maciek14059

Mtz 82 pomoc przy zakupie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maciek14059    3

witam mam upatrzonego mtz 82 96r tylko ze ta "rama" pod silnikiem jest spawana po dwóch stronach jak przybiżycie 2 zdj w ogłoszeniu to widac pionowy spaw od strony skrzyni Jak myslicie czemu ?? nigdy nie mialem mtz i nie wiem czy może byc to cos poważnego np złamanie ciagnika .....

Edytowano przez maciek14059
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
icek1    179

ta ramą jest połaczona skrzynia biegów z przednim mostem .Silnik nie stanowi łączenia skrzyni z przednią osią tak wiec cały ciezar jest przenoszony za pośrednictwem tej ramy i ma prawo popekac a nowa ramka jest stosunkowo tania i ogólnie dostepna/do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson0709    0

te ramy pekaja od tura bo widac ze na pewno był załozony. Kolega tez miał tura i tez mu tam pekało az dorobił sobie blachy i dokrecił na ta rame i pospawał i na razie trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek14059    3

w jak myslicie za 25000zl warto ten ciagnik wziać ?

 

bo mam do wyboru jeszcze MF 3060 bez napedu stan w miarę

 

TYLKO O NIEBO WYGODNIEJSZY ...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

25 koła dałem za swój z 1992 roku.

A co kupić to zależy od ciebie. Czy chcesz ciągnik wygodny, mniej awaryjny ale bez napędu i droższy w naprawie czy mniej komfortowy, prosty i tani w naprawie, bardziej awaryjny z przednim napędem.

Mniej awaryjny jeśli co do MF-a weź z dystansem bo nie wiadomo co w nim siedzi. Będzie taki jeśli jest w dobrym stanie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek14059    3

3060 JEST SPROWADZONY Z ZAGRANICY 87R BOJE SIE TYLKO ELEKTRONIKI JAKA w nim siedzi bo silnik skrzynia chodzi bardzo dobrze optycznie kabina "zaniedbana " wiadomo nie jest nowy a mtz widac ze dbali o niego ....a ty kolego co bys wzioł ?

 

a jak oceniacie ciagnik na zdjeciach >?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szukałem ciągnika cztery lata temu rok i w sumie stanęło na ruskim. Marzył by mi się zachodni ale nie mogę sobie pozwolić na wymianę części czy awarie których koszt wpada w trzy zera. A z tym trzeba się liczyć kupując używkę do tego wiekową. Do rusa na naprawy niewiele włożyłem a sam ciągnik za 25.000 spłacił mi się na usługach łącznie z częściami i eksploatacją w niecałe 1,5 roku. Teraz zarabia i nie żałuję że go kupiłem Co by nie nawaliło czy nie zużyło nie zje to jego zarobku.

Co do zdjęcia to trudno powiedzieć. Nie lubię oceniać po wyglądzie. Mam tylko wrażenie że widziałem go na forum AF. Jeśli wszystko mechanicznie jest ok to ciągnik będzie hulał na razie bez wkładu poza małymi d*perelami estetycznymi które zresztą nie każdego drażnią.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2345

jestem takiego samego zdania jak seweryn ją za swojego mtz z 99 roku dałem 28 tys ale nie jest on wypracowany ma ok 3000 moto godzin ale chyba ten gość co kupiliśmy go od niego wogóle o niego nie dbał nim chodzi mi o estetyke ale żeby oleju w przednim moście nie było to przesada


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

BOJE SIE TYLKO ELEKTRONIKI JAKA w nim siedzi

Nie ma się czego bać. Jak się zepsuje to się naprawi.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak na razie nie pękła to pewnie jakiś czas wytrzyma. Możesz dokręcić płaskowniki do niej lub wymienić na nową.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Ja bym mtz poszukał możliwie jak najtańszego do przeglądu bo i tak kupisz ideał to 1 rok czy 2 i coś będziesz poprawiał a gdy go przejrzysz będziesz wiedział aha tu jest tak tam jest tak, zresztą dobrym przykładem jest seweryn troche się narozbierał i lepszego fachowca na af-ie nie znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Ja kupiłem swojego MTZ-ta z założeniem, że trzeba będzie go naprawiać, bo ten typ nie ma idealnych egzemplarzy. Ale części są dostepne i w przystępnej cenie. Tak że ja szukałbym egzemplarza kompletnego i jak najnowszego, z dużą kabiną, wzmocnionym podnośnikiem. Są elementy, które się zużywają - rozdzielacz, sprzęgło, napęd wałka, podpora, przedni most. Ale ich naprawa w MTZ nie jest szczególnie kosztowna ani pracochłonna.

Gdybym szukał ciągnika w cenie ~25kPLN to:

-orbitrol

-wzmocniony podnośnik

-komplet obciążników

-duża kabina, kompletna

-komplet zaczepów, najlepiej z automatem do przyczep

-pneumatyka

-szerokie felgi z przodu

-tur

-silnik z turbo

-rozruch na 24V

 

takie punkty brałbym pod uwagę. Stan techniczny jest ważny, ale wiele rzeczy można własnymi siłami zrobić, a pierdoły, których brak potem ciężko dokupić w normalnej cenie, np. obciążniki

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przede wszystkim żeby był kompletny. Jak szukałem ciągnika to są sztuki tak zdezelowane i zdekompletowane że szok. Lepiej niech jest zepsute ale żeby było.

Z tym fachowcem to nie przesadzajmy ale dzięki. Nie rozbierałem w ruskim skrzyni, tylnego mostu czy silnika bo na razie nie miałem potrzeby. Jeśli już coś wiem o tym to z czystej dedukcji, rysunków, przekroi itp. Jahooo ma to oblatane lepiej.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To chyba ja wiecej narozbieralem w swoim niz Seweryn ;)

Oprocz silnika to wszystko...

Nie ma idealego egzemplarza, w kazdym znajdziesz usterki.

Kumpel co kupil, niby mechanicznie ok, ale w niezadlugim czasie bedziemy musieli elektryke poprawic.

 

Jesli nie zostane opieprzony za autoreklame, to napisze, ze nawiaze wspolprace jako mechanik od wschodnich sprzetow i innych, wiad. na PW. Najlepiej z Kuj-Pom

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he no. Kupiłem 20-letniego ruska w którym wszystko działa i rozbierać nie trzeba. Jedyne co zaczyna się odzywać to uszczelnienia które maja tyle lat co ciągnik. Dwa tygodnie temu wymieniałem wszystkie uszczelniacze lewej strony przedniego mostu a dziś w orbitrolu. Nie pomogło że angielski czas zrobił swoje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Ja zajmuję się mechaniką od 14 roku życia - komarki, WSK, Jawy, Junaki, Pannonie, potem motocykle NRD, zachodnie, auta. Od 20 lat reperuję także ciągniki - MTZ, Ursus, Fortschritt, MF, kombajny zbożowe - raczej te starsze. Mam sąsiada, który jest bardziej oblatany niż ja, więc jak mam wątpliwości, to go podpytam, on pomaga mi, ja jemu. Nie robię remontów (tylko u siebie), raczej naprawy, które można zrobić w 1, góra 2 dni. Po prostu nie mam czasu. Pracuję w dużej firmie i nie mam aż tyle wolnego. Jeśli coś wiem, to staram się podzielić wiedzą teoretyczną i praktyczną - od tego jest forum, z którego takze sam czerpię informacje :D.

 

I popieram kolegów - szukaj jak najbardziej kompletnego egzemplarza. Remont silnika kosztuje mniej niz opony, obciążniki czy instalacja pneumatyczna do tego ciągnika, jak przyjdzie dokupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od ciebie! ?Jak czujesz się na siłach żeby samemu coś pogrzebać to może lepiej kupić tańszego a z lekkimi niedomaganiami. W ruskim nie ma filozofii. Patrz na opony żeby były jak najlepsze i obciążenie z przodu to nie są tanie rzeczy jak chcesz kupić w oryginale. Z Przodu pełna felga nie ażurowa! Resztę rzeczy będzie ciężko sprawdzić, fajnie trafić na wspomaganie z orbitrolem .


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Z pelnymi felgami to juz bedzie 8 szpilek, czyli po 93 roku = bardzo drogi traktor, albo felgi z allegro.

Moim zdaniem dobrze poszukac czegos z zachodu. W kraju to juz wytluczone ciagniki.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A no co ty. Zakładano pełne przednie na 5 szpilek. Nie mówiąc o tym że same felgi nie są specjalnie drogie.

Na 5 szpilek kupisz i wąskie felgi do opon 11,2 i szerokie do 360,70R20.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Z zachodu mtz jeszcze bardziej wytłuczone niż nasze ,jechali do końca i potem do Polski :D

 

Tyle że z zachodu to często lepiej troszkę wyposażone były

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A tam opowiadasz. Nie ma reguły. ja kupiłem sprowadzonego z Niemiec i jest elegancki. W Polsce oglądałem i same złomy zaniedbane, zdezelowane. Na zachodzie maszyny wymieniają a u nas jeżdżą aż się rozleci, nie leją superolu, turdusa czy innego gnoju, naprawiają bo im na drogę wyjechać nie pozwolą. A u nas masakra.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Seweryn masz rację. Sąsiad jak ściągnął 82 z niemiec to w środku tak zadbany jakby do kościoła jeździli. Pełna tapicerka wszelkie oznaczenia dosłownie full opcja.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj