Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A jeszcze jedno pytanko. GMP pierwszego tłoka jest wtedy gdy zawór ssący jest na maxa zamknięty czy otwarty? :)

Najlepiej będzie jak zostawisz ten silnik w spokoju i wezwiesz kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi.

Opublikowano

Spoko loko :D . Już se poradziłem. Po prostu brakuje mi praktyki w mechanice i dlatego pytam o tak banalne rzeczy. Ale że mam co nico głowy do grzebania w silnikach samochodowych to sobie poradziłem i z ciągnikiem dzięki waszym podpowiedziom. Więc wielkie dzięki i proszę o zamknięcie tematu.

Opublikowano (edytowane)

Witam nie wiem czy w odpowiednim dziale pisze. jak nie to poproszę o nakierowanie na odpowiedni.

Mam pytanie odnośnie ustawień zaworów w C-360. Czy odwrócenie popychaczy ma jakieś znaczenie i w jakiej kolejności powinny się otwierać i zamykać zawory pomocy. mam takie ustawienie 1 głowica zawór wydechowy wciśnięty 2 głowica zawór ssący i 4 głowica zaczyna ssanie wciskać coś jest chyba nie tak?

 

 

Edytowane przez Pwlas2
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Samo odwrócenie lasek popychaczy nie ma żadnego znaczenia, ale zamiana ich na poszczególne zawory już może skutkować tylko tym że zmieni się luz, ale po regulacji nie ma znaczenia.

 

 

 

Edytowane przez KORSARZ1
Opublikowano (edytowane)

 

Jeżeli na pierwszym cylindrze {ten od chłodnicy} jest mijanie zaworów kończy zamykać się wydechowy i zaczyna otwierać się ssący, to regulujesz na trzecim cylindrze

mijanka na drugim - regulujesz czwarty

mijanka na trzecim - regulujesz pierwszy

mijanka na czwartym - regulujesz drugi

Chyba nie do końca @KORSARZ1 jest tak jak napisałeś. Po Twoim opisie to na pewno się pogubi. Nie wprowadzaj w błąd.

Kolejność pracy cylindrów to dobrze napisałeś ale mijanki to nie wiem skąd takie? 

 

Powinno być tak :

 

mijanka na 1 cylindrze - reguluje się 4

mijanka na 3 cylindrze - reguluje się 2

mijanka na 4 cylindrze - reguluje się 1

mijanka na 2 cylindrze - reguluje się 3

 

 

Edytowane przez Radekk
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak tu Masz rację porąbało mi się, tak się ustawia na mijankę jak napisałeś, chociaż ja ustawiam inną metodą. 

Opublikowano

Dzięki już odpaliłem tak ustawiałem po mijance na 1 ustawiałem 4 i 2 mijanka 3 głowicę, a luzy na  ssącym o.18mm i wydech 0.30mm. odpaliłem już tylko takie prykanie czasami z 3 cylindra wydobywa się, nie wiem czemu.


A jeszcze jedno jeśli popychacze zostaną wyjęte i pokręci się wałem to potem trzeba jakoś kolejność ustawiać popychaczy czy po prostu wkłada się je i tylko ustawia luz zaworów.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Nie, wkłada się i ustawia luz, tylko dokładnie sprawdź czy siedzą w gniazdach dźwigienek, bo lubią czasem nie siedzieć dokładnie, tylko zablokować się ponad gniazdem.

Edytowane przez KORSARZ1
Opublikowano

Aha dzięki już mniej zmartwiony jestem ale np. jeśli krzywka na wałku rozrządu ustawiona była do otwarcia zaworu a ustawiłem już po zamknięciu i przez to zawór nie otworzy się może coś takiego się stać ?.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie, bo jak zakręciłeś klawiaturę {mimo że było kręcone wałem} to laski i zawory automatycznie zmieniły pozycję na taką jak powinna być w danym ustawieniu wałka rozrządu.

Ważne jest tylko prawidłowe ustawienie zaworów na końcu sprężania w GMP.

Opublikowano (edytowane)

kurcze ta sama regulacja jak w polonezie.jak regulujesz zawory powiedzmy pierwszego gara to patrz na wskazany(nastepny) kiedy tylko zaczyna sie otwierać zawór ssacy

ten moment kiedy w następnym zaczyna sie otwiersc(drgnie)

Edytowane przez karol210
Opublikowano (edytowane)

Ok dzięki wszystkim za pomoc :rolleyes:  to mój pierwszy remont silnika. traktor już się dociera a ja zadowolony jestem z siebie. Dziękuje wszystkim za pomoc mogę spać wreszcie spokojnie.

 

 

 

Edytowane przez Pwlas2
Opublikowano

Witam! Jest w stanie ktoś określić w jaki sposób i w jakiej kolejności wyregulować zawory w C360 3p? Pełno wątków dotyczących C360, ale na temat 3 cylindrowca nic... Pozdro i z góry dzięki za odpowiedzi ! :)

Opublikowano

Ustawiasz pierwszy tłok w GMP (górny martwy punkt) i regulujesz albo 1,2,3,5 zawór od przodu albo 4 i 6 regulujesz na luz 0,3 na zimnym mierząc między dźwigienkami a zaworem Po tym obracasz wał 1 obrót i regulujesz te zawory których nie regulowałeś (1,2,3,5 albo 4,6) Ot i cała filozofia

Opublikowano (edytowane)

jak kręcę na sucho doskonale widzę jak zawory pracują, ale skoro działają 1,3 - 2,5 - 4,6 bodajże to dlaczego regulować 1,2,3,5 a 4,6 osobno? Druga sprawa instrukcja pisze o tdc1 nie mogę znaleźć tego na kole, widzę 001, p i coś jeszcze, ale nic o tdc1, co jest nie halo :o ?

Edytowane przez ukaszBaran

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez osio
      Otóż ostatnio odkręciłem pokrywę zaworów by wymienić uszczelkę. A jak pisałem wcześniej w jednym temacie, że z odmy wydobywają się spaliny i tak jak ktoś mi podpowiedział , że są wyrobione prowadnice zaworów to tak jest największy luz jest na wydechowych. I teraz nie wiem czy w tym typie da się wymienić to czy można kupić te prowadnice i jakie są tego koszty czy oddawać gdzieś głowicę do regeneracji , a może lepiej za bardzo tego nie ruszać. Proszę o jakiekolwiek informacje
    • Przez adas157
      Witam mam taki problem jak nieraz chodzi ciagnik na wyzszych obrotach to sie cos takiego dzieje ciagnik zacznie klekotac i zadymi jak mu ujme gazu i z powrotem wcisne jest wszystko ok co to za probelm czy to moze byc wina zle ustawionych zaworow prosze o pomoc gory dzieki i jaki powinien byc luz w modelu 3070
    • Przez ssman860
      witajcie! mam taki dylemat: robiłem w maju br. kapitalke silnika, wszystkie części oryginalne "lepszej jakości" wymieniłem: tłoki, tuleje, pierścienie, panewmi, sprawdzane były w zakładzie korby, toczone główki, głowica terz miała w tym samym zakładzie remont kapitalny czyli: prowadnice, gniazda, zawory, planowanie i próba szczelności, wymieniłem też jeden drążek popychacza bo był zgięty pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski nowe, nowe uszczelki. docierałem go normalnie na wolnych obrotach tak na 500 obr około przez 4 dni, wtedy juz załozyłem maske, tłumik i zacząłem nim jezdzić najpierw na pusto potem z przyczepą z małym cięzarem. ale zanim załozylem go do przyczepy zacząłem słyszeć stukot a bardziej takie cykanie na obrotach od 600 do 1200 w górnej cześci silnika w okolicach 4 gara od przodu patrząc. Uwazałem ze to zawory, więc tydzien temu znowu je wyregulowałem na 0,3 wszystkiei jest to samo. dodam że silnik ma moc dobrą. Jednak dziś przy orce mnie coś zaniepokoiło: pojezdziłem nim z godzinke no az sie rozgrzał do tych 80 stopni około, no i stało sie cos dziwnego bo cisnienie na obrotach 1500 było tak z 2,5 a gdy pusciłem gaz to spadło do 0! Zgasiłem go, postał z 10 minut, odpaliłem no i wrociło do normy cisnienie juz wtedy trzymał na około 2,5 minimalnie 2. nie mam pojecia co to, moze filtr (bączek) sie przypchał?
      Bardzo proszę o pomoc, myślę ze precycyjnie opisałem
    • Przez BartoszUrbaski
      Witam, mam problem z ciagnikiem case 5140. A dokłądniej problem z 3 półbiegiem, na zimnym silniku wszystko jest okej, dopiero na rozgrzanym silniku ciagnik traci 3 półbieg i wyskakuje pomarańczowa kontrolka taka z wykrzyknikiem w środku (pierwsza kontrolka od lewej strony przy kierownicy) Ciagnik dalej nie chce jechać, dopiero gdy wyłacze z biegu i poruszam rewersem raz do tyłu a potem do przodu to traktor dalej jedzie. Co mam z tym zrobic? Przekaźniki sa sprawne, bezpieczniki też, moze to być wina tarczki i uszczelniacza? Chodzi mi o tą pomarańczową kontrolke.

    • Przez XaWi
      Witam mam problem po remoncie silnika wal tuleje głowica itp po dotarciu ciągnik gdy się rozgrzeje w cięższej pracy słychać zawory ustawiłem je już kilka razy i dalej to samo. Dźwigienki popychaczy po remoncie głowicy są blisko popychaczy lecz jest przerwa parę mm między śruba regulacyjna a laska popychacza wydaje mi się że luzy się zmieniają lub coś innego dźwigienki wymieniłem wszystkie nowe i dalej to samo proszę o pomoc co może być przyczyną odgłos dochodzi tylko pod większym obciążeniu i gdy spadnie temperatura nie słychać już tego czy to normalne

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v