tomaszo

FORTERRA-notoryczne wyganianie płynu.PILNE

Polecane posty

tomaszo    0

Panowie problem pojawił sie w tamtym roku przy zimowej orce.Forterra 11441 z 2008r .Zaczeło wyganiac płyn chłodniczy ale w niewielkich ilosciach,wymienilem termostat na 78stopni bo sie troszke grzał obrobilem wiosne było wzglednie.Nadszedł czas podorywek i teraz termostat jest juz w całkiem wyjety a plyn a obecnie woda{bo juz nie wyrabialem z bankami} wybija przez naczynie zbiorcze.Temperatura bez termostatu dochodzi do czerwonego pola probowalem nawet jezdzić bez korka na naczyniu to znow wybuchała woda jak z wulkanu.Podejrzewam że troche szwankuje wiscoza,dlatego sprobuje załozyc tą tuleje a wisco wywalić.Tylko pytanie-skad w tym zbiorniku tyle gorącego powietrza?Ja rozumiem że wytwarza sie para ale że aż tyle,może to wina uszczelki albo glowicy?Z gory dzieki za wszelkie madre słowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Płyn wypierają spaliny a one ciepła nie odprowadzają, silnik się grzeje i stąd wahania temp.

Głowica do pola.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszo    0

Na zimnym silniku akurat nic sie nie dzieje.Pompe wody wczoraj zdjalem,wyglada ok.wirnik cały łozyska bez luzu,chłodnica czysta.Tylko dziwne że przy 115 stopniach wisco sie nie wlacza.Pewnie sie zrypało i nie chłodzi cieczy,może przez to wywala.

Edytowano przez tomaszo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie uszczelka pod głowicą u mnie były podobne objawy i winna była chłodniczka spalin ta koło kolektora wydechowego moja frotka z 2009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszo    0

Wczoraj zalozylem ta tuleje zastepujaca wisco,koszt 95 zł.Efekt taki ze frotka przestala sie grzac ,temp.robocza 80 stopni.Musze tylko z powrotem zalozyc termostat i wtedy bedzie to bardziej wiarygodne.Wode tez tak jakby przestalo wyganiac,bedzie mozna z powrotem zalac ją plynem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

dość powszechny w Zetorach jest problem z korodowaniem tuleji cylindrowych i efekt taki jak przy wypalonej uszczelce głowicy ,ale to w  mniejszej serii (5211-7745 ) ,a czy w tych modelach się to zdarza ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Temperatura z dnia na dzien jest coraz niższa, wywalenie wisco to nie jest metoda, na naprawę. Kup nowe wisco i zamontuj. Uważaj tylko na sprzedawców, mało który dobrze składuje sprzegła wiskotyczne, przez co juz na starcie są zepsute.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

witam mam taki proble na zimnym silniku kopci na biało/niebiesko ale bardziej biało i nie równo pracuje jak się zagrzeje to już dobrze idzie i gdzieś sie płyn chłodniczy gubi co może być przyczyną forterra 95 rok 2012 przebieg na dzień dzisiejszy 2725 mtg prosze o rady bo niewiem co rozbierać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj