PronarekP5

Opinie o Ursusach 912/914

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sadek    1116

Wersje skandynawskie mają turbinę pomiędzy zbiornikiem a chłodnicą i wydech wychodzi wtedy w masce. Poprawcie jeżeli się mylę.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Kolego KiepskiT6030 a chociazby po to ze jakbys chcial zalozyc tura to nie zmiesci ci sie miedzy rama od tura a maska i wtedy trzeba przelozyc tlumnik z przodu w maske i wszystko jest ok ;)

 

 

To chyba zależy jaki tur bo jak orginalny to się mieści bez problemu ja zakładałem tura do 1014 od innego ciągnika i też jest ok więc nie jest to regułą że do tura trzeba przekładać kolektor wydechowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    45

Dokładnie, były wersje przejściowe. Tak samo wszystkie 914 nie miały od razu kabiny z grubym dachem itp. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Koledzy macie racje sa rozne typy tur-ow moj znajomy ma akurat takiego gdzie tlumnik sie nie miesci z boku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

Co wiecie o tych Ursusach ? Bo chciałbym takowego kupić . Napiszcie jakie ma spalanie , czy jest mułowaty , udźwig podnośnika , wydajność hydrauliki , rozmiary kół , wymiary ogólne , wady i zalety ?

Z tego co się dowiedziałem to U-914 ma skrzynię 16 + 8 chyba ze wzmacniaczem czy coś . Może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest . Bo w c-360 jest 10 + 2 a na jednym zakresie jest 5 + 1 , czy czasem ten U-914 nie ma tej nieszczęsnej skrzyni której jeden zakres to 3 + 1 . Napiszcie co o nim myślicie . Najlepiej jak byście go porównali do belarusa 82 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

To jest skrzynia 4-ro biegowa, a z prawej strony przełączasz na biegi polowe, lub szosowe, albo wsteczny, a pod kierownicą masz przełącznik na żółw- zając, więc w sumie wychodzi 16 do przodu, i 8 do tyłu

tu masz dużo informacji o ursusach, typu udźwig, czy rozmiar kół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
Co wiecie o tych Ursusach ? Bo chciałbym takowego kupić . Napiszcie jakie ma spalanie , czy jest mułowaty , udźwig podnośnika , wydajność hydrauliki , rozmiary kół , wymiary ogólne , wady i zalety ?

Z tego co się dowiedziałem to U-914 ma skrzynię 16 + 8 chyba ze wzmacniaczem czy coś . Może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest . Bo w c-360 jest 10 + 2 a na jednym zakresie jest 5 + 1 , czy czasem ten U-914 nie ma tej nieszczęsnej skrzyni której jeden zakres to 3 + 1 . Napiszcie co o nim myślicie . Najlepiej jak byście go porównali do belarusa 82 .

po co zakładasz kolejny temat?

Myślisz że nie jesteśmy zmęczeni ciągłym odpisywaniem na ciągle te same tematy?

Użyj google.com to dowiesz się co to jest URII a wtedy przejrzyj na tym forum działy ursusa i zetora i dowiesz się wszystkiego od spalania, rozmiaru kół, wymiarów po takie rzeczy jak rodzaje skrzyń i przeróbek, typy przedniego mostu itp.

 

Jak poczytasz a nie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie wtedy zapytaj.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Ursus ma duże spalanie,około 12l.W większości nie działa już wzmacniacz.Szukaj kompletnego egzemplarza,najlepiej od pierwszego właściciela.Zwróć uwagę na stan opon.Nowe to spory wydatek.Druga sprawa to mikropompa,która odpowiada za wałek WOM ,sprzęgło przedniego napędu,wzmacniacz momentu i blokadę przedniego mostu.Ważna jest jazda próbna,wtedy ocenisz prace silnika i skrzyni biegów.Jeśli nie znasz na tym modelu to poproś o pomoc kogoś,kto użytkuje ursusa914.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Od siebie mogę dodać, że zetor 8145 to to samo, z trochę inną pompą wtryskową, pompą od hamulców(wiem co piszę kuzyn próbował do 10145 dopasować od ursusa i nie pasowała). Te ciągniki w większości są sprowadzone z bogatszych krajów niż Polska, a co za tym idzie mniej zużyte ze względu na dbanie o oleje (nasz był z Irlandii, miał 4000mth i wszystko w nim działało, ciśnienie na wolnych obrotach miał 6atm). Silny był na tyle, że dał radę z 3m gruberem na 2 szosowej, z wydajnością ok 2ha/h, miał tą dużą chłodnicę i w tak ciężkiej pracy temp wody doszła tylko do 70st. C. Wystrzegałbym się raczej ciągników z Anglii, Francji, Włoch, Hiszpanii, a także z krajów takich jak Czechy lub Słowacja. Tam większość jest zdezelowana i niezdatna do użytku (choć nie wszystkie).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja ci coś powiem posiadam ursus 914 spalanie to przesadzacie nie 12 litrów tylko 10 ciągnik bardzo agresywny nie pisze o 80 tylkoo914 to jest coś innego udźwig jest wystarczający opony ma dość szerokie skrzynia 4 z wzmacniaczem w piszecie że wzmacniacz w wielu egzemplarzach nie chodzi nie wiem ja wy to robicie że wam wzmacniacze nie chodzą a koszt naprawy na pewno nie jest duży u mnie działa wszystko bardzo dobrze awarii nie maiłem od jej zakupu czyli już 5 lat :) mam tez na niej tura bardzo dobrze się sprawdza z turem bardzo polecam ten ciągnik ;):D

 

look19 ale kolego z jakiego ursus 1014 czy 914 bo to jest różnica

???/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

914 to jest coś innego jak c-385 ? :blink: Przecież one się różnią paroma rzeczami...

Koszt naprawy wzmacniacza nie jest duży ?

Prosze kilka części przykładowych :

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/9866

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/12852

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/22026

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/12848

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/14108

 

Takie tanie ? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no taki duży koszt 1500 zł ?????????????????// nie wiem czy dużo ale spoko kolego poczytaj i znajdziesz jeszcze różnice np rozrząd miałem 80 a teraz mam 914 i chyba wiem co pisze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Myślisz że każdy śpi na kasie i dla każdego 1500zł to mało ? I tak to nie były wszystkie części co podałem...

 

Że 914 ma rozrząd inny, mocniejszy podnosnik to to są takie kolosalne różnice że 914 to całkiem coś innego jak c-385 ? :blink:

 

Gdyby miał zmieniony silnik, skrzynie i tylny most to można napisać ze to jest cos innego jak c-385...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ursusc385 no widać że to są małe różnice jesteś śmieszny to nie są różnice coo ????? pompa paliwowa inna chłodnica nowszt typ silnika inne kolektory inna maska nowszy typ mostu przedniego to jest nic twoim zdanie nie pisząc o reszcie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

To co piszesz to są szczegóły, jak już pisałem gdyby miał zmieniony silnik, skrzynie i tylny most to mozna napisać ze to jest inny ciągnik jak 914...

Chyba że niewiesz co znaczy słowo inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Dobrze wiem co jest zmodernizowane nie musisz przepisywać z neta..

Gdyby 914 był inny jak c-385 to by miał całkiem inny silnik, inną skrzynie, inny tylny most, i inną kabine, c-360 można powiedzieć ze to jest coś innego jak 914 bo on sie wszystkim różni, nie ma nic z 914, ale jak widać masz cieżko to pojąć

Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

ja ci coś powiem posiadam ursus 914 spalanie to przesadzacie nie 12 litrów tylko 10 ciągnik bardzo agresywny nie pisze o 80 tylkoo914 to jest coś innego udźwig jest wystarczający opony ma dość szerokie skrzynia 4 z wzmacniaczem w piszecie że wzmacniacz w wielu egzemplarzach nie chodzi nie wiem ja wy to robicie że wam wzmacniacze nie chodzą a koszt naprawy na pewno nie jest duży u mnie działa wszystko bardzo dobrze awarii nie maiłem od jej zakupu czyli już 5 lat :) mam tez na niej tura bardzo dobrze się sprawdza z turem bardzo polecam ten ciągnik ;):D

 

look19 ale kolego z jakiego ursus 1014 czy 914 bo to jest różnica

???/

Spalanie podałem średnie:może spalić 8litrów i może 16l.To zależy od wykonywanej pracy? Widzę,że wielu rzeczy nie wiesz o tym traktorze.

Tania naprawa wzmacniacza-dobre!Koszt około 2000zł+robocizna i po 2,3 może 4latach znowu to samo.Gdyby ten remont był tani to wszyscy by remontowali wzmacniacze , a nie kombinowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

haha ja jakoś jeżdżę 5 lat i nie było nic robione i mi nie wciskaj kitu ;):D

 

i mam jeszcze 1614 i tez nic z wzmacniaczem się nie dzieje a mam już ją 9 lat :):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Oby jak najdłużej ursusy ci służyły przy twojej eksploatacji"nie było nic robione".

pozdrawiam ursusc914!

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

Ursus 914, to pochodny ciągnik od 385, są bardzo podobne, wiadomo w 914 pare rzeczy unowocześniono, tak samo było z c-4011 i c-360, podobne ciągniki, ale w c-360 trochę rzeczy zmienili.

A co do wzmacniacza to mój sąsiad miał zetora 12145, kupił go używanego i robił nim 17 lat, służył jako główny ciągnik, i obrabiał nim 150ha, bez żadnego remontu, na ciężkiej ziemi, i przy ciężkich sprzętach, i nie wysiadł mu wzmacniacz ani razu, w ogóle miał bardzo mało awarii, a jak już to jakieś drobne. Wcześniej miał 16245 i też nie było problemu z wzmacniaczem

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
Myślisz że każdy śpi na kasie i dla każdego 1500zł to mało ? I tak to nie były wszystkie części co podałem...
ale znowu nie jest to tak dużo. Pamiętaj że rolnictwo to drogi biznes. Jeżeli ktoś chce pracować efektywnie to wzmacniacz (zając/żółw) naprawi bardzo szybko. Dlaczego? Bo jak się o niego dba to mniej się wysprzęgla i zmienia bieg (oszczędzasz czas, paliwo i sprzęgło gdzie koszt sprzęgła jest śmieszny ale roboczogodzina na jego wymianę już jest droga). Po prostu jak ciągnik pracuje dużo to jest ten wzmacniacz potrzebny a jak tylko 3 dni w tygodniu i to przy drobnych pracach to po prostu wstawia się wałek i wzmacniacza nie ma.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
    • Przez Kredkizosi
      Witam koledzy potrzebije pomocy w porównaniu cen a więc do sedna pacjent ursus c385 
      Do zrobienia tuleja przedniej osi zwrotnice ok więc narazie nie ruszamy
      chłodnica bo ma wyciek więc upierał bym się przy lutowaniu bo ta nowa to trochę tandeta
      Na krzyżakach kierowniczych są lizy więc również do wymiany 
      Ponoć są urwane jakieś śruby mocujące chłodnice więc ewentualne wiercenie i wydobywanie gwintów 
      I yeraz pytanie przy takim zakresie prac może kosztować robocizna w warsztacie niezależnym czy to się bierze z godziny czy od dzieła 
       
    • Przez szyszka
      Witam posiadaczy ursusow z chlodnica oleju przekladniowego, chcialbym takowa zalozyc lecznieweim dokladnie gdzie siee wpiac ??? prosze o zdjecia jesli byla by taka mozliwosc . z gory dzieki . a takze Kto ma dodatkowy rozdzielacz hydrauliki zamontowany , w swoim mam tylk odwa gniazda szybkozlacz
      a potrzebuje jeszcze dwa . dzieki czekam na pomocne porady.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj