Polecane posty

c330ursus    1

W C-330 mam skrzynkę bezpieczników i 3 bezpieczniki są po 8A, 2 bezpieczniki po 24A i jeden po 15A jakie mają być oryginalnie ?


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Wychodzi na to ze sa to 8A bezpieczniki.

schemat_instalacji_elektrycznej1_c-330_112.jpg.

 

Zobacz w legendzie numer 13.

 

Z reszta nigdzie przy standardowych odbiornikach nie powinien poplynac wiekszy prad niz 8A. Najmocniejsze sa Zarowki w reflektorach maja po 45W(drogowe) jest ich 2szt co daje prad 7,5A. Ja zalozysz 10 A lub nawet 15 tez nic sie nie bedzie dzialo. Ale powinny byc 8A. Swiece zarowe nie sa zasilane przez bezpiecznik , prosto z akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Wszędzie założę po 8A tylko tak gdzie reflektory dam po 10A czy 15A powiedz mi tylko który od góry bezpiecznik jest od reflektorów przednich B) Radio se podpiołołem do drugiego wejścia w stacyjce 30 bo są 2 wejścia 30 do jednego wchodzi kabel od rozrusznika a do drugiego kabel od regulatora obrotów prądnicy mogłem tak zrobić nic sie nie stanie ?


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Ktory bezpiecznik jest od czego dojdziesz po schemacie. Ale zabij mnie nie powiem ci czy na gorze to pierwszy czy ostatni ze schematu. Zapal swiatla ktore potrzebujesz i wyciagaj bezpieczniki, no chyba ze boisz sie o komputer pokladowy i ze fazy rozrzadu w silniku pomyli B) .

 

A zarowki jakie w koncu masz zalozone?? Te H4 wlozyles czy Jednak R2 40/50W ??

 

Radio podlaczylej w takim wypadku prosto pod akumulator. I jezeli masz miedzy stykiem stacyjki, a radyjkiem bezpiecznik to jest gitara!!. Jezeli ni ema bezpiecznika to koniecznie jakis zamontoj. 5A bedzie dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Właśnie najbardziej sie boje o ten komputer pokładowy B)

 

Mam żarówki R2 40/45W

 

Przy radiu jest jakiś bezpiecznik był oryginalnie założony jak kupiłem radio ( na kablu co idzie do radia +)

 

Więc chyba gitara gra B) :)

 

PS. stym komputerem pokładowym to żart :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

W URSUSIE C330 jak i w C360 powinny być bezpiecznik 8A, ale to już zależy czy masz oryginalną instalację czy po własnych przeróbkach ponieważ czasem coś gdzieś ktoś dopnie i bezpiecznik pali bo za slaby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    5

Jesli zeszliśmy na temat bezpieczników ciagnikowych to koniecznie użuwać ceramicznych-białych a nie tandetnych platskikowych z stykami aluminiowymi które sniedzieją i są jak dlamnie wielkim nie porozumieniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Ja mam bezpieczniki 8A i żaden nigdy się nie przepalił od przeciążenia. Co do przednich świateł to dla żarówek 40/45W też wystarczy 8A bo przy tych nowych instalacjach są przewody 1 mm2 i przy wiekszym bezpieczniku mogą się zacząć topić przy jakimś przeciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrick345    132

Mam pytanko

Jaki zalożyć bezpiecznik żeby poradził 3 reflektory z żarówkami H3 55W i światła tylne drogowe?


Ursus C-330M każdemu go potrzeba :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    73

Swiatła tylne drogowe?? Chodzi ci o pozycje??

Ja bym tego wszystkiego do kupy nie spinał. A przewód zasilajacy ten bezpiecznik powinien byc dośc gruby.

Ale jesli chcesz. Bezpiecznik 15A może nie wytrzymać więc 20A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrick345    132

Tak o pozycje

 

Jak będe je rozkładał to pod co reflektory podpiąć?


Ursus C-330M każdemu go potrzeba :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    73

Pod starą skrzynke bezpiecznikowa raczej sie nie wpinaj, nie ma w niej wolnego miejsca. I lepiej nie mieszać tego z innymi obwodami.

 

Załóz oddzielny bezpiecznik na przewodzie który zasilisz pod stacyjką. Jesli chcesz aby halogeny działały bez wzgledu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie to podepnij sie pod styk 30 stacyjki.

Natomiast jesli maja działać dopiero po wcisnięciu kluczyka do stacyjki to pod styk 15 albo 54.

W sprzedaży sa gniazda bezpiecznikowe na przewodzie. Jedne skrecane na stary typ bezpieczników albo do nowych wsuwanych samochodowych.

Jak te halogeny beda działać wszystkie zapalane na raz czy każdy pod inny włącznik??

 

Ten sposób jaki ty chcaiałes pod pozycje to w tedy halogeny działały by po przekręceniu kluczyka na pozycje 1 czyli razem z pozycja.

Ale uważam że to bedą światła robocze które bedziesz chcaił właczać bez innych świateł więc podłacz tak jak pisałem wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ankasmi    0

Czy lampę roboczą LED o mocy 50W można podpiąć w miejsce lampy roboczej tylnej w URSUS C-330 bez żadnego przekaźnika, bezpiecznika? Pytam, bo w instrukcji jest napisane że żarówka w lampie roboczej ma 35W. Jakby miała 35 to wiem, że tylko podłączamy w to miejsce, ale jak ma 15W więcej to co sądzicie? Pozdrawiam

Edytowano przez ankasmi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez katopo
      Witam,
      mam problem z przełącznikiem półbiegów w ciągniku McCormick CX95. Umiejscowiony jest w dźwigni zmiany biegów.

       
      Mam z nią problem że cały czas prawie pracuje na 3 półbiegu i nie często udaje się włączyć jakiś inny półbieg. Wina jest w przełączniku bo mam drugą taką wajchę z drugiego ciągnika i z tamtą jest dobrze.
       
      Dowiadywałem się w kilku miejscach i raczej przełącznika nie da się zreanimować ani zastąpić.
       
      Ostatnio nasunął mi się pewien pomysł. Usunął bym przełącznik oryginalny (po jego odłączeniu na stałe jest włączony trzeci półbieg).
       
      Swój pomysł przedstawiam na poniższym prowizorycznym schemacie. Ewentualnie można pomyśleć o przekaźnikach żeby przełącznik wytrzymał obciążenie.

       
      Co sądzicie na ten pomysł?
    • Przez roni9411
      Witam, zastanawiam się nad założeniem licznika predkosci do ciagnika,  i poczytałem o tym żeby założyć licznik gps bo takie zwykłe np rowerowe średnio zdają egzamin. I moje pytanie brzmi , czy ktps zakładał taki prędkościomierz? Moze cos polecić? Niektorzy piszą że instaluja apke na telefon prędkościomierz gps i niby tez mierzy ale pewnie nie tak dokładnie?
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      Kupiłem takie lampki LED niebieskie - 9W - do podłaczeczenia na belce opryskwiacza. https://www.grene.pl/lampa-robocza-led-belki-opryskiwacza-9w-1000-lm.html
      Jaki przewód potrzebuję aby to podpiąć do ciągnika 3 pinowym wtykiem? 2x1? czy mniejszy?
      Do tego chciałbym jeszcze założyć zwykłe ledy ok 30w aby oświetlić obszar z tyłu opryskiwacza.
      Polećcie jeszcze jakiś wyłącznik, który umieszcze na przewodzie w kabinie, aby jednym pstryczkiem włączyć lampki
    • Przez grzegorz6312
      Nie działa tylny podnośnik  na wyświetlaczu H. dziala tylko z błotnika ,na czerwonym kablu dochodzącym do potencjometru poziomu jest tylko 8volt czy tyle ma być proszę o podpowiedz
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj