Skocz do zawartości
zetor7745T

Co sądzicie o nowym MTZ BELARUS 952.2 ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ecopiotr    105

Moim zdaniem popatrz, co DOBREGO (choć używanego), można kupić za cenę nowego MTZ-a. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

CamilloVII    18

Pozatym wydaje mi się że 952.2 już nie zarejestrujesz przez to że nie spełnia normy emisii spalin Euro IIIb. Chyba, że chodzi ci o 952.2, który jest fabrycznie nowy ale sprowadzony przez handlarza zza wschodniej granicy. Sprzedawany polsce jako używka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7745T    0

Mógłby mi ktoś napisać o nim zalety i wady. Najlepiej od posiadacza takiej maszyny? I czy to prawda że się go nowego nie zarejestruje ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

jestem użytkownikiem belarusa 952 i co tu mowic. tyle co on u mnie dostal po garach to jest zlota maszyna .5 rok uzytkowania 6000 niecale godzin na tyle 2 komplet opon na przodzie 3 komplet . byly male awarie ale kasa smieszna. moim zdaniem maszyna warta polecenia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

Jeśli kupujesz go jako używany wtedy możesz go przerejestrować na siebie. Jeśli jednak chciałbyś zarejestrować nowego prosto z fabryki wtedy nie da rady. Pisałem o tym raptem 3 posty wcześniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    264

Większość tych ciągników jest już sprowadzona zarejestrowana.

Za tą cenę nic nowego w tej klasie nie kupisz. Zdarzają się awarie, ale cena części jest dość przystępna i dostępne w handlu. Komfort taki sobie, porównywalny do nowych Ursusów składanych na chińskich częściach.

Nie ma w nim nic nowego, co już nie było na rynku. Most krzyżakowy i monoblok to już dość stare i sprawdzone konstrukcje w tym ciagniku. 

Jak chcesz się nim chwalić przed sąsiadami, to nie tędy droga. Jako ciągnik do roboty, do cieżkiej roboty za śmieszne pieniądze jest OK.

Jeśli nie trafisz na wadliwy egzemplarz, z którym są od początku problemy, to poza drobnymi awariami nic ci nie grosi. Standard dla MTZ - przecieki z hydrauliki, wyrabiające się końcówki drązków kierowniczych, krzyżaki na wale napędowym.

Do czego chcesz ten ciągnik agregować ? Bo z tym podnośnikiem to szału nie ma, do agregatu siewnego jest na styk no i trzeba szukać balastu na przód, bo nosi.

Kabina to staroć, nowa jeszcze jakoś się trzyma, ale trzeba uważać, bo drzwi się deformują łatwo, uszczelki złażą, podłoga potrafi brzęczeć, jak słabo poskręcana. Generalnie standard w MTZ.

 

Most krzyżakowy jest lepszy do ładowacza czołowego, więcej zniesie. Nie deformuje się przy przeciążaniu tak, jak belkowy. Wspomaganie na orbitrol - odpadają luzy serwa i wkurzajaca reakcja na kierownicę.

 

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

Podłączając się pod kolegę jahooo. U mnie w pronarze 82a jest założony tur i problemu ze znoszeniem nie ma:) A co do przecieków to jak ruski nie cieknie to znaczy że oleju nie ma. Taki ich urok ale jak dbasz to będą minimalne;) Maszyna do roboty dobra prosta, biegów sporo jak na taką konstrukcje także jest co w polu wybrać. Skrzynia synchro. Po przesiadce z 360 lub czegoś podobnego będziesz zadowolony. Wygłuszysz jeszcze troche i radyjka przy pracy spokojnie posłuchasz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Stawiam skrzynkę oranżady temu co w moim 820 znajdzie wycieki oleju,lub wibracje drążków i krzyżaków na wale. Jak dbasz tak masz,jak w porę nie zareagujesz na pocenie,to jutro wiadrami oleju dolewaj.Rusek to ciągnik za rozsądną kasę, Części dostępne i tanie choć jest już sporo Chinolskich zamienników marnej jakości.Gdybym szukał nowego to postawiłbym ponownie na nowego Belarusa. 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/523453-blizniaki-i-wydech-na-slupku/  i inne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    294

założyciel tematu pytał o 952 więc postaram się coś dodac: wg handlarzy ma te 7czy8 km więcej niż 820 pracowałem obydwoma modelami traktorów i lepiej wypada 820.spalanie 952 jest dużo większe ,uciąg porównywalny, udżwig podnośnika o tone więcej ale siłowniki jednostronnego działania synchronizowana skrzynia ale nad synchronizacją to ruscy jeszcze muszą popracowac ,biegów mniej niż w 820 co ja uważam za wadę no i szkoda że niema cbm a i jeszcze górny zaczep przesówany w jednego to trzeba się niezle nagimnastykowac żeby zmienic położenie no ale to wkońcu tylko odświerzony mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

820 jeśli będzie sobie spokojnie pyrtał to nie spali więcej niż c360 ale jeśli depniesz mu za mocno tak że wskazówka nie zejdzie poza 2000 obrotów to większe pół dnia i zbiornika nie ma (sprawdzane podczas jazdy z balotami 30km w te i spowrotem i ładowania ich na polu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

Na motogodzine czy godzine może łyknie litr albo dwa więcej jednak prace w polu np orka zrobi szybciej i ilość paliwa na ha wykonanej pracy napewno będzie podobna. Wszystko zależy od operatora, jeśli będziesz go trzymał na obrotach dających największy moment obrotowy w stosunku do konkurencii nie spali dużo ogólnie ruskie uważane są za oszczędne. Osobiście pronarowi nigdy z zegarkiem w ręku nie mierzyłem. Powód 1 ciężko to zmierzyć np patykiem. Powód 2 wskaźnik od paliwa kiwa się jak rusek po bimbrze i wg niego rezerwa oznacza pusty bak jak i równieź 2/3 zawartości,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7745T    0

Ja właśnie się zastanawiam nad kupnem belarusa 952 tyle że w metalowej masce, bo mi jakoś się nie podobają te bebelarusy w plastikowych maskach. Ale chyba już nie dostane nowego belarusa z metalową maską

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon385    14

Ma być głównym ciągnikiem czy pomocniczym? Ogólnie złego słowa o tych maszynach nie powiem za te pieniądze, tanie części, niskie spalanie nie najgorszy komfort oraz to co te maszyny potrafią zrobić nie ma wogóle o czym mówić;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

Nada się spokojnie, nie za duży nie za mały. W sam raz do wszystkiego. Nie wiem tylko jak ze spalaniem silników z nowymi normami emisii spalin ale też chyba nie jest najgorzej. Nową maską roboty się nie robi a ta plastikowa wydaje się znacząco ułatwiać dostęp np do akumulatora lub do samego silnika po założeniu tura. Przy starej masce trzeba było wykręcać śrubę trzymającą ramiona. W tej nowej można chyba bez tego dostać się np do zbiorniczka na płyn grzewczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7745T    0

A jak myślicie belarus 952 poradzi sobie z 3 m agregatem uprawowo-siewnym i siewnikiem ? A może jednak kupić 2,5 m ?

Edytowano przez zetor7745T

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    294

poradzi sobie napewno,tylko będzie potrzebny dodatkowy obciążnik na przód ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×