Skocz do zawartości
maciek14059

Mtz 82 pomoc przy zakupie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maciek14059    3

witam mam upatrzonego mtz 82 96r tylko ze ta "rama" pod silnikiem jest spawana po dwóch stronach jak przybiżycie 2 zdj w ogłoszeniu to widac pionowy spaw od strony skrzyni Jak myslicie czemu ?? nigdy nie mialem mtz i nie wiem czy może byc to cos poważnego np złamanie ciagnika .....

Edytowano przez maciek14059
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
icek1    178

ta ramą jest połaczona skrzynia biegów z przednim mostem .Silnik nie stanowi łączenia skrzyni z przednią osią tak wiec cały ciezar jest przenoszony za pośrednictwem tej ramy i ma prawo popekac a nowa ramka jest stosunkowo tania i ogólnie dostepna/do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson0709    0

te ramy pekaja od tura bo widac ze na pewno był załozony. Kolega tez miał tura i tez mu tam pekało az dorobił sobie blachy i dokrecił na ta rame i pospawał i na razie trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maciek14059    3

w jak myslicie za 25000zl warto ten ciagnik wziać ?

 

bo mam do wyboru jeszcze MF 3060 bez napedu stan w miarę

 

TYLKO O NIEBO WYGODNIEJSZY ...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

25 koła dałem za swój z 1992 roku.

A co kupić to zależy od ciebie. Czy chcesz ciągnik wygodny, mniej awaryjny ale bez napędu i droższy w naprawie czy mniej komfortowy, prosty i tani w naprawie, bardziej awaryjny z przednim napędem.

Mniej awaryjny jeśli co do MF-a weź z dystansem bo nie wiadomo co w nim siedzi. Będzie taki jeśli jest w dobrym stanie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek14059    3

3060 JEST SPROWADZONY Z ZAGRANICY 87R BOJE SIE TYLKO ELEKTRONIKI JAKA w nim siedzi bo silnik skrzynia chodzi bardzo dobrze optycznie kabina "zaniedbana " wiadomo nie jest nowy a mtz widac ze dbali o niego ....a ty kolego co bys wzioł ?

 

a jak oceniacie ciagnik na zdjeciach >?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

Szukałem ciągnika cztery lata temu rok i w sumie stanęło na ruskim. Marzył by mi się zachodni ale nie mogę sobie pozwolić na wymianę części czy awarie których koszt wpada w trzy zera. A z tym trzeba się liczyć kupując używkę do tego wiekową. Do rusa na naprawy niewiele włożyłem a sam ciągnik za 25.000 spłacił mi się na usługach łącznie z częściami i eksploatacją w niecałe 1,5 roku. Teraz zarabia i nie żałuję że go kupiłem Co by nie nawaliło czy nie zużyło nie zje to jego zarobku.

Co do zdjęcia to trudno powiedzieć. Nie lubię oceniać po wyglądzie. Mam tylko wrażenie że widziałem go na forum AF. Jeśli wszystko mechanicznie jest ok to ciągnik będzie hulał na razie bez wkładu poza małymi d*perelami estetycznymi które zresztą nie każdego drażnią.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    150

jestem takiego samego zdania jak seweryn ją za swojego mtz z 99 roku dałem 28 tys ale nie jest on wypracowany ma ok 3000 moto godzin ale chyba ten gość co kupiliśmy go od niego wogóle o niego nie dbał nim chodzi mi o estetyke ale żeby oleju w przednim moście nie było to przesada


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

BOJE SIE TYLKO ELEKTRONIKI JAKA w nim siedzi

Nie ma się czego bać. Jak się zepsuje to się naprawi.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

Jak na razie nie pękła to pewnie jakiś czas wytrzyma. Możesz dokręcić płaskowniki do niej lub wymienić na nową.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Ja bym mtz poszukał możliwie jak najtańszego do przeglądu bo i tak kupisz ideał to 1 rok czy 2 i coś będziesz poprawiał a gdy go przejrzysz będziesz wiedział aha tu jest tak tam jest tak, zresztą dobrym przykładem jest seweryn troche się narozbierał i lepszego fachowca na af-ie nie znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    397

Ja kupiłem swojego MTZ-ta z założeniem, że trzeba będzie go naprawiać, bo ten typ nie ma idealnych egzemplarzy. Ale części są dostepne i w przystępnej cenie. Tak że ja szukałbym egzemplarza kompletnego i jak najnowszego, z dużą kabiną, wzmocnionym podnośnikiem. Są elementy, które się zużywają - rozdzielacz, sprzęgło, napęd wałka, podpora, przedni most. Ale ich naprawa w MTZ nie jest szczególnie kosztowna ani pracochłonna.

Gdybym szukał ciągnika w cenie ~25kPLN to:

-orbitrol

-wzmocniony podnośnik

-komplet obciążników

-duża kabina, kompletna

-komplet zaczepów, najlepiej z automatem do przyczep

-pneumatyka

-szerokie felgi z przodu

-tur

-silnik z turbo

-rozruch na 24V

 

takie punkty brałbym pod uwagę. Stan techniczny jest ważny, ale wiele rzeczy można własnymi siłami zrobić, a pierdoły, których brak potem ciężko dokupić w normalnej cenie, np. obciążniki

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

Przede wszystkim żeby był kompletny. Jak szukałem ciągnika to są sztuki tak zdezelowane i zdekompletowane że szok. Lepiej niech jest zepsute ale żeby było.

Z tym fachowcem to nie przesadzajmy ale dzięki. Nie rozbierałem w ruskim skrzyni, tylnego mostu czy silnika bo na razie nie miałem potrzeby. Jeśli już coś wiem o tym to z czystej dedukcji, rysunków, przekroi itp. Jahooo ma to oblatane lepiej.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    178

To chyba ja wiecej narozbieralem w swoim niz Seweryn ;)

Oprocz silnika to wszystko...

Nie ma idealego egzemplarza, w kazdym znajdziesz usterki.

Kumpel co kupil, niby mechanicznie ok, ale w niezadlugim czasie bedziemy musieli elektryke poprawic.

 

Jesli nie zostane opieprzony za autoreklame, to napisze, ze nawiaze wspolprace jako mechanik od wschodnich sprzetow i innych, wiad. na PW. Najlepiej z Kuj-Pom

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

He he no. Kupiłem 20-letniego ruska w którym wszystko działa i rozbierać nie trzeba. Jedyne co zaczyna się odzywać to uszczelnienia które maja tyle lat co ciągnik. Dwa tygodnie temu wymieniałem wszystkie uszczelniacze lewej strony przedniego mostu a dziś w orbitrolu. Nie pomogło że angielski czas zrobił swoje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    397

Ja zajmuję się mechaniką od 14 roku życia - komarki, WSK, Jawy, Junaki, Pannonie, potem motocykle NRD, zachodnie, auta. Od 20 lat reperuję także ciągniki - MTZ, Ursus, Fortschritt, MF, kombajny zbożowe - raczej te starsze. Mam sąsiada, który jest bardziej oblatany niż ja, więc jak mam wątpliwości, to go podpytam, on pomaga mi, ja jemu. Nie robię remontów (tylko u siebie), raczej naprawy, które można zrobić w 1, góra 2 dni. Po prostu nie mam czasu. Pracuję w dużej firmie i nie mam aż tyle wolnego. Jeśli coś wiem, to staram się podzielić wiedzą teoretyczną i praktyczną - od tego jest forum, z którego takze sam czerpię informacje :D.

 

I popieram kolegów - szukaj jak najbardziej kompletnego egzemplarza. Remont silnika kosztuje mniej niz opony, obciążniki czy instalacja pneumatyczna do tego ciągnika, jak przyjdzie dokupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od ciebie! ?Jak czujesz się na siłach żeby samemu coś pogrzebać to może lepiej kupić tańszego a z lekkimi niedomaganiami. W ruskim nie ma filozofii. Patrz na opony żeby były jak najlepsze i obciążenie z przodu to nie są tanie rzeczy jak chcesz kupić w oryginale. Z Przodu pełna felga nie ażurowa! Resztę rzeczy będzie ciężko sprawdzić, fajnie trafić na wspomaganie z orbitrolem .


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    178

Z pelnymi felgami to juz bedzie 8 szpilek, czyli po 93 roku = bardzo drogi traktor, albo felgi z allegro.

Moim zdaniem dobrze poszukac czegos z zachodu. W kraju to juz wytluczone ciagniki.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

A no co ty. Zakładano pełne przednie na 5 szpilek. Nie mówiąc o tym że same felgi nie są specjalnie drogie.

Na 5 szpilek kupisz i wąskie felgi do opon 11,2 i szerokie do 360,70R20.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Z zachodu mtz jeszcze bardziej wytłuczone niż nasze ,jechali do końca i potem do Polski :D

 

Tyle że z zachodu to często lepiej troszkę wyposażone były

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

A tam opowiadasz. Nie ma reguły. ja kupiłem sprowadzonego z Niemiec i jest elegancki. W Polsce oglądałem i same złomy zaniedbane, zdezelowane. Na zachodzie maszyny wymieniają a u nas jeżdżą aż się rozleci, nie leją superolu, turdusa czy innego gnoju, naprawiają bo im na drogę wyjechać nie pozwolą. A u nas masakra.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Seweryn masz rację. Sąsiad jak ściągnął 82 z niemiec to w środku tak zadbany jakby do kościoła jeździli. Pełna tapicerka wszelkie oznaczenia dosłownie full opcja.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez panmino
      Podczas czyszczenia filtra oleju skrzyni biegów w swoim nowo kupionym 7-letnim Belarusie 1025 zauważyłem dużo opiłków w złotym kolorze. Mosiądz najprawdopodobniej, lub miedź oczywiście. No i nie wiem, czy już się zacząć martwić, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę? Skrzynia biegów raczej bez zarzutu działa, ale dopiero kilka godzin nim jeździłem, więc mogłem nie zauważyć problemu. Traktor ma 2500mth, i wiem , że poprzedni właściciel nie czyścił filtra a powinien być myty regularnie. Co mogę sprawdzić?
    • Przez SLAWEK1203
      Witam panowie potrzebuje pomocy. Od jakiegoś tygodnia mój belarus 820 dostaje dużych wibracji gdy silnik przekroczy 1000 obrotów i do około 1500 a później się uspokaja. Wiem że musi drżeć ale nie aż tak że zegary się odkręcają.
      Kupiłem go nowego w 2007 ma 1625 motogodzin. Niby z ciągnikiem nic się nie dzieje ale jest to denerwujące. Więc proszę o podpowiedź co morze być przyczyną.
       
      Pozdrawiam i przepraszam za moje błędy ale to mój pierwszy temat.
    • Przez panmino
      Podczas czyszczenia filtra oleju skrzyni biegów w swoim nowo kupionym 7-letnim Belarusie 1025 zauważyłem dużo opiłków w złotym kolorze. Mosiądz najprawdopodobniej, lub miedź oczywiście. No i nie wiem, czy już się zacząć martwić, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę? Skrzynia biegów raczej bez zarzutu działa, ale dopiero kilka godzin nim jeździłem, więc mogłem nie zauważyć problemu. Traktor ma 2500mth, i wiem , że poprzedni właściciel nie czyścił filtra a powinien być myty regularnie. Co mogę sprawdzić?
    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez himen
      Prosze o pomoc , dzisiaj podczas siewu zboża zablokował mi sie 6 bieg w mtz82 , skrzynia 16/4 , reduktor działa normalnie jest zołw i zając a 6 biegu szosowy nie moge wyrzucić, co mam zrobić zdjąć pokrywe skrzyni i odblokować jakiś wodzik . Czy przy zdejmowaniu pokrywy skrzyni nic sie nie rozleci i nie wpadnie na doł skrzyni. Pytam bo nie miałem jeszcze takiego przypadku w mtz? Z gory dzieki za odpowiedzi.
×