Skocz do zawartości
delta6583

Lemken opal 90 do c360 3p ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Lemken
delta6583    15

Witam, 

Mam pytanie czy c360 3p poradzi sobie z pługiem  Lemken opal 90 ? Jaką on ma wagę ?

Obecnie używam zwykłego pługu 3skibowego i daje rady bez większych problemów .

Dodam że planuje zmienić przednie opony na szersze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    101

przednie opony nic do rzeczy nie maja jesli idzie o uciag.

 

ten lemken wazy koło 600 czy 630kg, wiec nie jakos strasznie duzo.

 

3p da sobie z nim rade, na youtubie jest kilka filmów jak ludzie orza i pisza nawet, ze idzie lżej niz grudziadzkim 3 skibowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

delta6583    15

Wiem że przednie koła nie mają nic do uciągu ale bardziej się będzie masa rozkładać. U mnie są ziemie najwyższej klasy ale dużo barył.

A mój perkins jest w bardzo dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    208

Obejrzyj sobie najsłynniejszą 360 3p w polsce :P

"Ziemia to klejnot drogi, kto jej pilnuje nie będzie ubogi"

Jeśli zgadzasz się z moim postem to strzałkę w górę wciśnij to nic nie kosztuje a mnie motywuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    227

Co mają szersze opony do rozkładu masy? Jak masz ciężkie ziemie to zapomnij o tym pługu przy perkinsie. Ale po co się masz zastanawiać - sam wiesz jak teraz Ci idzie i jakimi pługami orzesz - ten lemken ma chyba 3 x 14'' czyli 105 cm orki a to jest o 15 cm więcej niż stare 3 Uni. Jeśli masz teraz zapas mocy to pociągniesz spokojnie a jak przy tych co masz idzie ciężko to jak sobie wyobrażasz że więcej jeszcze pociągniesz? Nie wierz w bajki że niby tak lekko się orze - może i lżej ale nie o tyle aby jedną skibę więcej ciągnąć. A co do podnośnika to wcale mu lekko nie jest ale da radę tylko pomyśl o dociążeniu przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    208

Ale nie ma co ukrywać ze starymi  ug orze się topornie :P


"Ziemia to klejnot drogi, kto jej pilnuje nie będzie ubogi"

Jeśli zgadzasz się z moim postem to strzałkę w górę wciśnij to nic nie kosztuje a mnie motywuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
delta6583    15
(edytowany)

 

 

Co mają szersze opony do rozkładu masy?

Dużo. -.-

A jeśli chodzi o dociążenie przodu to coś się ogarnie. Najwyżej z turem bd orał 

 

Da rade na ziemiach 1 i 2 klasy ? 

Zwykłą 3 daje rady na 3 i nawet to idzie.

Edytowano przez delta6583

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    227

Kolego delta6583 - nie wiem czym masz zamiar te opony napełnić ale sama masa opon nic Ci nie zmieni. Opony szersze zakłada się np. pod tura. Masz wspomaganie w tym 3P? Ziemia I czy II a może i IV nic nie mówi - kwestia jaka to ziemia - czarnoziem, rędzina, płowa itp. Jak dajesz radę 3UG to dasz radę i tym Lemkenem. Najlepiej sam się przekonaj - jak masz od kogo to pożycz i w pole. U mnie C360 ma problem z 3UG a czasami nawet trzeba na 2 orać ale parę km ode mnie już 4UG ludzie orzą i lepiej idzie jak u mnie z 3. Ziemia ziemi nie równa, opona oponie - uciąg to poprawi Ci tylko i wyłącznie porządna radialna opona z tyłu a jazda z turem tylko go osłabi - nie masz napędu na przedniej osi i musisz robić wszystko aby dociążyć tył a wiem co piszę bo sam miałem 2wd Fergusona z turem i musiałem go odpinać bo strasznie się grzebał - jedynie jak tura na max w górę podnosiłem to było ok ale szkoda mi było maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
delta6583    15
(edytowany)

akmaly

Dzięki za odpowiedź najbardziej pomogłeś niestety nie ma nikt w okolicy lemkena ale chyba zdecyduje się na zakup. 

A jeśli chodzi o kwestie ziemi to jest czarnoziem.

 

Jeszcze zostaje kwestia podnośnika nie będzie miał problemów z podniesieniem ?

Edytowano przez delta6583

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    208

700 kg spokojnie dzwignie ale trzeba uważać na uwrotach bo jak bujnie na nieskreconych łańcuchach to może ci plecak popękać


"Ziemia to klejnot drogi, kto jej pilnuje nie będzie ubogi"

Jeśli zgadzasz się z moim postem to strzałkę w górę wciśnij to nic nie kosztuje a mnie motywuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    522

dajcie se spokój. To kosiarka waży 450kg i 3P na dziurach buja.... ten lemken ma te samą mase. Bedziesz hamulcami sterował żeby w bruzde wjechać a za chwile i tak podnośnik wykończysz.... jak widze tych agentów na youtube jak walczą z tymi obrotówkami to nie wiem czy się śmiac czy płakać. W sumie z ciekawości podepne kiedy tego lemkena pod 3P. U mnie ten pług jest ustawiony na 1.2m i U5314 z nim chodzi i po paru ha siłownik wspomagający sie rozciek i wąż zasilający ten siłownik więc wydaje mi sie że to nie jest zabawka dla 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KubAE86
      Witam, czy ktoś wie od czego jest te dłuto? Mialem takie zalozone w pługu


    • Przez Robaszek
      Witam mam pytanie czy ktoś spotkał się z zabezpieczeniem pluga na silownikach gazowych? Albo w ogóle czy ktoś słyszał o takich silownikach czy ktoś to naprawia?
    • Przez Andre8989
      Witam! Zakupiłem pług kverneland 4x12 na resorach (okrągła rama) mam pytane czy można regulować w tym pługu głebokość skib? bo druga skiba idzie płycej od pozostałych.
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez MAVERICK232
      Witam.
      Kupiłem pług landsberg 4 obrotowy. Odpisałem 1 korpus .
      Gdy chce obrócić to musze ruszać dźwignią 2 razy. Jest zamontowany nowy zawór obrotu -kostka . Obrót na 2 węże. Czy ktoś wie co trzeba zrobić aby obraca za 1 przycisnieciem ? Domyślam się że trzeba wyregulować kostkę? Czy ktoś już to robił

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.