Skocz do zawartości
tomekgr500

Wałek nie działa Zetor 8540 Pomocy!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
tomekgr500    0

Witam 

Ostatnimi czasy zaczął szwankować mi przekaźnik w Zetorze 8540 a mianowicie po włączeniu wałka kręci się lecz bardzo wolno startuje a po podczepieniu nawet najmniejszej maszyny np rozbijaka wałek zatrzymuję się. Wymieniłem mikro-pompkę gdyż polecił mi to mechanik lecz i to nie przyniosło żadnego  rezultatu. Wymieniłem olej na nowy lecz nic to nie dało. Tarczki były wymieniane 1,5 roku temu. Na dodatek na zimnym oleju zaczął mi szarpać tur jak i podnośnik. Nie wiem w czym może tkwić problem. Proszę o pomoc gdyż zbliża się okres pracy na polu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najpierw zacznij od diagnostyki cisnienia bo w ciemno to tylko w koszty wejdziesz tak jak z ta mikropompką. po za tym w przedniej czasci skrzyni  jest taki dekielek po jego zdjęciu w wałku jest pierscień uszczelniający on może być uszkodzony i tam traci ciśnienie ale to tylko domysły najpierw diagnostyka


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Wiem o co ci chodzi z tym pierścieniem bo wielokrotnie już go wymienialem lecz nie wiem czy nie pęka on od razu przy zakladaniu dekielka bo po każdym ponownym rozbieraniu jest on  pęknięty. może doradzi ktoś jak go założyć??

Edytowano przez tomekgr500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

w dekielku nie ma progu wypracowania od pierścienia??


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Nie ma gdyż dekiel został wymieniony a pierścień pęka podczas zakręcania dekielka. Jak to złożyć aby nie pękło przy zakładaniu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze sa za małe fazy w dekielku ?/


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cisnienie dochodzące na kosz potem stratę ciśnienia w koszu wpinając sie manometrem za pomocą trójnika (najpierw sprawdz cisnienie bezpośrednio potem porównaj ze spadkiem ciśnienia na koszu) w ten sposób zobaczysz czy to wina ciśnienia, zaworu,-  czyli sterowania czy czesci wykonawczej czyli uszczelnien kosza tego dekielka itp. jezali wszystko bedzie ok to szukaj w czesci mechanicznej czyli kosz tarczki itp. pozdrawiam

Edytowano przez Agrotech1111

Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

najpierw zacznij od diagnostyki cisnienia bo w ciemno to tylko w koszty wejdziesz tak jak z ta mikropompką. po za tym w przedniej czasci skrzyni  jest taki dekielek po jego zdjęciu w wałku jest pierscień uszczelniający on może być uszkodzony i tam traci ciśnienie ale to tylko domysły najpierw diagnostyka

 

koledzy , o jakim dekielku piszecie ?

Co do szarpania na zimnym oleju to prawdopodobnie filtr ssący pompy jest zapchany

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

p pierścieniu uszczelniającym w dekiepku z przodu skrzyni. miałem już kilka przyadków ze wom slizgał przez pęknięty pierścień


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak rozpołowisz ciagnik na sprzęgle to w skrzyni pod wałkami jest taki dekielek i do niego przykręcony jest przewód olejowy do włączenia rozłączenia kosza womu


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Filtr jest czysty. W takim razie mógłby ktoś doradzić jak założyć ten pierścionek? czy włożyć go najpierw w dekiel czy na ośkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

podam Ci wartości opisane w instrukcji napraw : przy obrotach  silnika 800, ciśnienie obowiązujące przy włączonym lub  wyłączonym WOM-ie to  minimalne 10,5atm. - max 13,3atm.  Także myślę ,że  te 0,5atm poniżej wymogów  to nie powód do zmartwień :ph34r: ,chyba ?

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Witam właśnie mam rozebrany ciągnik i po oględzinach też mam  pęknięty ten dekielek, możesz mi powiedzieć jak go założyć żeby znów nie pękł.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie potrzebuje pomocy!!!! przy rolowaniu siana rozłączył się przekaźnik mocy odkręciłem  rurkę, która idzie do załączania przekaźnika i nie leci z niej olej .Myślałem,że to cięgiełko do załączania się rozłączyło w środku,ale okazało się ,że wszystko jest w porządku,olej nie dochodzi na zasilaniu.Pompa wiosna założona nowa,podnośnik podnosi ,na szybkozłącze też idzie tylko nhiek działą Wom do którego nie dochodzi olej.

Co to może być poratujcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60
 

od wałka i wzmacniacza masz oddzielną pompę ( jak staniesz przed filtrami hydrauliki to masz ją z lewej strony korpusu filtrów) ,więc działanie podnośnika nie ma tu nic do rzeczy . Z tego co tu wcześniej czytałem mógł się ukręcić wałek napędzający tą pompkę albo w samej  pompce coś poszło skoro nie masz zupełnie ciśnienia . 

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłem mikropompkeę wałek ukręcony i tryby rozsypane to one zablokowały i rozsypał się wałek.

Pompka zamówiona jak zamontuje to dam znać czy wszystko ok.Na razie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez Kacperkuj-pom
      Mam taki problem z proxima mianowicie po odpaleniu czasem obrotomierz podniesie sie do tych 800 obrotow , a po dodaniu gazu nie podnosi sie wskazow a spod maski slychac pisk po chwili jak silnik po chodzi wraca wszystko do normy innych objawow nie ma co to moze byc ?
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
    • Przez Ssebuss87
      Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  . 
×