farmer321

Renault czy Massey Ferguson

Polecane posty

farmer321    5

Witam:D.zastanawiam się nad kupnem ciągnika na względzie mam dwie marki a mianowicie Renault(modele o które mi chodzi 120.14,113,.14,110.14,106.14) i Massey Ferguson (398,1114 albo coś w podobie chodzi mi żeby był mechaniczny) , ogólnie jestem bardziej za reno ze względu na silnik fenda co jest zdecydowanym plusem , no ale fergusony też nie są takie złe wygląd mają bardziej nowoczesny no i silnik Perkinsa co tez przekłada się na spalanie ale są takie z leksza delikatne w porównaniu z reno . Ciągnik miał by u mnie pracować głównie w prasie , agregacie uprawowo siewnym 3m , gruberze 3m, pługu 3 skibowym obrotowym(możliwość dołożenia czwartej skiby),w transporcie, i który ciągnik by tu wybrać i model żebym był zadowolony ? Który jest mniej awaryjny. kwotę jaką posiadam to 40000 tyś max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Skąd masz takie wiadomości, że Renault miał kiedykolwiek silnik "fenda" (powinno być Fendt'a)? Fendt nie wyprodukował do dnia dzisiejszego ani jednego silnika !!!

Druga sprawa to kwota, jaką przeznaczasz może okazać się niewystarczająca na zakup ciągnika, z którego będziesz zadowolony.

 

Sorry za tego Fendt'a, jak czytam takie rzeczy to nóż w kieszeni otwiera się sam. :D

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

rownie dobrze mozna powiedziec ze w zetorach byly silniki ursusa  :lol:

i co mamy Ci odpowiedziec, napisales w dziale renault i myslisz ze ktos poleci Ci ferdka, zapomnij  :D

 

z 113 jest ten problem, ze ma skrzynie 12, jednak mi troche brakuje biegu miedzy 4 II a 1 III, szczegolnie przy plugu trzeba machac obiema dzwigniami

seria .14 jest prosta w budowie, czyli i w ew, naprawach, a tak naprawde nie ma sie bardzo co zepsuc przy odpowiedniej eksploatacjii

jedyny minus to mechanicznie wlaczany naped, a dokladniej brak blokowania przedniego mostu przy hamowaniu

 

co do ceny mysle ze mozna juz cos znalesc, choc w ostatnich latach cena tych ciagnikow storpniowo rosla i chyba dalej utrzymuje sie ten trend


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    5

Witam, Dokładnie mi o to chodziło że reno ma silnik MWM jaki był w Fendt'ach montowany(sory jeśli obraziłem tym silnikiem fendt'a jakiegoś pasjonata/fana tej marki ) . Patrząc na allegro czy też olx znalazłem kilka sztuk w nawet dobrym stanie za kwotę poniżej 40tyś.zł . A zetor zostaje będzie chodził w turze i w pracach pomocniczych. głownie co do reno to by mi chodziło o modele 110.14 i 120.14(mechaniczne wersje) bo o serii 54 słyszałem ze są wadliwsze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Podeślij kilka stron, które wpadły ci w oko, może ktoś doradzi co i jak.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jak interesuje Cię MF to poszukaj coś z serii 30xx, po za podnośnikiem EHR też są mechniczne a silniki Perkinsa tanie w naprawach (ewentualnie),np ten wygląda po wnętrzu kabiny na nie zajechany (oryginalne siedzenie w dobrym stanie);http://otomoto.pl/massey-ferguson-3080-klima-105km-91-rok-nie-zetor-3050-3060-faktura-vat-A454413.html ,dodatkowo jest z jednostopniowym reversem 16x16 czyli nie ma ich słabego punktu-przekładniAB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Renówki z tych lat są bardzo chodliwe przez co trzymają cenę i do 40 tyś trudno kupić ideał,ale w średnim,dobrym stanie może dasz radę.

Massey Ferguson też bardzo fajny ciągnik i chyba trochę tanszy(ludzie boją się EHR-u :) ).Kup to co będzie w lepszym stanie do wyznaczonej kwoty.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Oj @ptaszyna ten z twojego linka mi osobiście się nie podoba - malowany z tyłu, pod kabiną czyli z tyłu było grzebane. Robił to na bank sprzedający a niestety naprawiają najtańszym kosztem  :( .

Ja osobiście nie kupił bym ciągnika malowanego tuż przed sprzedażą (nie mówię o blacharce czy felgach), jak szukałem swojej reni to byłem z kumplem w takich miejscach co niby wszystko sprawne ale malowane tylko by odświeżyć... Kumpel szukał wtedy cięgieł podnośnika - poszliśmy za stodołe a tam ... obraz nędzy i rozpaczy, złomowisko, w stodole ze 3 ciągniki w robocie (silnik, skrzynia i chyba tylny most). Na sprzedaż miał z 15 ciągników i tylko 3 nie były malowane (niby czemu bo nie zdążył?) pewnie nic nie rozkręcał i dlatego nie malował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

opony tyl, akurat na zdjeciu jest ta lepsza, prawa az prosi sie o wymiane

do tego taki szczegol ja koslona na filtr kabinowy, ciezko bedzie dostac i cena nie bedzie niska

wymieniany fotel, co swiadczy o przebiegu

 

na plus klima, o ile sprawna i opony przod w przyzwpitym stanie

 

martwi mnie tylko ze zdjec lewej strony i tylu brak

 

na Twoim miejscu szukalbym tego modelu z roku 89, co prawda mial EHR ale i amortyzowana kabine, co bedzie duzym plusem przy pracach

ta wyglada pieknie, ale buja sie z nia ze 2 lata, woec cos musi byc nie tak http://olx.pl/oferta/renault-120-14-4x4-110km-CID757-ID2NgJ3.html#f1a4f68f9f 

moze i ta warto zobaczyc jesli masz niedaleko http://olx.pl/oferta/renault-120-14-CID757-ID7jONB.html#f1a4f68f9f


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

A mi ten w środku. Porządne opony, z tyłu nie malowany, kabina też w oryginale. Jeśli reszta (skrzynia, silnik) też nie malowana, jest suchy i wszystko działa to zastanów się nad tym ze środka.

Ps. Jeśli brakuje ci kasy to mogę dać ci moje opony ( z tyłu mam takie jak w tym ostatnim a z przodu trochę lepsze jak ten pierwszy) i dopłacę ci różnice pomiędzy tym najdroższym a najtańszym. Co ty na to? :)

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    637

Kolega Wojtek dobrze Ci radzi...

jak już to tylko ten w środku...

Ten z pierwszego linka to nawet nie wart zachodu...

znam te okolice często jeżdżę w te strony, to co tam się z ciągnikami wyrabia to głowa mała:) Warsztat taki że niejeden serwis mógłby się zawstydzić...

poza tym w maju szukaliśmy ciągnika dla kolegi (110-54) to byliśmy u niego na placu, zaprosił nas do warsztatu i pokazywał że akurat ma jednego na serwisie (wiadomo tylko wymiana oleju:) :) ) parę dni w kraju, tak z ciekawości sobie go obejrzeliśmy, wszedłem do środka a tam 20 tyś mtg...

wiadomo że we Francji ciągniki nie stoją...

2 tyg później ciągnik ten został wystawiony na tablicy, allegro na liczniku 7600 mtg:)

jednak wehikuł czasu jest już wynaleziony:)

 

edit:

to ten ciągnik:) :):)

http://olx.pl/oferta/renault-110-54-CID757-ID6FFK9.html#bd24f5304b

 

 

Ten ze środkowego linka wygląda naprawdę zdrowo! i pomimo że cena jak na serię 14 jest wysoka to chyba jest wart przynajmniej rzeczowych oględzin.

 

 

kolejny edit:

tego co Ci się tak podoba z ostatniego linka też odrzuć...

pompa paliwowa jakaś inna (na pewno nie od tego typu) siedzenie jest inne, co świadczy o dużym przebiegu, opony dojechane...

porównując te dwa to bezapelacyjnie lepiej dołożyć 1tyś zł do tego z drugiego linka...

Edytowano przez panczo1922

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

No fakt ten ostatni chyba miał cały kadłub malowany, przy silniku brak odstojnika paliwa, jest tu pompa rzędowa a one miały rotacyjne - znaczy się przerobione. Tym sobie nawet głowy nie zawracaj.

 

Ja u swojej reni 110.54 z października 92r miałem niby 6800 godzin (niby) Odkręciłem filtr powietrza a tam na wewnętrznym filtrze napisane mazakiem (IV 95 3200) czyli w 2,5 lroku robiła 3200 godzin czyli jak kupiłem (w 2012 - 20 lat pracy) powinna mieć ponad 25tys :huh: Przy tym przebiegu widać że miał odkręcane tylko głowice, reszta ideał,na srubach oryginalny lakier, wszystkie osłony, oleju nie bierze, podnośnik trzyma. Malowane miał tylko zewnętrzne błotniki i przednią część maski - szkoda że felg nie pomalowali bo teraz by pasiło a się nie chce :P .

Wiec zastanów sie czy warto kupować picowane sprzęty??? Na moje oko tylko ta ze środkowego linka - możesz też rozważyć moją poprzednią propozycję ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    9

Podstawowa sprawa - nie należy oceniać po zdjęciach. Tzn częściowo można, ale widzę, że najbardziej podoba CI się odmalowany co wg mnie jest błędem. Jak szukałem 110.54 to widziałem wiele. Były ładne optycznie (oryginały) ale mechanicznie z mankamentami (wycieki, kopcenie, słabe pompy itp) , były odmalowane szkaradztwa w różnym stanie. Ostatecznie kupiłem cięgnik w oryginalnym lakierze (lekko spłowiałym) ze zmatowaiłymi odbłyśnikami w lampach, uszkodzonymi linkami we wnętrzu do odbezpieczania drzwi i podartym siedzeniem. Ale za to suchutki wszędzie, silniczek zdrowy, jestem bardzo zadowolony. A ze zdjęć nie wyglądał tak dobrze :)

 

Więc oglądaj, oglądaj, oglądaj - na żywo.

Edytowano przez Maryush

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

z tych trzech tylko nr.2, co prawda kiedys pewnie byla biala, ale opony dosc dobre, nie t oco w ostatniej, moze i nowe ale diagonalne

po zdjeciach wiele nie mozna powiedziec, ja jak widze odmalowany ciagnik to mnie odrzuca  <_< jak dla mnie co najwyzej obrecze i obciazniki czy zaczep, ta droga ma malowane jeszcze blachy, na co mozna by przymknac oko, pozostale dwie zlom, ktory we Francjii wrastal w ziemie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Właściciele renówek nie wiem jakie macie przebiegi że chwalicie tak tą drugą, widzicie tylko opony a dziury w podłodze i pedałów hamulcowych zdartych do blachy już nie, przebieg ma niby 800 mth ale wg. mnie licznik idzie już 3 (trzeci) raz, bo w moim Aresie przy oryginalnym przebiegu 7tyś pedały wyglądają prawie jak nowe a o śladach przetartej podłogi nie ma mowy, dlatego myślę że ta Renia ma ponad dwie dychy na blacie.

Koła ma na pewno malowane i być może resztę jak ktoś wcześniej pisał.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    9

Ciągnik to nie samochód, żeby oceniać po wygniecionej wykładzinie czy zużyciu nakładek pedałów. A porównywanie Aresa z serią .14 to już zupełna paranoja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Tu się z Tobą nie zgodzę, skoro w samochodzie wycierają sie wrażliwe punkty w trakcie użytkowania to tak samo dzieje się w kabinie ciągnika a podłoga nie jest wygnieciona tylko zdarta a jest tam gruba guma, "nakładki" też mają ok 5 mm grubości i są łudząco podobne( może nawet są takie same) do tych w Aresie więc nie widzę tu paranoi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

no z przebiegiem zaszalal  :lol:

wczesniej nie zauwazylem bo nawet nie patrze na te wymyslone przez sprzedawce cyferki, wiekszosc reni jakims cudem ma nastukane 7-9 tys. godzin, co najlepsze ostatnimi czasy nawet schodza ponizej 6  :lol:  a jeszcze we Fracjii mial 20 czy 25 tys. <_<

na pedalach hamulca chyba nie ma gumy, sama blacha wiec dosc szybko zetrze sie farba


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Po pedałach sprzęgła czy hamulca przebiegu się nie pozna, po siedzeniu raczej też nie. U mnie tylko pedał sprzęgła jest wytarty, w siedzeniu niewielkie przetarcie na oparciu. Skoro ja w mojej reni podejrzewam przebieg około 25tyś to ile mają nastukane te bardziej przytyrane sprzęty gdzie wszystko wytarte, obdarte i pomalowane?????

Kolego @ptaszyna tutaj nikt nie pisał że sugeruje się przebiegiem - ocenialiśmy tylko stan ciągnika po zdjęciu i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam posiadam 4 renie w moim gospodarstwie, 110.54, 155.54, 180.94 i temisa 630 z silnikiem iveco, miałem jeszcze 145.14. Jestem bardzo zadowlony, przerabiałem już różne marki... ursus, mf, zetor, case i nigdy więcej... spalanie naprawdę bardzo niskie chodź temis ma nie co wyższe i zapewne silniki już nie są tak żywotne jak MWM.. co do przebiegów, znajomy sprowadza mi renówki i czasami przywozi nawet nakręcone po 35 tyś które nie biorą oleju, silniki oryginalne, przekładają liczniki i klienci od kilku lat zadowoleni, wiadomo przed sprzedażą coś tam poprawiają... Co do modelu który szukasz spokojnie wystarczy Ci 110, spali troszkę mniej niż 120-ka ze względu na pompę i w tym sprzęcie co będziesz ciągać nie będzie miała co robić, nie bój się EHR-ów, ja mam każdego z EHR-em i jest lepszy niż mechaniczny co powie Ci każdy kto takowy posiada. Po pierwsze wygoda, ustawiasz sobie pług na daną głębokość i jedziesz do przodu nie czując dyskomfortu z trzymaniem wajhy, zazwyczaj problemy z EHR-em są takie że po prostu dostaje się bród pod pokrywkę plastikową, czyszczenie 50 zł i śmigasz dalej tak było u mnie, najlepiej samemu przy tym nie grzebać tylko dać do elektryka, jedynie płytka może pójść która kosztuje 500 zł nic więcej a jak coś skrzanisz grzebiąc to sam wiesz. Ja polecam i nie zamieniłbym na nic innego. :) Nie bójcie się EHR ja już bez niego żyć nie mogę. :) Części są dostępne w Grene, czyli praktycznie w każdym większym mieście, mają dużo części na stanie, albo na zamówienie czekasz dzień. Z mechanikami też nie ma problemu, u mnie już każdy się podejmuje, budowa prosta, nie ma żadnej filozofii... :)

Edytowano przez DamianAgacki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DamianAgacki Dzięki ;) Każdy straszy tą elektryką w ciągniku ale nie mówi co się tam sypie i jaki ew koszt :)Też chciałem zawsze ciągnik z elektryką bo jest ogromna wygoda ale zawsze straszyli że to się psuje, skąd części, kto naprawi :) Do Grene mam 10km i jeżeli mówisz że wystarczy poczekać dzień dwa to szukam traktora z EHR em i może trafi się i klima :) Dzięki pozdrawiam :)

Jakby ktoś podesłał kilka linków na modele 80.34 - 106.34 z turem do 55 tysi lub bez tura do 45 byłbym wdzięczny :)

Edytowano przez damianluzak2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj