Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lukasz76

ZTS12145 nie wysprzęgla

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukasz76    1

Witam .

Mam problem z Zetorem który nie wysprzęgla biegów.

Traktor na rozgrzanym silniku nie zmienia "przód tył".Na zimnym jeszcze daje radę ale po krótkiej pracy w polu mogę urwaćlewar i nie wyrzuci biegu. Dopiero jak wrzucam luz na biegach(a i to nie łatwo) to wyskoczy. A wolałbym tylko lewą dźwigną; przód tył.

A jak dochodzi pług obrotowy to mi sie ręce plączą.

Proszę o radę.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz76    1

Dodam że wymieniłem słoneczko i nic. A ten hamulec to dużo rozbierania?

A co do hudrauliki to ja tam nie widzę żadnego siłowniczka więc nie mam co odpowietrzyć. Chyba że jest gdzie ukryty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Nasmarowałeś smarem wałek sprzęgłowy jak składałeś sprzęgło? Hamulec doregulujesz  z zewnątrz, przy wałku co do skrzyni wchodzi jest  jakby ślimak i śruba 10 powinna się  załączać w połowie  jak wyciskasz sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Jak wałek wchodzi do skrzyni ten co regulujesz cięgłem, śrubą rzymską skok na pedale, co ciągnie łożysko w skrzyni, na nim jest taki ślimak z śrubą 10mm na klucz 17 i tam regulujesz.nad pompą z ponośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    1

Ok. Trochę podregulowałem jak kazałeś. Ten ślimak to zwykła śruba z kontrą na klucz 17, czy tak? Muszę go teraz dobrze rozgrzać w orce bo wtedy pojawiał się problem.

Hamulec był naciągnięty za mocno tzn. łapał na początku nie w połowie ruchu sprzęgła, czy to mogło mieć wpływ?

A po drugie luz na pedale  sprzęgła jest zerowy, ale sprzęło się nie ślizga, czy tak może zostać?

Tak wogule to myślę o sprzedaży tego zetorka, ale nie chcę kogoś zrobić w balona , wole wiedzieć czy to usterka czy kwestia regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Raczej tak, bo on blokuję skrzynię i biegi tak jakby zakleszczają się, i jest problem z wybiciem, ja przeważnie miałem za mało podciągnięte, zgrzytało ale dość ładnie biegi wybijałem. luz na pedale ma być z 2 cm, bo łożysko non stop chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    1

Ok. Czyli muszę wrócić do luzu na pedale. Ale to co piszesz rzeczywiście tak wygląda. Już po tej regulacji lepiej wychodzi bieg.

Jak popracuje to napiszę jak jest dalej.

Na razie dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dziwne że ta 6-tka ma słoneczko, hamulec powinien zadziałać jakieś 2 cm na pedale sprzęgła przed końcem, a luz na łożysku musi być około 3 mmm, innej regulacji tam nie ma.

A łożysko to w kole zamachowym było zmienione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No i tu może być też przyczyna, bo jak zaczęło się sypać to kręci wałkiem że hamulec nie może go wyhamować i jest problem z wbiciem biegu.

PS. To nie to źle doczytałem, myślałem że nie możesz wbić biegu, a ma on żółwia sprawnego?

Edytowano przez KORSARZ1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie i ja mam to samo,  też dosyć ciężko przełączyć sam reduktor na postoju, bo jak lekko się jeszcze toczy to wychodzi ładnie, podejrzewam że to jednak w żółwiu tkwi przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    1

A jeszcze taki problem mam.

Podnośnik nie trzyma pługa na zadanej wysokości. Tak aby bolec górnego łącznika był luźny. Jak się zagapię to samoczynnie unosi pług.

Jak opuszczę na maxa np gruber to jest ok. Po prostu nie trzyma zadanej pozycji podnośnika.

Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Zmień regulację pozycyjną, masz 3 stopnie, podnieś na maxa, 3 rączka za podnośnikiem na podłodze "leży" za tymi co masz do kipru i podnośnika, ma być podniesiona całkiem do góry.

Problem z wybiciem wiąże się też z żółwiem i hamulcem skrzyni, to mi zawsze było ciężko doregulować, więc trochę biegi zgrzytały ale za to ładnie wchodziły. Na żółwiu dobrze się wybijały, zawsze na zającu miałem problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    1

No jasne. Trzecia dźwignia "leżała" na podłodze . A co to za pozycja? Co ona daje?

Czy to poz. pływająca? I czy poz trzecia to na maxa w górze, czy trzeba wyczuć trzeci frez?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Na maxa w górze.Nie wiem dokładnie jakie tam  są pozycje, ale na górze dobrze pracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz76    1

To już sam wychwycę w pracy, bo na razie wszystkie regulacje robiłem w garażu.

Dziękuję za pomoc.  Twoje rady wiele mi dały. Korsarzowi też dzięki za uwagi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.