Zaloguj się, aby obserwować  
boczek1

Renault 110.14 wspomaganie

Polecane posty

boczek1    0

Witam! Czy któryś z użytkowników renault mógłby mi powiedzieć jaka jest długość siłownika od wspomagania przy maksymalnym jego wyciągnięciu? Bo w moim renault coś jest nie tak ze wspomaganiem. Nie dość że ma bardzo mały skręt do bardzo dużo trzeba kręcić kierownicą żeby zaczął skręcać.. Bardzo bym prosił o podanie tej długości tego siłownika i o dobrą radę co może być przyczyną tak złego skręcania. Z góry dziękuję:)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dokładnie, jak @izydor6280 napisał i kolejność jak wyżej.

Od siebie dodam sprawdź stan oleju na początek. Kiedy był wymieniany, jaki obecnie masz ten olej i co z filtrami?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Jestem w 99% pewien że to nie olej ani jego brak i nie pompa.

Olej lub jego brak raczej nie ponieważ czuł by takie przycinanie się kierownicy i złe działanie podnośnika a na zimnym kierownica chodziła by ciężko. Pompa też nie poniewaz kręciło by się baardzo ciężko a na wolnych obrotach by nie ukręcił.

 

Wina prawdopodobnie tkwi po stronie orbitrola lub siłownika.

Siłownik - jeśli olej przelewa się pomiędzy komorami siłownika to też będziesz musiał sporo kręcić aby zaczą ruszać się siłownik - to wydaje mi się mało prawdopodobne ponieważ ciągnik by "gonił po drodze" i nie mógł byś prosto jechać

Orbitrol -  według mnie tutaj tkwi problem - nie puszcza oleju, jest wyrobiony. Kup kolego najtańszy orbitrol aby zgadzała się tylko jego przepustowość i powinno działać a po naprawie sprawdź jaki masz olej i czy nie powinien być zmieniony.

 

PS Zauważyłem że koledzy @izydor oraz @AlaCapone wiele napraw zaczynali by od wymiany oleju i powinno pomóc.... Moje zdanie jest takie że w sprzętach tylko i wyłącznie mechanicznych wymiana oleju nic nie zmieni. Ponieważ zły olej mógł spowodować szybsze zużycie danej części a nie on jest samą awarią. Owszem po naprawie jak najbardziej zalecany jest nowy olej. Takie jest moje zdanie i w zadnym wypadku nie chciałbym abyście panowie się na mnie zezłościł. Pozdrawiam

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

Czyli w renówkach, w razie wymiany orbitrola nie trzeba wymieniać na oryginalny, może być jakiś zamiennik? Jak tak to z czego najlepiej podpasować, albo gdzie takowy znaleźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

ja sie nie obrazam, ale wiem co ludzie potrafia wlac do zachodniego ciagnika, do tego kolega nie napisal nic o oleju, wiec od tego wypadalo by zaczac

 

orbitol jest zapewne taki sam jak w innych zachodnich ciagnikach, takie rzeczy sa znormalizowane i nie problem je dostac, wystarczy spisac numer lub czesc w reke i pedzic do dobrego sklepu 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Nie wiem jak w serii 14 (prawdopodobnie jest jeden siłownik) ale w serii 54 (są dwa siłowniki) to ma być "o przepływie 125) Wcześniej na próbę założyłem ruski orbitrol 100 to też ładnie działał tylko musiałem więcej razy kręcić kierownicą. Na koniec kupiłem zamiennik 125 za 560zł i chodzi do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boczek1    0

olej koledzy był wymieniany. Ciągnik zalany olejem ambra. Mechanik który robił skrzynię w renówce powiedział że może być nie orginalny siłownik dlatego pytam jaka jest jego długość oryginalnie. Siłownik jest jeden. Bardzo bym prosił o podanie długości tego siłownika. A co do orbitrola to postaram się zrobić jak mówicie, spróbuję podmienić na inny podobny. Maszyna śmiga fajnie ale ten układ kierowniczy to porażka. z przyczepą nie ma szans na manewrowanie..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Gdybyś miał siłownik krótszy to w jedną stronę by skręcał mocniej a w drugą słabiej, chyba że będzie miał przedłużone tłoczysko.

Orbitol możesz kupić nawet z chin, ważne tylko aby budową był taki sam tzn. niektóre mają dodatkowo w miejscu wejść na węże taką "nadbudowę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boczek1    0

Dziękuję za radę. postaram się sprawdzić to o czym mówicie i dojść z renią do ładu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

Czyli oryginalnie w renówkach jest orbitrol o objętości 125cm3, a gdybyb tak założyć taki 160cm3? Trzeba by było mniej kręcić kierownicą i skręcać można by było szybciej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

W renówkach serii ...54. Mają one dwa siłowniki, nie wiem jak jest z jednym siłownikiem. Jak testowałem 100cm (stary padał i nie wiedziałem czego to wina) to na ostrych zakrętach musiałem zwalniać bo nie zawsze mogłem nadążyć skręcać. Myślę że 160 będzie za duże, kierownica będzie bardzo czuła i po drodze możesz miec problem.

Czyli miałeś inny siłownik i dlatego był słaby skręt...? Jednak to że musisz kilka razy obrócić kierownica aby zaczą skręcać  to wydaje mi się że to będzie wina orbitrola. Bo orbitrol nawet na zgaszonym silniku musi działać (awaryjne kierowanie) U mnie jak tylko trochę przekręcę to koła już reagują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolof25    1

witam mam problem z Renault 110.14  z wspomaganie bo nie moge skręcać kołami a jak mam 1500 obrotów na silniku to czasami  skręcić w jedną stronę a żeby wyprostować to mszę zgasić silnik odczekać 5 minut a wtedy dać gazu i koła się prostują się koła i jak jest rozgrzany olej to nie działa wspomaganie wogóle a  Wymieniałem orbitol i pompe  .

A jak zmieni się orbitol z 125 cm3 na  100  to ma jakiś wpływ na układ kierowniczy w renaulat 110-14

A jak się wymieni filter ssący olej hydrauliki to  coś zmieni  się ???? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj