Skocz do zawartości
tomekgr500

Wałek nie działa Zetor 8540 Pomocy!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
tomekgr500    0

Witam 

Ostatnimi czasy zaczął szwankować mi przekaźnik w Zetorze 8540 a mianowicie po włączeniu wałka kręci się lecz bardzo wolno startuje a po podczepieniu nawet najmniejszej maszyny np rozbijaka wałek zatrzymuję się. Wymieniłem mikro-pompkę gdyż polecił mi to mechanik lecz i to nie przyniosło żadnego  rezultatu. Wymieniłem olej na nowy lecz nic to nie dało. Tarczki były wymieniane 1,5 roku temu. Na dodatek na zimnym oleju zaczął mi szarpać tur jak i podnośnik. Nie wiem w czym może tkwić problem. Proszę o pomoc gdyż zbliża się okres pracy na polu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najpierw zacznij od diagnostyki cisnienia bo w ciemno to tylko w koszty wejdziesz tak jak z ta mikropompką. po za tym w przedniej czasci skrzyni  jest taki dekielek po jego zdjęciu w wałku jest pierscień uszczelniający on może być uszkodzony i tam traci ciśnienie ale to tylko domysły najpierw diagnostyka


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Wiem o co ci chodzi z tym pierścieniem bo wielokrotnie już go wymienialem lecz nie wiem czy nie pęka on od razu przy zakladaniu dekielka bo po każdym ponownym rozbieraniu jest on  pęknięty. może doradzi ktoś jak go założyć??

Edytowano przez tomekgr500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

w dekielku nie ma progu wypracowania od pierścienia??


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Nie ma gdyż dekiel został wymieniony a pierścień pęka podczas zakręcania dekielka. Jak to złożyć aby nie pękło przy zakładaniu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze sa za małe fazy w dekielku ?/


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cisnienie dochodzące na kosz potem stratę ciśnienia w koszu wpinając sie manometrem za pomocą trójnika (najpierw sprawdz cisnienie bezpośrednio potem porównaj ze spadkiem ciśnienia na koszu) w ten sposób zobaczysz czy to wina ciśnienia, zaworu,-  czyli sterowania czy czesci wykonawczej czyli uszczelnien kosza tego dekielka itp. jezali wszystko bedzie ok to szukaj w czesci mechanicznej czyli kosz tarczki itp. pozdrawiam

Edytowano przez Agrotech1111

Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59

najpierw zacznij od diagnostyki cisnienia bo w ciemno to tylko w koszty wejdziesz tak jak z ta mikropompką. po za tym w przedniej czasci skrzyni  jest taki dekielek po jego zdjęciu w wałku jest pierscień uszczelniający on może być uszkodzony i tam traci ciśnienie ale to tylko domysły najpierw diagnostyka

 

koledzy , o jakim dekielku piszecie ?

Co do szarpania na zimnym oleju to prawdopodobnie filtr ssący pompy jest zapchany

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

p pierścieniu uszczelniającym w dekiepku z przodu skrzyni. miałem już kilka przyadków ze wom slizgał przez pęknięty pierścień


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak rozpołowisz ciagnik na sprzęgle to w skrzyni pod wałkami jest taki dekielek i do niego przykręcony jest przewód olejowy do włączenia rozłączenia kosza womu


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Filtr jest czysty. W takim razie mógłby ktoś doradzić jak założyć ten pierścionek? czy włożyć go najpierw w dekiel czy na ośkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59

podam Ci wartości opisane w instrukcji napraw : przy obrotach  silnika 800, ciśnienie obowiązujące przy włączonym lub  wyłączonym WOM-ie to  minimalne 10,5atm. - max 13,3atm.  Także myślę ,że  te 0,5atm poniżej wymogów  to nie powód do zmartwień :ph34r: ,chyba ?

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Witam właśnie mam rozebrany ciągnik i po oględzinach też mam  pęknięty ten dekielek, możesz mi powiedzieć jak go założyć żeby znów nie pękł.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59
 

4 posty wyżej ma opisane !!

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie potrzebuje pomocy!!!! przy rolowaniu siana rozłączył się przekaźnik mocy odkręciłem  rurkę, która idzie do załączania przekaźnika i nie leci z niej olej .Myślałem,że to cięgiełko do załączania się rozłączyło w środku,ale okazało się ,że wszystko jest w porządku,olej nie dochodzi na zasilaniu.Pompa wiosna założona nowa,podnośnik podnosi ,na szybkozłącze też idzie tylko nhiek działą Wom do którego nie dochodzi olej.

Co to może być poratujcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59
 

od wałka i wzmacniacza masz oddzielną pompę ( jak staniesz przed filtrami hydrauliki to masz ją z lewej strony korpusu filtrów) ,więc działanie podnośnika nie ma tu nic do rzeczy . Z tego co tu wcześniej czytałem mógł się ukręcić wałek napędzający tą pompkę albo w samej  pompce coś poszło skoro nie masz zupełnie ciśnienia . 

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłem mikropompkeę wałek ukręcony i tryby rozsypane to one zablokowały i rozsypał się wałek.

Pompka zamówiona jak zamontuje to dam znać czy wszystko ok.Na razie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Autofan
      Co sądzicie o dwóch nowych modelach Zetora Utilix i Hortus które miały premierę na targach Agritechnica w Hannowerze:
      http://www.zetor.cz/zetor-utilix
      http://www.zetor.cz/zetor-hortus
      Jak się podoba wam Major w nowej stylistyce?
      http://www.zetornewshape.com/cs/
       
    • Przez wojtas
      Tak jak w tytule -kierunkowskazy  w proksie a właściwie ich brak. włącznik działa kontrolka działa a nic nie miga . prawdopodobnie przerywacz. może ktoś go wymieniał i wie gdzie się on znajduje bo nie mogę go namierzyć pomimo zdjęcia osłon pod tablicą zegarów. 
    • Przez Quercus78
      Chcę kupić ładowacz czołowy do zetora 9540 i nie mam pojęcia jaki. Producentów jest wielu , ale jaki wybrać.Będzie służył głównie do załadunku obornika,wapna i podnoszenia big bagów z nawozem. Pomoże ktoś ze swojego doświadczenia.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez Belaruss820
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze, wskazówka stoi w miejscu na 700 obrotach i nie kręci mth. Co może być przyczyną? Dodam że przed włączeniem zapłonu wskazówka również stoi w miejscu. Jak kupiłem ciągnik to już tak było. I jeszcze takie pytanie przy okazji, mam zamiar zmienić stare "chlapacze" z tyłu błotników, widziałem że można założyć plastikowe przedłużki tylko pytanie czy od proximy czy forterry? Dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra.
×