Skocz do zawartości
p0mian

Ceny dzierżawy ziemi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ceny
Kobys    30

Nie lubie takiego czegoś mam takiego ojca i cięzko coś mu przetłumaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

bez umowy to nie robota. Sasiad u mnie dwa razy sie przejechał. Pole 3 lata obornika pod rzad, mocznika, ładna kukurydza juz była. A na 4 rok gosciu powiedział ze bedzie sam siał:)

 

a dopłać do dopłat to gdzie interes? Przy dobrej klasie i sprzyjajacym roku z 1ha wyciagnie sie 2000zl. A jak popadnie zly rok to wyjdzie sie z 1000zl do przodu. I jeszcze oddawać z tego temu co dzierzawi? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikijohn    19

Jest tylko jedna sytuacja kiedy można zapłacić więcej za dzierżawę - grunt pod kukurydzę na kiszonkę. Bez tego krowa mleka nie da a i kupić kukurydzę na pniu trudno. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

timasz    52

Dzisiejszy przetarg na dzierzawe od anr

działka nr 1- 27 ha całość (zakrzaczona kawełek lasu, oraz skarpy i osuwiska) do urzytku rolnego 17 ha klasa V i VI- czynsz roczny 40 ton pszenicy

działka nr 2- 40,5 ha całość, do uzytku rolnego- 38 ha kalsa V i VI - czynsz roczny 80 ton pszenicy

działka nr 3 - 7 ha całość (skarpa zakrzaczenia, oczko wodne) do uzytku rolnego  3 ha- klasa Vi vVI czynsz roczny 3 tony

działka nr 4 - 25 ha całość - do uzytku rolnego 15 ha klasa V i VI- czynsz roczny 40 ton

 

ot takie ceny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    34

Zależy jak na to patrzeć w przypadku pierwszym trzeba dać blisko 1,5t pszenicy do ha z tym że zależy jak te 10ha wygląda bo jeśli nie wielka z nich korzyść to trochę droga ta dzierżawa tym bardziej że to taka klasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

@ Statek- No nie wiem ile w Twoim regionie masz doplat ale jak za dzialke nr 1 dajesz za  17 ha - 40 ton pszenicy x 760= 30 400 zl wiec za ha placisz- 1788 zl wiec to chyba wiecej niz doplata do ha? a reszta działki to osuwiska, skarpy, duze drzewa itp

 

ponizej wklejam moj poprzedni post i przelicze wam ile to wychodzi na hektar ziemi ktora mozna uzytkowac rolniczo i podac do dopłat bo całosc  obszarow dzialek nie nadaje sie  do podania w wniosku dzierzawa do 30 wrzesnia 2016

 

Dzisiejszy przetarg na dzierzawe od anr

działka nr 1- 27 ha całość (zakrzaczona kawełek lasu, oraz skarpy i osuwiska) do urzytku rolnego 17 ha klasa V i VI- czynsz roczny 40 ton pszenicy- czyli 1788 zl za ha uzytkowy

działka nr 2- 40,5 ha całość, do uzytku rolnego- 38 ha kalsa V i VI - czynsz roczny 80 ton pszenicy- 1600 zl za ha uzytkowy

działka nr 3 - 7 ha całość (skarpa zakrzaczenia, oczko wodne) do uzytku rolnego  3 ha- klasa Vi vVI czynsz roczny 3 tony- 760 zl za ha

działka nr 4 - 25 ha całość - do uzytku rolnego 15 ha klasa V i VI- czynsz roczny 40 ton- czyli 2026 zl rocznie za ha

 

to nie wiem czy tak tanio wychodzi za hektar V i VI klasy?

 

 

Edytowano przez timasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    35

Ja tydzień temu wyrwałem 12 ha ziemi z ANR IV-V klasa, w jednym kawale, idealny prostokąt-czynsz 49 dt, a że umowa będzie na 10 miesięcy to wyjdzie 40 dt. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    35

tak tylko co to zmienia jak przetarg jest późną jesienią i czy umowa będzie wtedy podpisana czy w np w lutym to i tak nie wjedziesz wtedy w pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobys    30

Chodziło mi o to że na rok nie wiem czy mi by się opłacało brać w dzierżawę . Osobiście w tym miesiącu nie mogłem wjechać w pole ale juz się da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
albusgd    0

U mnie (Śląsk) to wygląda tak, że opłatą za dzierżawę jest połowa dotacji no a z podatkiem to jest różnie. Ale w większości wypadków płaci rolnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    155

dziś w wydarzeniach mówili o rolnikach i o ziemi :) i że czy sie uprawia czy nie popłata sie nalezy jeszcze znaleźli durnia rolnika co powiedział ze jak by mógł to by jeszcze nakupił i wtedy ludzie w mieście mówią że rolnicy to bogacze :) Mowili że cena wzrosła o 500 % ziemi w polsce w ostatnim czasie tylko nie powiezieli ze to przez słupy z zachodu że połowa woje zachodnio pomorskiego jest w rękach duńczyków  że polak nie ma szans  podczas przetargu z zachodem. Propaganda ma sie dobrze polska to niegługo jak białoruś :) Na moje dopłaty bezpośrednie są do natychmiastowej likwidacji !!!! ceny tucznika powinny być jak na zachodzie w ( niemczech obecnie 1,32 euro razy 4,3 zł = 5,7 zł ) a nie 3,5 zł  cwaniaki co nie obrabiają ziemi by przestali trzymać ją bo nie było by dopłat i sprawiedliwie było by może ceny produktów rolnych by wzrosły bo nikt by za darmo nie robił i wtedy małe gosp 15 ha co trzymaja świnie czy bydło też stać było by zainwestować coś bo teraz to tylko ci co maja 100 ha i wiecej żyją moga brać prowy kredyty bo wiedzą że spłacą. przeciez małe gosp nie pobrały. A one robia najlepszą żywność a nie te molochy przemysłowe 1000 /2000 ha ! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    44

ba i co kapitalizm kapitalisci zadza a ci swoim kase pchaja tylko

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikijohn    19

Ale bzdety. Dziś ten kto ma dużo jest bogaty. Jak wzrosną ceny produktów rolnych to będzie jeszcze bogatszy i zapłaci za ziemię nie 50 tys a 100 tys i się nie zająknie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    3

Planuje wydzierżawić trochę ziemi i mam chętną osobę, która mogła by mi ją wydzierżawić. Do wzięcia jest 7ha łąk oraz 16ha łąk, które zostały by zaorane(klasa ziemi to 1/3 IV, 1/3 V i 1/3 VI).

Właścicielowi kosiłem te łąki. Nawozu ani wapna ziemia ta nie widziała od dawna. Na terenie tym nie ma drzew ani krzaków.

Jaką kwotę warto zapłacić za ha oranego i za ha łąk?

Umowa dzierżawy na 10 lat z możliwością wypowiedzenia po 5latach. Dopłaty na moje konto, a właściciel opłaca podatki.

Do tej pory brał dofinansowanie do tych łąk, a teraz mówi, że mogę ziemię brać tylko on nie chciałby być na tym tratny.

Nie wiem dokładnie ile mógł brać tych dopłat do tej pory, jak też ile mógłby wziąć teraz z tymi nowymi przepisami.

Te 7ha łąk bym nadal kosił, a na tych 16 siew zbóż.

Zastanawiam się jaka kwota za tą ziemie byłaby odpowiednia tak aby nie robić praktycznie za darmo..

Proszę o porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    3

Jeśli ktoś nie posiada bydła tylko produkcje roślinną to już nie będzie żadnej dopłaty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do łąk już nie ma dopłat,chyba że masz bydło

 

Nie pisz głupot bo tak nie jest .

 

Ja nie posiadam Bydła i dopłaty mam .

mam  łaki i pola  orne , za te otrzymuje doplaty .

za las nie dają dopłat tylko podatki zwiekszają z roku na rok  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    4

Nie pisz głupot bo tak nie jest .

 

Ja nie posiadam Bydła i dopłaty mam .

mam  łaki i pola  orne , za te otrzymuje doplaty .

za las nie dają dopłat tylko podatki zwiekszają z roku na rok  .

 

kolego w tym roku nie ma już dopłat do łąk, kasa będzie tylko za JPO a jeśli ktoś posiada min 3 sztuki krów lub 3 sztuki młodego bydła max 24 miesiące ten otrzyma dopłatę do tych sztuk 72 euro do sztuki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    3

JPO na pewno, ale jeszcze podobno dopłata za zazielenianie, dodatkowa i ONW. czyli w sumie do łąk można dostać prawie tys zł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

@ Statek- No nie wiem ile w Twoim regionie masz doplat ale jak za dzialke nr 1 dajesz za  17 ha - 40 ton pszenicy x 760= 30 400 zl wiec za ha placisz- 1788 zl wiec to chyba wiecej niz doplata do ha? a reszta działki to osuwiska, skarpy, duze drzewa itp

 

ponizej wklejam moj poprzedni post i przelicze wam ile to wychodzi na hektar ziemi ktora mozna uzytkowac rolniczo i podac do dopłat bo całosc  obszarow dzialek nie nadaje sie  do podania w wniosku dzierzawa do 30 wrzesnia 2016

 

Dzisiejszy przetarg na dzierzawe od anr

działka nr 1- 27 ha całość (zakrzaczona kawełek lasu, oraz skarpy i osuwiska) do urzytku rolnego 17 ha klasa V i VI- czynsz roczny 40 ton pszenicy- czyli 1788 zl za ha uzytkowy

działka nr 2- 40,5 ha całość, do uzytku rolnego- 38 ha kalsa V i VI - czynsz roczny 80 ton pszenicy- 1600 zl za ha uzytkowy

działka nr 3 - 7 ha całość (skarpa zakrzaczenia, oczko wodne) do uzytku rolnego  3 ha- klasa Vi vVI czynsz roczny 3 tony- 760 zl za ha

działka nr 4 - 25 ha całość - do uzytku rolnego 15 ha klasa V i VI- czynsz roczny 40 ton- czyli 2026 zl rocznie za ha

 

to nie wiem czy tak tanio wychodzi za hektar V i VI klasy?

sorry, zwracam honor, rzeczywiscie drogo wyszło. Ja przyjąłem niższa cene pszenicy

 

dopłata i 800zł za ha

 

interes życia taka dzierżawa, a mojego nie chcesz?

głupoty piszesz jeki zazielenienie

74 euro jest do zazielenienia. Ale powyzej 30 ha musisz miec 3 rodzaje upraw, jara ozima i np rzepak.

 

JPO+ewentualnie ONW+zazielenienie+ ewentualnie młody rolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×