PronarekP5

Opinie o Ursusach 912/914

Polecane posty

ursusc914    56

jak mu się psuje ten wzmacniacz co 4 lata to chyba musi co sekude zmieniać półbieg :)

Kupiłem ursusa z niesprawnym wzmacniaczem.Nie wiesz, że wzmacniacza używa się tylko wtedy kiedy to jest konieczne, a nie jeździ się na wzmacniaczu cały czas.Można tak dobrać bieg że nie trzeba redukować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Wzmacniacz w tych ciągnikach to jest tragedia. Ja osobiście naprawiałem go co 600-700 mth. Nie piszcie głupot że 17 lat 12145 bez remontu. Koń by się uśmiał!!

Teściu ma 4 lata, 2500 mth po remoncie skrzyni a wzmacniacza praktycznie nie używa i zaczyna teraz ciągnąc.

W 97 roku spółdzielnia kupiła 1614 to wzmacniacz spawała jak jeszcze nie miała 1000 mth. W instrukcji pisze że przy intensywnej pracy wytrzymuję 1500 mth.

J praktycznie połowę mth robiłem na wzmacniaczu.

Powiecie Katy na ciągniki że tak szybko je się naprawia. Odpowiem nie prawda bo chciałbym u każdego rolnika widzieć takie ciągniki jak jeżdżą koło mnie.bo to co oglądam u niektórych i w ogłoszeniach to jest tragedie a nie dobre ciągniki.Za sam wygląd nie chciał bym tego na podwórku

co do remontu to ja wymieniałem tarcze, pierścienie i tuleję, koszt do 200 zł. kiedyś pojechałem do Czech po części to kupiłem polskie a Czech powiedział że są lepsze od Czeskich ale i tak kaszana.

Po drugie jak 3 tyś mth mikro pompa wytrzyma to jest cud. Bo z Tucholi i to po 1000-1500 mth siadała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Traktor ma na liczniku 1500mth od nowości i już wysiada mikro pompka.jestem ciekaw czy to jest pierwsza od nowości czy już druga.Okaże się to w przyszłości.Jakość części ma na to duży wpływ.Polskie części nie są najlepszej jakości i przez to wytrzymują na tak krótki okres czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Kupiłem ursusa z niesprawnym wzmacniaczem.Nie wiesz, że wzmacniacza używa się tylko wtedy kiedy to jest konieczne, a nie jeździ się na wzmacniaczu cały czas.Można tak dobrać bieg że nie trzeba redukować.

wzmacniacza używam kiedy chcę, pamiętam jedynie aby mieć chociaż te 1200-1500obrotów aby go użyć bo przy niższych mikropompka siada. Nieregulowaliśmy go od 2007r. W tym roku może podciągniemy taśmę. Jak się dba tak się ma. Jak jest 4 kierowców i każdy myśli że jest najmądrzejszy to tak jest że wzmacniacz siada.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kupiłem ursusa z niesprawnym wzmacniaczem.Nie wiesz, że wzmacniacza używa się tylko wtedy kiedy to jest konieczne, a nie jeździ się na wzmacniaczu cały czas.Można tak dobrać bieg że nie trzeba redukować.

No niestety Panowie ale tu kolega ma jak najbardziej racje,wzmacniacza używa się w celu zwiększenia momentu obrotowego gdy jest to konieczne a nie w celu ochrony sprzęgła czy jakiejs dodatkowej redukcji biegów, instrukcję obsługi producent napisał po to żeby ją przeczytać i się do niej stosować a nie interpretować ją po swojemu i psioczyć że się często psuje.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

ja jeżdże już parę lat i wzmacniacza używam jako półbiegu i nic sie nie psuje. Zresztą poczytaj posty z 2008 czy 2009 roku o wzmacniaczu - też były ciekawe dyskusje o jego używaniu i psuciu się - wszystko tam zostało opisane.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To że używasz wzmacniacza jako półbiegu i się nie psuje to jeszcze nie znaczy że jest on do tego przeznaczony, nie wiem skąd to się utarło że to są jakies półbiegi do ciągłego jeżdżenia jesli by tak było to producent jasno by to okreslił w instrukcji ale nic takiego nie ma, już sama nazwa wzmacniacz momentu mówi sama za siebie a jak ktos jeżdzi to jego sprawa, równie dobrze olej w silniku można wymieniać np po 1000 mtg bo ktos tak wymienia i chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

na pewno lepszy ursus ;) do fiata gdzie części znajdziesz a jeżeli znajdziesz to jaka cena będzie? Ja radzę ci ursusa sam chcę kupić może już w tym miesiącu U914 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Ja bym wolał Ursusa. Części będą tańsze i na pewno łatwiej dostępne niż do tego Fiata. Co do tego Ursusa to nie jest model 914 tylko 904.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0
pawi    0

sam mam u914 i ci go polecam lub możesz kupić 1014 będziesz miał 20Km więcej, w zachodnich komfort lepszy ale drogie i trudno dostępne części :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol7110    0

witam mam pytanie ile KM ma ursus 914 bo na necie wszędzie piszę że 78KM a kolega ze mną się spiera że około 96KM ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

to zalezy co mial by robic

80 to troche muly ale seria 9xx jest do turba przystosowana a zalozenie turba by pomoglo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aleks72    2

no troche by miał by zajecia bo by głównie chodził by z przyczepami z sieczkarnią jedno-rzędową do kukurydzy no i z kosiarka rotacyjna jak bym kupił wiekasza i napewno by sie znalazło by sie wiele nie spodziewanej roboty

bo mi władek już tepa nie wytrzymuje czasami no i z mało ma koni

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

Jak do takich robót to może być ale jak coś to bież taki tylko 4x4 czyli 914. Chyba że nie masz kasy ale jak masz classa to masz kase.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aleks72    2

no pewnie ze jest kasa tak jak wszycy na wsi

no ja sie teraz zastanawiałem nad 914 ale jakos mi one do gustu nie przypadaj za bardzo u kumpla kukurydze woziłem 912 to na pryzme z przyczepo 4t to dotykał i tak mi podpadło do gustu

a apropo classa to ja już byłem zmuszony kupic bo miałem dosyc płacic za usługi... choc mam za niewielkie gospodarstwo ale jest dobrze wyposazone.

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dyktator    0

Radze Ci pomyśl nad zakupem słownika, a co do tematu 912-tka może być traktorem pomocniczym jak każdy inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj