Skocz do zawartości
jojo123

Uszczelnienie dzwigni włącznia pompy i wom

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

jojo123    0
Napisano (edytowany)

Witam

Podczas koszenia trawy ursusem c330 nagle przestał kręcić się wom. Zdjąłem pokrywę od skrzyni i spuściłem olej a tam ujrzałem pękięty wałek.http://bankfotek.pl/view/1720815

Czy może mi ktoś powiedzieć : ile będzie on kosztował? jak go wyciągnąć ? czy tam z przodu nie ma jakiejś zawleczki ? i czy będzie konieczne wyciągnięcie całej skrzyni?

Edytowano przez jojo123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

denis667    0
Napisano (edytowany)

Z 100 zł.Raczej skrzynie będzie trzeba wyciągnąć.

Edytowano przez denis667

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawid2m    0

Nie jestem pewny, ale trzeba będzie chyba całkowicie wyjąć skrzynię. Ten wałek wychodzi chyba do tyłu skrzyni, natomiast z przodu jest zabezpieczony nakrętką. Dołączam skan schematu z katalogu, element numer 40 (nr. kat. 0050/01-151/1) [ http://bankfotek.pl/view/1720995 ]

Myślę, że trzeba tylko wyjąć skrzynię, rozkręcić, wyjąć ale jednocześnie uważać na dolny wałek pośredni w skrzyni, włożyć nowy i dobrze skręcić (inaczej będzie wyskakiwał WOM).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



dawid2m    0
Napisano (edytowany)

Tak. Rozpoławiasz ciągnik między silnikiem a skrzynią, odkręcasz dekielek i tam jest ta nakrętka, prawdopodobnie wyleci Ci razem z częścią wałka skoro sie ułamał ;)

 

A poza tym nawet jakby Ci sie udało to wyjąć bez rozpołowienie to i tak byś musiał to zrobi, bo trzeba będzie ją nakręcić na nowy wałek.

Edytowano przez dawid2m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach





lukasz222    2353

Nie da się bez ściągania, trzeba mieć dostęp od środka. No i trzeba spuścić przynajmniej część oleju - co oczywiste ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mds212    151

Też mam ten sam problem i nie widzi mi się zdejmować plecaka trochę roboty z tym jest, a moze będzie można to wymienic zdejmujac pokrywę z zegarkiem biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz222    2353

Jak chcesz przejść ze skrzyni do tylnego mostu, skoro to dwa oddzielne korpusy z przegrodą między sobą? Zrzucić plecak w 30tce to bajka, zdjąć siedzenie, ramiona podnośnika, odkręcić parę śrub i jazda, ja sam bez pomocy wyciągam i zakładam plecak, tylko trzeba uważać na uszczelkę. Trochę roboty z plecakiem to jest przy ciężkich Ursusach gdzie jest zabudowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mds212    151

a jaki tam jest oring bo mię mam katalogu. a czy ta dzwignia powinna mieć taki luz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz222    2353

W katalogu nie ma rozmiaru, ja już też nie pamiętam dokładnie jaki tam jest. A czemu jest luz zobaczysz jak rozbierzesz, możliwe, że wyrobił się otwór pod śrubę zabezpieczającą dźwigienki, ew. luz jest też na czopie przesuwającym widełki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

leonardo111    31

Chodzi ci o te dżwigienki na pokrywie skrzyni biegów obok zatrzasków wodzików to trzeba zdjąć dekiel skrzyni biegów a nie plecak a poco spuszczać olej ? a oring to 11,3x2,4

 

 

Wiesz w ogóle o jakim ciągniku tu jest mowa?

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz222    2353

Chętnie zobaczę jak demontujesz dźwignię WOM i pompy hydraulicznej, które są zamontowane w tylnym moście, przez skrzynię biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mds212    151

Zabrałem się dziś do tego wymontowalem je i te dzwigienki mają lekki luz w obudowie nie wchodza ciasno. czy wystarczy zalozyc grubszy oring czy kupić nowe te dzwigienki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz222    2353

Luz na całej długości czy tylko pod końcem, tam gdzie ośki siedzą w bloku? Mało prawdopodobne, żeby wszystko się aż tak pozdzierało, musiałbyś podczas pracy cały czas wajchować tymi dźwigniami, a i tak zdzieranie bierze na siebie oring, bo same dźwignie nie mają stałego obciążenia. Jakiś tam minimalny luz występuje, odpuściłbym więc kupno nowych dźwigienek. Nowe oringi powinny załatwić sprawę, bo będą wystawać ponad powierzchnią osi dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mds212    151

To zaloze najgrubszy oring jaki mi sie uda wcisnac. mechanik mi powiedzial zeby usztywnic dzwignie żeby od wewnątrzn oske włożyć podkladke i skrecic na sztywno. warto tak zrobic?

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukasz222    2353

Tylko skąd ma się tam wziąć taki ogromny luz, żeby trzeba było tulejki dorabiać? Załóż oring jaki pasuje, wsadź dźwignię, jak chcesz się bawić z podkładkami to na przeszkodzie raczej nic nie stoi, złożysz i zobaczysz czy dźwignia się gibie czy nie. Ja zmieniłem tylko oring i żadnych wycieków nie mam, a skrzynia już z 50 lat będzie mieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariuszd93    489

Dziwny  ten  luz  tam  rzeczywiście , wymieniałem  kiedyś  ten oring  , ale  dzwignię  ciężko  włożyć  w obudowę ,  luzu  zero .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Chromek
      Witam.
      Jaki może byc powód nietrzymania wstecznego polowego, tzn. Jak przytrzymuje wsteczny to ciągnik jedzie a gdy puszczę dzwignię bieg samoistnie wyskakuje, na 1,4 i zwykłym wstecznym wszystko jest ok.
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Rafal180
      Witam:) mam mały problem z ursusem c-330. chodzi o to że gdy wrzucam 2 bieg to ujade kawałek i po chwili wyskakuje no i cały czas tak sie robi.Z innymi biegami jest ok ale tylko ta 2 . Znajomy mówi ze to może być wina wajchy od biegów ,że niby juz sie troche starła na gałce i nie trzyma dobrze biegu(ale jakoś nie chce mi sie w to wieżyc)
      Co może być przyczyną tego problemu?? pozdro
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Grzesiek0090
      Mam problem ze swoja 30, od niedawna jak prubuje wlaczyc bieg to jest straszny zgrzyt podczas jazdy jak redukuje bieg to jest jeszcze w miare ale jak sie zatrzymam i prubuje wlaczyc bieg to nieraz wcale niemoge bo zgrzyta jak h**???od nowosci niemiala zadnego remontu ma cos okolo 4500mtg
      Co to moze byc za awaria ja mysle ze to trzeba wymienic tarcze sprzeglowe a wy co oo tym sadzicie??? :rolleyes:
×