tomb2

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi

Polecane posty

farmermf    80

ja zaczynam pszerabiać przyczepe 4t z wywrotu na 2 strony i 2 siłowniki na wywrot 3 strony i jeden siłownik.Bardzo dużo roboty ale sie opłaci.Ktoś może tak już robił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartez1221    0

Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam pytanie odnośnie podnośnika w przyczepie. Moja przyczepa była pożyczona i teraz gdy chcę unieść ją do góry to niby jest wszystko ok, ale gdy chcę opuścić, to się klinuje. W ogóle nie schodzi olej do ciągnika. W mojej c 360 powinno być wszystko w porządku. Co mam zrobić skoro opuścić da się jedynie stukając kulką i wyrzucając cały olej?? Dodam że po wciśnięciu oleju schodzi tylko mała ilość i ponownie przyczepa się zatrzymuje. Co się mogło stać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

poluzuj nad wiadrem końcówke od przewodu i spuśc powoli olej , jak opadnie to znaczy że coś w ciągniku ajak nie to odkręć zawór z siłownika ten naprzeciwko króćca.Mógł sie zaciąć najlepiej go wywalić i zakręcić zaślepke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefiu890    15

Czytałem o uchylanych dolnie burtach ale dokładnie nie wiem jak by to miało wyglądać ponieważ wszystkie linki podane na których były uchylane dolnie burty są już nieaktywne mogłby ktos jeszcze raz zapodać jak zrobić uchylane burty od dołu ?? Bo nawet nie widziałem jak to wygląda u tych nowych przyczep ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4

osobiście nabyłem 2 sztuki d 50 jedna 800zl druga 1250zł remont 1 ok 5tys 2 ok 4tys uśmiech właściciela po remoncie bezcenny ;)

 

Ps na zestaw netto wchodzi ok 19,5 tony (pszenicy)


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Da się samemu regenerować(wymieniać uszczelnienia i jakieś elementy robocze) zawory sterujące hamulcami w przyczepach z wywrotem Autosan o ładowności 4t(nie pamiętam symbolu), Są jakieś zestawy naprawcze na rynku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Da się regenerować siłowniki. Przy siłowniku membranowym można wymienić membranę i mieszek - one są tanie i nie warto czasami. W siłowniku cylindrycznym wpierw sprawdź stan gładzi, jeśli skorodowana, to odpuść. W sprzedaży są dostępne mieszki ochronne i same uszczelki + smar(1szt. na siłownik), a co do zaworów - czasami wystarczy rozebrać , umyć i posmarować. Zestawy naprawcze, też są dostępne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor53400    2

No to ja z racji tego że jestem zielony z malowania metalu , a moja D-47 doczekała sie nowej ramy i burt , otóż moje

pytania są takie :

- jak i czym odtłuścić??

- czy opłaca sie gruntować unigruntem c , a nastepnie malować chlorokauczukiem c kolor z dekoralu ??

- w jakich temp. mozna malować pow. metalowe ??

- jaki moze byc przyblizony koszt pomalowania samej ramy w tej przyczepie ??

 

za odp. serdeczne dzięki :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidziel3    0

odtłuścić jest najlepiej benzyną ekstrakcyjną ja tak na praktykach robię

 

a metal to się chyba maluje w ok 25 stopniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Malowanie to w temp. powyżej +5 stopni ,podkład proponowałbym lepszy chemoutwardzalny, akrylowy cena ok 25zł/l bo tlenkowy jest słaby można go szmatą zetrzeć z metalu, a lakier to poliuretan akrylowa farba którą kupisz w mieszalni lakierów samochodowych cena 60-80zł/l będzie to powłoka lakiernicza która pobędzie dłuższy czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie wrzucaj do jednego worka dwuskładnikowych lakierów poliuretanowych i akrylowych, bo to nie to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Ja swoje przyczepy najpierw porządnie wymyłem 2 razy karcherem aż farba odpadała, następnie szczotka druciana i szorowanie. Na końcu farba podkładowa (tzw. minia), chlorokauczuk zielony oraz czerwony i wyglądają jak nowe. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Trochę jej niestety idzie. Ja chlorokauczuku bodajże 40l czerwonej i 20l zielonej, do tego podkładowej też dosyć sporo i 10l rozpuszczalniku chlorakauczukowego- na dwie przyczepy D-55 ("6"). Trochę kasy poszło na te farby ale efekt jest cudowny. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mardra8    3

Strasznie dużo tej farby Ci poszło jak na dwie przyczepy 60 litrów. Ja malując 8 tonówke oraz 4,5 tonówke złużyłem 10 litrów podkładu 6 litrow czerownej fatalowej i 6 litrow zielonej fatalowej.No chyba ze malowaleś z 3 warstwy ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

mardra8

Dałem 2 warstwy, tyle że malowałem pędzlem i wałkiem (trochę roboty było- najgorsza rama). A ty na dwie przyczepy zużyłeś tylko 12 l- jestem pod wrażeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniekk    4

mam kilka pytan, czy taki proces będzie trwały na x lat? :P (przyczepa d 732)

 

-piaskowanie

-2 x podkład tlenkowy

-2 x Autorenolak (ramy:czarny ; burty+nadstawki:?)

 

czytałem cały temat ale dalej nie mogę dojśc co i jak,

1.czy tlenkowy się nada? (jak nie to jaki)

2.co dodawac do autorenolaku? (utwardzacze, korektory?)

3.jakich rozpuszczalników używac?

4.czy odtłuszczac ramy po piaskowaniu, czy wystarczy spłukac?

5.to w końcu 1 warstwę malowac pistoletem czy pedzlem?

6.czy bitex nakłada się na farbę, czy na gołą blachę, czy można go malowac?

 

jedna będzie piaskowana na 95%, a mam drugą, na której farba się trzyma cacy ale chce zmienic kolor na taki jak ta 2, jak ją przygotowac do malowania? karcher wystarczy?

 

pozdros :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@ Maniekk

1. Podkład ftalowy tlenkowy to zwykły podkład więc nie spodziewaj się wieloletniej ochrony. Bardzo dobre są podkłady epoksydowe, niestety dość drogie ale warte swojej ceny bo jeśli powierzchnia będzie odpowiednio przygotowana to zabezpieczy na długie lata.

2. Korektor to właśnie utwardzacz, nie jest konieczny ale farba z nim szybciej wysycha i na dłużej zachowuje połysk.

3. Takich jakie zaleca producent farby. Mogą być uniwersalne ale tego samego typu co farba.

4. Płukać lepiej nie bo pokryje się nalotem,najlepiej wydmuchać resztki śrutu/piasku. Jeśli po piaskowaniu nie było dotykane palcami ani niczym tłustym to nie trzeba odtłuszczać.

6. Na farbę bo sam w sobie nie jest najlepszym zabezpieczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

ja pojechałem cały proces technologiczny wg Autorenolaku, czyli ich zalecany podklad, rozcienczalnik, korektor (utwardzacz).

jesli mnie pamięc nie mysli to na wierzch dałem 7l farby (podwojne malowanie pistoletem), na spod cos kolo 3-4l tez malowana podwojnie pistoletem. do tego z 10l podkladu


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Ja maluję czerwonym tlenkowym ale jakimś niemieckim lakier też [miałem z zakładu].Teraz to przeważnie podkład epoksydowy z novol i chlorokauczuk.Podkład epoksydowy po 50 zł za 2x 0,8 [może taniej, farba+ utwardzacz].Najlepsze są poliuretany też koło 50 zł za litr,może drożej.W Wrocławiu jest firma Tikkurila tam teraz znalazłem poliuretan po 50 zł, albo cermag.Farby epoksydowe nie specjalnie nadają się siewniki nawozu bo wchodzą z nawozem w reakcje [tak słyszałem]za to poliuretan jest super.Ramy maluję przeważnie jakimś bitex na podkład.Wszystko maluję 2 razy podkładam.Ile idzie farby to nie wiem bo przeważnie kupuję po 20-30 litrów,ale mało nie idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trebor33    0

Czy ktoś prostował dolna ramę od D47? Ma wygięcie ok 3-4 cm w prawo patrząc od zaczepu, skutecznie uniemożliwia wywrót do tyłu jak jest pełna. Na zimno czy na gorąco tzn. podgrzana rama acetylenem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
    • Przez Wopl
      Czy ktoś zakładał koła od koparki do przyczepy rolniczej. Opona jaką chcę założyć ma wymiary 10.00r20 a oryginalna 8.25r20. Najbardziej interesuje mnie jak opona się zachowuje.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj