Zaloguj się, aby obserwować  
lukasz76

ZTS12145 nie wysprzęgla

Polecane posty

lukasz76    2

Witam .

Mam problem z Zetorem który nie wysprzęgla biegów.

Traktor na rozgrzanym silniku nie zmienia "przód tył".Na zimnym jeszcze daje radę ale po krótkiej pracy w polu mogę urwaćlewar i nie wyrzuci biegu. Dopiero jak wrzucam luz na biegach(a i to nie łatwo) to wyskoczy. A wolałbym tylko lewą dźwigną; przód tył.

A jak dochodzi pług obrotowy to mi sie ręce plączą.

Proszę o radę.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Kwestia doregulowanie hamulca skrzyni, całego sprzęgła, lub remontu sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    2

Dodam że wymieniłem słoneczko i nic. A ten hamulec to dużo rozbierania?

A co do hudrauliki to ja tam nie widzę żadnego siłowniczka więc nie mam co odpowietrzyć. Chyba że jest gdzie ukryty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nasmarowałeś smarem wałek sprzęgłowy jak składałeś sprzęgło? Hamulec doregulujesz  z zewnątrz, przy wałku co do skrzyni wchodzi jest  jakby ślimak i śruba 10 powinna się  załączać w połowie  jak wyciskasz sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    2

Tomku poproszę o dokładniejsze określenie który to wałek , abym go zlokalizował.

Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jak wałek wchodzi do skrzyni ten co regulujesz cięgłem, śrubą rzymską skok na pedale, co ciągnie łożysko w skrzyni, na nim jest taki ślimak z śrubą 10mm na klucz 17 i tam regulujesz.nad pompą z ponośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    2

Ok. Trochę podregulowałem jak kazałeś. Ten ślimak to zwykła śruba z kontrą na klucz 17, czy tak? Muszę go teraz dobrze rozgrzać w orce bo wtedy pojawiał się problem.

Hamulec był naciągnięty za mocno tzn. łapał na początku nie w połowie ruchu sprzęgła, czy to mogło mieć wpływ?

A po drugie luz na pedale  sprzęgła jest zerowy, ale sprzęło się nie ślizga, czy tak może zostać?

Tak wogule to myślę o sprzedaży tego zetorka, ale nie chcę kogoś zrobić w balona , wole wiedzieć czy to usterka czy kwestia regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Raczej tak, bo on blokuję skrzynię i biegi tak jakby zakleszczają się, i jest problem z wybiciem, ja przeważnie miałem za mało podciągnięte, zgrzytało ale dość ładnie biegi wybijałem. luz na pedale ma być z 2 cm, bo łożysko non stop chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    2

Ok. Czyli muszę wrócić do luzu na pedale. Ale to co piszesz rzeczywiście tak wygląda. Już po tej regulacji lepiej wychodzi bieg.

Jak popracuje to napiszę jak jest dalej.

Na razie dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dziwne że ta 6-tka ma słoneczko, hamulec powinien zadziałać jakieś 2 cm na pedale sprzęgła przed końcem, a luz na łożysku musi być około 3 mmm, innej regulacji tam nie ma.

A łożysko to w kole zamachowym było zmienione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No i tu może być też przyczyna, bo jak zaczęło się sypać to kręci wałkiem że hamulec nie może go wyhamować i jest problem z wbiciem biegu.

PS. To nie to źle doczytałem, myślałem że nie możesz wbić biegu, a ma on żółwia sprawnego?

Edytowano przez KORSARZ1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie i ja mam to samo,  też dosyć ciężko przełączyć sam reduktor na postoju, bo jak lekko się jeszcze toczy to wychodzi ładnie, podejrzewam że to jednak w żółwiu tkwi przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    2

A jeszcze taki problem mam.

Podnośnik nie trzyma pługa na zadanej wysokości. Tak aby bolec górnego łącznika był luźny. Jak się zagapię to samoczynnie unosi pług.

Jak opuszczę na maxa np gruber to jest ok. Po prostu nie trzyma zadanej pozycji podnośnika.

Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Zmień regulację pozycyjną, masz 3 stopnie, podnieś na maxa, 3 rączka za podnośnikiem na podłodze "leży" za tymi co masz do kipru i podnośnika, ma być podniesiona całkiem do góry.

Problem z wybiciem wiąże się też z żółwiem i hamulcem skrzyni, to mi zawsze było ciężko doregulować, więc trochę biegi zgrzytały ale za to ładnie wchodziły. Na żółwiu dobrze się wybijały, zawsze na zającu miałem problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    2

No jasne. Trzecia dźwignia "leżała" na podłodze . A co to za pozycja? Co ona daje?

Czy to poz. pływająca? I czy poz trzecia to na maxa w górze, czy trzeba wyczuć trzeci frez?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Na maxa w górze.Nie wiem dokładnie jakie tam  są pozycje, ale na górze dobrze pracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    2

To już sam wychwycę w pracy, bo na razie wszystkie regulacje robiłem w garażu.

Dziękuję za pomoc.  Twoje rady wiele mi dały. Korsarzowi też dzięki za uwagi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj