PronarekP5

Opinie o Ursusach 912/914

Polecane posty

Petekw    3

A ja ci odradzam 1014. Sam też kiedyś chciałem go kupić ale chłopaki z innego forum mi go odradzali. No i go nie kupiłem. POlecam ci zamiast przestarzałego ursusa np. zetora 10540. Bedzie napewno troche droższy od ursusa ale wyposażenie i wygoda przy pracy z innej bajki.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WujekWaa    12

Ja bym Ci radził kupić 12-stkę. 6 garów to 6 garów, uprawowo siewny 3m byś już ciągnął a 4 gary to za mało do 3m. Sam mam 6-stke i jestem zadowolony. Moim zdaniem lepiej miec zapas mocy niz go nie miec, i mam tez tylko 30ha nie cale :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Ja k 4 tłokowy to może lepiej zetor 10145 tam przynajmniej kabinę byś miał przyzwoitą a w ursusie to w słuchawkach trzeba pracować. No i oczywiście jakość starego zetora jest lepsza jak starego ursusa. Osobiście wolał bym 6 cyl do takich maszyn 4 już masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Mam taki ciagnik wersje eksportowa na oponach 14,9/24 przod i 18,4/38 tyl chodzi w plugu kverneland 4 obrotowa na resorze w gruberze Mandam KUS 2,6 S i powiem tak wszystko ladnie pieknie uciag ma, w miare malo pali ale ma za slaby podnosnik do tych gratow wiec jesli masz ciezkie maszyny to daj sobie spokoj z tym ciagnikiem i pochodnymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
Jak 4 tłokowy to może lepiej zetor 10145 tam przynajmniej kabinę byś miał przyzwoitą a w ursusie to w słuchawkach trzeba pracować...
Bajki wasz prawisz - mam Z10145 i kabina nie jest tak rewelacyjna jak piszesz - jest troszkę lepsza ale nie na tyle aby wziąć zetorka w gorszym stanie niż ursusa z troszkę gorzej wykonaną kabiną.

 

da rade z tymi maszynami ale myśle że lepiej jak byś kupił cięższy czyli szustke mała różnica w mocy a uciąg lepszy na ciężkich ziemiach i pewnie mniejsze spalanie
szóstka jest szerzej rozstawiona i ma większy promień zawracania, nakarmić 4 gary a nakarmić 6 garów to widoczna różnica.

 

A ja ci odradzam 1014. Sam też kiedyś chciałem go kupić ale chłopaki z innego forum mi go odradzali. No i go nie kupiłem. POlecam ci zamiast przestarzałego ursusa np. zetora 10540. Bedzie napewno troche droższy od ursusa ale wyposażenie i wygoda przy pracy z innej bajki.
no i w razie remontu to ceny części do 10540 są duuużo wyższe ;) przynajmiej były wyższe jak ostatnio szukałem częśći do swego ciągnika.

 

Ja bym Ci radził kupić 12-stkę. 6 garów to 6 garów, uprawowo siewny 3m byś już ciągnął a 4 gary to za mało do 3m. Sam mam 6-stke i jestem zadowolony. Moim zdaniem lepiej miec zapas mocy niz go nie miec, i mam tez tylko 30ha nie cale :)

każdy chwali to co ma ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leman6630    0

ja ci odradzam kupna zetora. jak kolego wyzej mówił ze lepszy od ursusa. To nie prawda. Przy tych maszynach 1014 da sobie spokojnie rade. Ja mam 1634 i kazfy mówił ze nie pójdzie z agregatem siewno-uprawowym 4m. A 1634 ciagnie go, nie powiem ze nie ma roboty bo ma. ale daje rade. ciagnie amazone ad 4003 z broną aktywną. z początku były problemy z podniesieniem pełnego siewnika, ale juz nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kendzior15    87

dzięki za opinie zetor raczej nie wchodzi w grę myślę że 1224 raczej nie wezmę bo więcej pali chyba od 1014 a 1014 jak mówicie ze z brona aktywna 2,7 da rade to myślę ze go wezmę. Dzięki za opinie.

PS kolega ma 1224 i zachodnią bronę aktywną 3m i mówi że ciężko ma trochę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Nikita Benet a kto powiedział że zetora w gorszym stanie ?? Kompletny brak wyciszenia w ursusie –mam to cudo a jakie kolwiek w zetorze to jednak różnica. Jak ktoś nie odróżnia blaszanego pudła od pudła w którym jednak jest trochę gąbki to znaczy że z uszu niewiele zostało. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

tylko że często idzie znaleźć ursusa w lepszym stanie z lepszą kabiną niż zetora w ciut gorszym.

Ogólnie każdy handlarz mówi że zetor jest lepszy i ma być droższy ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Moz i tak jednak ze wszystkich widzianych zetorów tej klasy to one miały zawsze ładnie wyciszoną kabinkę i zawsze jakoś to bogaciej wyglądało od ursusa nawet podnośnik jest prawie w każdym przypadku bardziej rozbudowany dodatkowe szybkozłącza a ursus taki golas :) z blaszanymi błotnikami Jednak co bardziej zjeżdżone to zależy od tego jak się trafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

URSUS 1014 da rade ale ZETOR 10540 chyba jest lepszym ciągnikiem wiadomo że więcej pali i części są droższe no ale coś za coś;)

Edytowano przez PRZEMOxD11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ursus 914 Super sprzęt osobiście posiadam owego i mam już go ponad 12 lat i wymieniałem w swoim głowicę i uszczelkę pod głowicą i tam poprawki lakiernicze oraz problemy z elektryką 914 jest moim zdaniem sprzętem nie do zajechania zaczepiałem w swoim agregat uprawowo siewny famarol 3m to na górce na 1 szosowej na żółwiu szedł jak przecinak :D może w przyszłości zakupie jakiś pług obrotowy 3skibowy :)

Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal84    0

Piszecie że ursus jest głośniejszy ma gorszą kabinę niż zetor. Faktycznie tak jest w zetorze jest przytulnij troche i ma zdecydowanie lepsze ogrzewanie. Co do tego czy jest ciszej to jest ale tylko troche. Kazdy piszący zapomina o jednej ważnej sprawie mianowice zetor nie ma klimatyzacji. Latem jak sie kurzy to wentylacja poprzez otwarte drzwi i okna jest lepsza w ursusie i co najważniejsze po całym dniu pracy w obu jest bardzo brudno w kabinie ale w ursusie bierze się opryskiwacz z chemia myjącą pryska sie całaą kabine w śrddku i na zewnątrz i myje myjką. Ursusa w śrdku można myć myjką a zetora sie tak nie umyje. A ile wam palą na motogodzine wasze 1014??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

w zetorze to ja włączam nawiew i nie jeżdżę już z otwartymi drzwiami co robiłem w C-385


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koles8844    0

kombinowal ktos juz moze z pompa wtryskowa w c 385 ,a mianowicie chodzi mi o podlaczenie zasilania paliwa na listwie sterujacej wedlug mnie brakuje tam zaworo przelewowego i zasilanie paliwa z drugiej strony bym podlaczyl. co o tym myslicie? kupilem niedawno c 385 i to mi sie w nim nie podoba, wiekszosc maszyn ma podlaczenia jak opisuje wyzej. mysle ze ta przerobka poprawila by spalanie i latwiej byloby wyregulowac pompe.

Edytowano przez koles8844

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bies11kgr    5

Jaka różnica jest między Ursusem 904 a 914? Podstawowe wiem że 904 było poprzednikiem 914 produkowano po modernizacji. 914 ma lepszy podnośnik. Ale co jeszcze różni te ciągniki. Pytam z ciekawosci bo ludzka ciekawość niezna granic happy.gif

 

 

 

ja tak bym sie dolozyl i jeszcze ile 904 pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAREK6    0

Mam do posiadaczy ursusa 904, 914, 385a pytanie, czy polecilibyście kupno takiego modelu. Na razie do ciężkich prac wykorzystuje MTZ-a ale mam już dość bezprzerwy są z nim problemy. Chce zmienić na inny i dlatego pomyślałem o ursusie tyle, że nie mam zbytnio kogo się dowiedzieć jak w rzeczywistość sprawdza śię ursus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon385    14

Z jakim sprzętem miałby pracować? sam 914 nie posiadam 385 ale znajomi mają to powiem ci tylko tyle że ogień w szopie :P i do takiego się przymieżam ;) oczywiście w dopasowanym sprzęcie no i zależy jak kto trafi( od kogo kupi) bo można trochę kasy włożyć zanim będzie git, a jeśli mozna wiedzieć co z mtz się dzieje?

Edytowano przez zenon385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAREK6    0

Agregat uprawowy 2m i pług 4 , prawda taka że duży traktor jest mi potrzebny tylko do orki i uprawy pod siew do reszty to wykorzystuje c 360 ze względów ekonomicznych co tu dużo pisać. A co do MTZ nie mogę wyjść z śilnika aktualnie coś stuka w silniku z tył na wolnych obrotach słychać na dużych ginie wszystkie panewki oprucz ostatniej od sprzęgła sprawdziłem nie są obrócone jeszcze go rozjadę sprawdzę ostatnią, sporo pracy ale inaczej nie ma jak się dostać do niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon385    14

Z takim sprzętem to lajtowo sobie będzie radzić :) zauważyłem żeo mtz ludzie mają bardzo podzielone zdanie tyle że większość narzeka..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1234    0

witam koledzy ja trochę na inny temat :) mam zamiar założyć tura do mojego ursusika 914 i myślę nad turem 4 co myślicie o tym czy macie jakieś może inne propozycje? myślę o tym turze bo cena nawet jest przystępna jak za nowego a chyba ze używany jakiś polecacie w tych granicach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Z różnic to pomiędzy 904 i 914 to jeszcze trzeba wymienić chłodzenie oleju silnika - w 904 chłodzona jest misa olejowa płaszczem wodnym, a w 914 jest wymiennik ciepła (chłodniczka) z prawej strony ciągnika.

Kolejna różnica to w 904 nie ma jednostki wyważajacej w misie, pod wałem korbowym - w 914 jest (wkurza to człowieka, bo nie można sobie ot tak wymienić pierścieni na tłokach, tylko trzeba potem rozrząd ustawiać).

Edytowano przez tata1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj