stiepan

Ursus C-360 3P -Regulacja zaworów

Polecane posty

rafal4610    142

Witam. Mam problem z ustawieniem zaworów w 60-tce. Od razu mówie, ze nie jestem mechanikiem z wykształcenia. Na jesieni był mechanik ustawić mi zawory w Fordzie i wtedy sie przyuczyłem co i jak. Pokazał mi o co w tym chodzi i na koniec ustawiałem sam. Teraz chciałem sobie ustawić w 60-tce i zgłupiałem. Jak mi tłumaczył to wyglądało to tak: otwiera sie zawór wydechowy, potem ssący i jak ssący sie zamknie i dźwigienki są luźne to ustawiam przerwe. No chyba, że coś źle zapamiętałem. I teraz w 60-tce za skarby świata tak to nie wychodzi, bo dźwigienki idą w jakiejś dziwnej kolejności. Jak np na 3 cyl zamknie sie wydechowy, to ssący otwiera sie na 1. W 4 cyl inaczej sie ustawia niż 3 cyl? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Jak ktoś ma z tym problem wystarczy poluzować przewody do wtryskiwaczy, widać wtedy który cylinder ustawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Słuchaj zawsze zaczynamy ustawiać od 1 cylindra,jeśli ssący się zamknie czyli skończy zassanie powietrza,najprościej jest w tym momencie zrobić mazakiem kreskę na kole pasowym wału korbowego na godzinie 12 i obracasz koło pasowe o 180 stopni w prawo zgodnie kierunkiem obrotu silnika jak stoisz przodem do silnika,jeśli będziesz stał po prawej stronie ciągnika to będzie się wydawało że w lewo,ale zasada jest taka że patrzymy na silnik od przodu czyli pokrywy rozrządu.Wtedy będziesz miał GMP czyli moment gdzie ma trysnąć paliwo.Robisz tak samo dla kolejnych cylindrów,widzisz że zamknął się zawór ssący dajesz ponownie  180 stopni.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142
22 godziny temu, robert1226 napisał:

Bo pewnie kręcisz wałem do tyłu .

Przyszło mi to do głowy nawet. Patrząc od przodu na silnik kręciłem w prawo, więc chyba dobrze. W którym momencie ustawiać to raczej wiem, bo jak mówiłem w Fordzie ustawiałem pod okiem mechanika i jest cacy.

@izydor6280 ten filmik widziałem, oglądałem też na kanale "retro traktor", i tu jakoś inaczej to wyglądało.

Panowie, może tak. Stoje z lewej strony traktora i obracam sobie łyżką za koło zamachowe. Mam je obracać do dołu czy góry? Bo cały czas mam wrażenie, że faktycznie do tyłu go kręciłem 😅

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1587

To patrz na wentylator  czy dobrze czy źle .

Edytowano przez robert1226

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
1 godzinę temu, rafal4610 napisał:

Przyszło mi to do głowy nawet. Patrząc od przodu na silnik kręciłem w prawo, więc chyba dobrze. W którym momencie ustawiać to raczej wiem, bo jak mówiłem w Fordzie ustawiałem pod okiem mechanika i jest cacy.

@izydor6280 ten filmik widziałem, oglądałem też na kanale "retro traktor", i tu jakoś inaczej to wyglądało.

Panowie, może tak. Stoje z lewej strony traktora i obracam sobie łyżką za koło zamachowe. Mam je obracać do dołu czy góry? Bo cały czas mam wrażenie, że faktycznie do tyłu go kręciłem 😅

w tą co gorzej łychą złapać, więc z tego co pamiętam w górę
wystarczy że przez chwilę naciśniesz starter i wsio jasne


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Kręć zgodnie ze wskazówkami zegara.Na kole zamachowym masz znak 0,ustaw zawory zamknięte dla pierwszego cylindra od chłodnicy.Teraz,wejdz pod przodek i na kole pasowym zazacz farbą szóstkę i 12tą na przeciwko,podsadz deskę za kołem pasowym opartą o grunt i zaznacz znak na przeciwko szóstki ustaw luz na pierwszym następnie na mijankę,12 w dół,dla, 3,dalej 4 i 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

Dobra, teraz wiem że kręciłem dobrze, czyli koło do dołu. Wcześniej jak ustawiałem, to miałem cały przód rozebrany, bo wymieniałem odrzutnik. Jedyny plus mojej nauki, to to że dźwignia zaworu wydechowego na 4 cyl prawie spadła, bo seger puścił i klawiatura na 3 cyl była poluzowana. Na razie to poprawiłem i po pracach wiosennych kolejna próba z zaworami, tylko zawołam kogoś żeby kręcił kołem, a ja sie skupie na obserwacji zaworów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

 tak sobie przeglądam filmy i czy on nie kręci w drugą strone? Bo mam wrażenie że nawet pomylił zawory ssące z wydechowymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Skoro masz takie problemy poproś kogoś innego żeby ci ustawił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

No mi sie wydaje, że nie jest obojętne. Ale ja sie nie znam. Jeśli będziesz kręcił w drugą strone, to i cykl pracy będzie szedł odwrotnie. Przynajmniej na logike tak powinno być :P Ale jak mówie, ja nie jestem mechanikiem z zawodu i sie nie znam. Sorry, że pisze dopiero teraz, ale nie miałem powiadomień o nowych postach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
Dnia 1.04.2020 o 09:04, PaweLisowicz napisał:

A to nie jest obojętne w którą stronę się kręci kołem zamachowym? 

No jak obojętne kręcić w tą stronę którą silnik się kręci,cofać możesz sobie jak pominąłeś GMP ale zawory się ustawia zgodnie z ruchem silnika to takie rzeczy trzeba tłumaczyć? Dajcie ludzie spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez osio
      Otóż ostatnio odkręciłem pokrywę zaworów by wymienić uszczelkę. A jak pisałem wcześniej w jednym temacie, że z odmy wydobywają się spaliny i tak jak ktoś mi podpowiedział , że są wyrobione prowadnice zaworów to tak jest największy luz jest na wydechowych. I teraz nie wiem czy w tym typie da się wymienić to czy można kupić te prowadnice i jakie są tego koszty czy oddawać gdzieś głowicę do regeneracji , a może lepiej za bardzo tego nie ruszać. Proszę o jakiekolwiek informacje
    • Przez adas157
      Witam mam taki problem jak nieraz chodzi ciagnik na wyzszych obrotach to sie cos takiego dzieje ciagnik zacznie klekotac i zadymi jak mu ujme gazu i z powrotem wcisne jest wszystko ok co to za probelm czy to moze byc wina zle ustawionych zaworow prosze o pomoc gory dzieki i jaki powinien byc luz w modelu 3070
    • Przez ssman860
      witajcie! mam taki dylemat: robiłem w maju br. kapitalke silnika, wszystkie części oryginalne "lepszej jakości" wymieniłem: tłoki, tuleje, pierścienie, panewmi, sprawdzane były w zakładzie korby, toczone główki, głowica terz miała w tym samym zakładzie remont kapitalny czyli: prowadnice, gniazda, zawory, planowanie i próba szczelności, wymieniłem też jeden drążek popychacza bo był zgięty pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski nowe, nowe uszczelki. docierałem go normalnie na wolnych obrotach tak na 500 obr około przez 4 dni, wtedy juz załozyłem maske, tłumik i zacząłem nim jezdzić najpierw na pusto potem z przyczepą z małym cięzarem. ale zanim załozylem go do przyczepy zacząłem słyszeć stukot a bardziej takie cykanie na obrotach od 600 do 1200 w górnej cześci silnika w okolicach 4 gara od przodu patrząc. Uwazałem ze to zawory, więc tydzien temu znowu je wyregulowałem na 0,3 wszystkiei jest to samo. dodam że silnik ma moc dobrą. Jednak dziś przy orce mnie coś zaniepokoiło: pojezdziłem nim z godzinke no az sie rozgrzał do tych 80 stopni około, no i stało sie cos dziwnego bo cisnienie na obrotach 1500 było tak z 2,5 a gdy pusciłem gaz to spadło do 0! Zgasiłem go, postał z 10 minut, odpaliłem no i wrociło do normy cisnienie juz wtedy trzymał na około 2,5 minimalnie 2. nie mam pojecia co to, moze filtr (bączek) sie przypchał?
      Bardzo proszę o pomoc, myślę ze precycyjnie opisałem
    • Przez BartoszUrbaski
      Witam, mam problem z ciagnikiem case 5140. A dokłądniej problem z 3 półbiegiem, na zimnym silniku wszystko jest okej, dopiero na rozgrzanym silniku ciagnik traci 3 półbieg i wyskakuje pomarańczowa kontrolka taka z wykrzyknikiem w środku (pierwsza kontrolka od lewej strony przy kierownicy) Ciagnik dalej nie chce jechać, dopiero gdy wyłacze z biegu i poruszam rewersem raz do tyłu a potem do przodu to traktor dalej jedzie. Co mam z tym zrobic? Przekaźniki sa sprawne, bezpieczniki też, moze to być wina tarczki i uszczelniacza? Chodzi mi o tą pomarańczową kontrolke.

    • Przez XaWi
      Witam mam problem po remoncie silnika wal tuleje głowica itp po dotarciu ciągnik gdy się rozgrzeje w cięższej pracy słychać zawory ustawiłem je już kilka razy i dalej to samo. Dźwigienki popychaczy po remoncie głowicy są blisko popychaczy lecz jest przerwa parę mm między śruba regulacyjna a laska popychacza wydaje mi się że luzy się zmieniają lub coś innego dźwigienki wymieniłem wszystkie nowe i dalej to samo proszę o pomoc co może być przyczyną odgłos dochodzi tylko pod większym obciążeniu i gdy spadnie temperatura nie słychać już tego czy to normalne
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj