materrol

Renault 110.54 wolna skrzynia

Polecane posty

materrol    0

Cześć Wam

Posiadam renie 110.54 96r. ze skrzynią 24/8 i rewersem elektro-hydraulicznym. Wszystko sprawuje się świetnie, podczas pracy w polu nie używam wgl sprzęgła, co znacznie przyspiesza pracę, a 3 półbiegi to na prawdę rewelacyjna sprawa, zwłaszcza gdy teren jest górzysty lub ziemia różnorodna. Jedyny mankament który mnie irytuje to wolna skrzynia(max.30km/h przy wypluwaniu pierścieni). Czy wszystkie skrzynie w reniach są takie wolne? Słyszałem coś, że tylko te które szły na Francje były takie. Te z Niemiec osiagały 40km/h. Może one są w jakiś sposób poblokowane? Wie ktoś coś na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

tez mam polbiegi i rewers kola 18.4 na 38 , a na pelnym gazie idzie 40km/h . dziwi mnie ze masz taka wersje skrzyni, czyli byly dwa rodzaje

Edytowano przez piciaj

znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

materrol    0

Czyli były jednak szybsze skrzynie. Ciekawe co było innego, bo na pewno jakaś drobnostka, gdyż nie produkowaliby 2 rodzaji skrzyń. Nigdy nie widziałem jej od środka, ale mi się wydaje, że możnaby było zmienić tryb na czwartym biegu, gdyż 3 i 4 nie różnią się za wiele prędkościami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie różnią się znacznie... Mam skrzynie 16 i na pełnym gwizdku gps pokazuje 39km/ha gdybym miał koła 18'4 to powyżej 40 by szła na pewno...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    41

Wystarczy przejrzeć katalog by się dowiedzieć o co chodzi, a chodzi o 2 tryby w skrzyni. Przy okazji remontu można się bawić, inaczej sensu nie widzę.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    0

Po równym jak się jedzie to nie musi być w żaden sposób amortyzowana.

dzikidaniel, mógłbyś podać jakieś namiary na ten katalog, bo chętnie bym sobie spojrzał co tam jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Nie na temat ale może się komuś przyda, w MF seri 30xx różnica skrzyni 30 a 40 polega na zamianie trybów w wzmacniaczu/przyspieszaczu, nic nie trzeba dokupować tylko odpowiednio zmontować w zależności jaką chce się mieć wersję. Wtedy raz mamy wzmacniacz momentu (zwalnia obroty skrzyni) lub przyspieszacz (zwiększa obroty).

@rolstudent ciągnik jadący 40km/h to żaden wyczyn nie zależnie od marki, drogi mamy coraz równiejsze i nie zawsze trzeba jechać na maxa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

rozumiem że teraz wszystkie ciągniki jadące 40km/h mają amortyzację przedniej osi???

Proszę Cie... jesli jest ich 10% to jest huk!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    41

Po równym jak się jedzie to nie musi być w żaden sposób amortyzowana.

 

dzikidaniel, mógłbyś podać jakieś namiary na ten katalog, bo chętnie bym sobie spojrzał co tam jest ;)

Na stronie Claasa poszukaj.

Co do 40km/h w reni to nie wiem w czym ktokolwiek widzi problem. Krótsze i lżejsze traktory mają szybkie skrzynie a o miękkiej osi nikt w nich nie słyszał. A jak są dziury to i 30km/h jest szybko. No i kwestia spalania w transporcie, bo taki sam ciągnik z szybszą skrzynią spali mniej niż ten z wolniejszą a tej samej trasie.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    0

Na stronie claasa znalazlem katalog, ale to części zamiennych i to tylko takie podstawowe. Nie mogę nic innego znaleźć :/

Mam kilka pól kawałek drogi od siebie i wożenie zboża w żniwa, czy wywóz obornika na pole jest strasznie uciążliwy, jak się jeździ z prędkością 23km/h. Te ciągniki są bardzo dobre bo mają duży uciąg i mało palą, ale w trasie niestety nie zdają egzaminu(przynajmniej te z wolną skrzynią) i szukam jegoś rozwiązania, dzięki któremu dałoby się zrobić trochę szybszą tą skrzynie, jeżeli takie wychodziły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    115

Ja tylko mówię ze to niebezpieczne. I może powodować poważne urazy kręgosłupa. A renowki maja tendencje do skakania nie wiem z czego to wynika ale takie sa moje obserwacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    652

moze dlatego ze maja dosc lekki tyl i sa wysokie, do tego czesto dochodza waskie opony i maly rozstaw

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Na stronie claasa znalazlem katalog, ale to części zamiennych i to tylko takie podstawowe. Nie mogę nic innego znaleźć :/

 

Mam kilka pól kawałek drogi od siebie i wożenie zboża w żniwa, czy wywóz obornika na pole jest strasznie uciążliwy, jak się jeździ z prędkością 23km/h. Te ciągniki są bardzo dobre bo mają duży uciąg i mało palą, ale w trasie niestety nie zdają egzaminu(przynajmniej te z wolną skrzynią) i szukam jegoś rozwiązania, dzięki któremu dałoby się zrobić trochę szybszą tą skrzynie, jeżeli takie wychodziły.

Daj maila to coś Ci podesle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rownież posiadam skrzynie 24/8 w reni 155.54. i moj ciagnik przy 2350 jedzie 30 km/h. ale jak juz ją kupilem jakis mądry cos zrobił sobie ze łapie do oporu 2830 obrotów. przy tych obrotach mam 38,9 km/h. Pewnie komuś bylo za wolno i dał sobie w obroty...


Każdy wie że Claas'y są pierwszej klasy :)

...jade sobie na motorze, w polu dziadek ściernie orze. na liczniku sto czterdzieści, motór w zakręt się nie mieści...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Ten "mądry" bawił się pompą wtryskową. Przestawił ogranicznik obrotów na zewnątrz pompy, albo sprężynkę pod pokrywą założył nie w ten otwór co była (bardziej ją naciągnął).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiedziawszy w niczym mi to nie przeszkadza i tak bo przeciez nikt mi nogi nie naciska ;) i nie musze dawac tyle gazu :)


Każdy wie że Claas'y są pierwszej klasy :)

...jade sobie na motorze, w polu dziadek ściernie orze. na liczniku sto czterdzieści, motór w zakręt się nie mieści...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maxrolnik
      Witam
      Mam kilka pytań na temat renault 155.54
      1.Gdzie smaruje się przedni most(rozmieszczenie kalamitek jeśli są)
      2.Objaśnienie kontrolek na kokpicie
      3.Jakie funkcje ma komputer przy  kierownicy?I jak je uruchomić i się nim obsługiwać?
       
       
    • Przez grzegorzpudlo
      Witam, 
      Potrzebuję informacji na temat ustawienia sprzęgła w ciągniku Renault 651.4. Jak ustawić sprzęgło w tym modelu? Jaka powinna być odległość między łapkami a dociskami ?
    • Przez salas89
      witam dzisiaj podczas orki zakleszczyla mi sie skrzynia biegów, i teraz nie moge przelaczyc z biegów polowych na szosowe  . A teraz pytanie do was jak ta skrzynie odkleszczyc , sa jakies sposoby aby to zrobic bez zagladania do skrzyni ?
    • Przez Xeon
      Witam,
      Zaczyna mi siadać skrzynia w DX 6.30. Sam wyrzuca biegi, poza tym reduktor w położeniu M blokuje się oraz 4 bieg zgrzyta przy włączaniu.
      Trochę poszukałem informacji o tych skrzyniach i znalazłem, że siadają w nich łożyska (prawdopodobnie to jest przyczyną wywalania biegów i blokowania M), natomiast 4 bieg, to prawdopodobnie synchronizator.
      Żeby dobrać się do skrzyni, to trzeba ciągnik rozpołowić w 2 miejscach oraz zrzucić kabinę - ogrom roboty. 
      Teraz zastanawiam się, czy w ogóle zabierać się za jej remont. Ile dostałbym za ten ciągnik (85 rok, wszystko w idealnym stanie  - poza skrzynią)? Tylko z drugiej strony za tą kasę nic sensownego raczej nie kupię z podobną mocą.
      Druga kwestia, czy jestem w stanie ogarnąć tą skrzynię sam (nie pytam o zdjęcie kabiny i rozpołowienie ciągnika) - chodzi o to, czy da się ocenić który element w skrzyni wymaga naprawy/wymiany?
      Robiło się skrzynię w 30ce, 60ce, 80ce, ale z zachodnimi nie miałem styczności. 
      Ktoś remontował taką skrzynię (co było do wymiany i jak chodzi po złożeniu)? Inne DXy mają bliźniaczą skrzynię, więc niekoniecznie mówimy o tej z 6.30.
    • Przez DEMONxXx
      Witam 
      Da się samemu zregenerować rozdzielacz EHR?  Chodzi mi o wymianę uszczelnien to coś pomoże czy wyrabiają się tam części metalowe?
      są tam jeszcze jakieś uszczelnienia oprócz oringów na elektrozaworach?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.