slajders25

Problem z przesówką rewersu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

WItam,

Dzis wziolem sie za to i na początek zmierzyłem napięcie na tym czerwonym kabelku było ustawione na 2.61V i zmieniłem to na 2.5V i nic się nie zmieniło. Następnie pomyslałem i ustawiłem na 3V i w tedy zmieniło się to co wczesniej opisałem dokładnie na odwrót do przodu działało normalnie a do tyłu było 5 sygnałów dźwiękowych (revers przełączał cały czas prawidłowo). Później zmieniłem napięcie na 2.71V i działa wszystko prawidłowo tak do przodu jak i do tyło po 1 sygnale.

Niewiadomo jak długo to będzie działac, ale puki co działa prawidłowo :).

Dzięki za podpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze do 4.7V tak jak u Ciebie to jeszcze troche wytrzymają te widełki, ale gdyby trzeba było je wymienić to czy trzeba faktycznie go rozpoławiać czy mozna wymienic te widełki przez ten dekiel w skrzyni? Jak byś mógł podac jeszcze numer katalogowy tych widełek to by było super

Edytowano przez AdrianSmolik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

mi rozpoławiali bo myśleli że padł synchronizator a czy widełki da sie wymienic przez dekiel to nie wiem ale szczerze mówiąc wątpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

witam, juz znalazlem chyba przyczyne mrugania tych kontrolek u mnie. znalazlem w wiazce pod komputerem, pod kabina, uciety pomaranczowy kabel widoczny na zdjeciach. na kablu jest napiecie 12v, po wcisnieciu sprzegla znika do 0v. i tu moja prosba o pomoc w zdiagnozowaniu gdzie ten kabelek ma byc podlaczony. dodam ze nigdzie nie ma nawet sladu po drugiej stronie tego obcietego kabla. sprawdzilem wszystkie kostki czy nigdzie niczego nie brakuje i tez nic nie znalazlem.

 

 

 

post-28440-0-38199100-1416502591_thumb.jpg

post-28440-0-52233500-1416502611_thumb.jpg

Edytowano przez matmixmix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fermec    1

Witam
Co to za kabelek bo ja mam to samo. Pomaranczowy . migaja lamki od rewersu i brzeczy. Prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Sluchajcie jak macie ustawione na 2.5 volta i kontrolki od rewersu dalej migaja to trzeba zrobic kalibracje rewersu ja zrobilem i po problemie wszystko jest w instrukcji naprawy no jeżeli widelki nie sa wytarte i reszta jest ok 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.04.2018 o 19:45, kamilb napisał:

Sluchajcie jak macie ustawione na 2.5 volta i kontrolki od rewersu dalej migaja to trzeba zrobic kalibracje rewersu ja zrobilem i po problemie wszystko jest w instrukcji naprawy no jeżeli widelki nie sa wytarte i reszta jest ok 

A to ma być 2.5V na zgaszonym czy zapalonym silniku? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 2.07.2018 o 10:51, PatrykKozieja napisał:

A to ma być 2.5V na zgaszonym czy zapalonym silniku? 

na odpalonym i rewers ma być w pozycji do tyłu

 

AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych

AgriDane - Specs of agricultural machinery

AgriDaten – Technische daten von landmaschinen

AgriSpec – Technische gegevens voor

AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola

AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles

AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole

АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, andrewk napisał:

na odpalonym i rewers ma być w pozycji do tyłu

Nie pomogło ciągnik jeździ tylko do przodu jakieś inne pomysły? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Jak przesuwka ustawiona poprawnie, to teraz kalibracja ale musisz podać nr seryjny ciągnika zaczynający się od litery D

 

Gdy kalibracja nie pomoże to prawdopodobnie zostały wytarte widełki poprzez wcześniejszą jazdę ze źle ustawioną przesuwką.


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, andrewk napisał:

Jak przesuwka ustawiona poprawnie, to teraz kalibracja ale musisz podać nr seryjny ciągnika zaczynający się od litery D

 

Gdy kalibracja nie pomoże to prawdopodobnie zostały wytarte widełki poprzez wcześniejszą jazdę ze źle ustawioną przesuwką.

D 279038

 

A to nie jest tak ze jak by to była wina kalibracji to on by i przerzucał biegi przód tył tylko świeciły by się kontrolki? bo on mi jedzie tylko do przodu a jak zmieniam kierunek jazdy to i tak tylko w jednej kostce na elektrozaworach jest napięcie a w drugiej nie ma zastanawiam się czy to nie jest wina tej wajchy przy kierownicy ze może ona cos nie zmienia tylko nie wiem jak to sprawdzić. bo czemu mimo zmiany kierunku jazdy i tak tylko w jednej kostce jest napicie? :(

 

Edytowano przez PatrykKozieja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Co do kalibracji to niekoniecznie tak jak piszesz. W moim przypadku lekko szarpał przy zmianie i do tyłu szybciej mu to wychodziło niż do przodu. Po ustawieniu przesuwki ( przed miałem 2.47V ) i skalibrowaniu nic nie szarpie, a zmiana kierunku trwa ułamek sekundy w obie strony tak samo. Manetkę przy kierownicy możesz rozebrać i zobaczyć czy wszystko wygląda ok. Kalibrację dla twego nr seryjnego zamieszczam poniżej. Musisz tylko przetłumaczyć.

 

 

 

_____________________________________________________
Traktorpedia - dane techniczne maszyn rolniczych

rewers.jpg

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kalibracje według wyżej opisanego sposobu jednak nadal nic. Dodam iż na podłączonych kostkach do zmiany kierunku jazdy przy elektrozaworach ciągnik jeździ tylko do przodu gdy jednak odłączę te kostki zgasze ciągnik doczekam chwilę to jeździ tylko do tyłu a prąd mimo zmiany resersu cały czas jest w jednej kostce i cały czas migaja diody od kierunku jazdy na zmiane

 

Sprawdziłem też rewers a dokładnie przewody dochodzące do niego i tak jest:

Biały - ciągle jest w nim prad

Brązowy - jest w nim prąd jak rewers skierowany jest do przodu jak do tyłu to nie ma

Zielony - nie ma prądu bez różnicy czy rewers z przodu czy z tyłu brak prądu 

Czy przypadkiem nie powinien w zielonym być prąd jak jest rewers w tyle? Mógłby ktoś to sprawdzić? 

Edytowano przez PatrykKozieja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Jest możliwość sprawdzenia czy mechanizm odpowiadający za sterowanie rewersem działa w odpowiednich zakresach bez odpowiedniego komputera? Chodzi mi tu o położenie widelek sterujących synchronizatorem do jazdy przód tył? W instrukcji napraw jest ze wykonuje się to przy użyciu komputera a może ma ktoś jakiś patent? I nie chodzi mi tu o sam potencjometr. Chodzi mi o namierzenie czy jest to uszkodzenie mechaniczne rewersu czy elektryczne? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Odświeże  trochę temat.  

Niestety wczoraj wystąpiły u mnie problemy z rewersem. Ciągnik nie chciał przełaczac, ewentualnie jeździł tylko w jedną stronę. 

Udało się jakoś zjechać i dziś się za to zabrałem. Po odwinieciu kabla okazało się, że kable urwały się przy samym wejściu do wtyczki takiej na 3 kabelki. 

 

Z braku wtyczki spiołem to na kostki. 

Podłączyłem obie wtyczki i ustawiłem rewers na 2.47 na kablu czerwonym, bo nie mogłem tak utrafic żeby było 2.5V. 

 

Niestety sygnał dalej pika. 

 

Jest jeszcze jeden problem. 

Przesuwka słabo się trzymała. Był luz. Gdy chciałem podkręcić srubketo jedna została mi w rękach.

Poradzicie mi co robić dalej? 

20201023_172746.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Stąd, że rozmawiałem z serwisantem MF i to jest prawidłowa wartość jeśli widelki są prawidłowe i taka wartość zapisana jest w autotroniki. Dlatego po każdej regulacji potrzebna jest kalibracja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Na postoju jedno. 

Więcej pikniec jest tylko jeśli przełaczasz w czasie jazdy i prędkość nie spadnie poniezej 2km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj