tomb2

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi

Polecane posty

BomV    190

Witam. Zabieram się niedługo za robienie nowej ramy dolnej do d47. I mam dylemat. Chciałbym użyć do tego 2 cewników c100. Położyć jeden na drugim tylko jeden C do zewnatrz a drugi do wewnątrz. Tylko że ten dolny będzie krótszy bo on dojdzie tak plus minus do kołowrotu a ten górny będzie od początku do końca. I teraz zadaje sobie pytanie czy C 100 wytrzyma na tym krótkim odcinku gdzie będzie dany pojedynczo bo o resztę nie ma się co bać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28757

To już lepiej na górę c120 a na dokładkę c80, zawsze to trochę grubszy materiał nad obrotnica

Co nie zmienia faktu że już i to chyba pytałeś i polecali ci dac po całości c160, i ja też bym tak zrobił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

Pytałem tak pytałem pod zdjęciem, ale chcę się dowiedzieć od większej ilości osób, co o tym sądzą. C 160 to trochę za dużo bo nie chce zbędnie przyczepy podnosić dlatego taka kombinacja z dokładka, to jest raz a dwa to też to że to nie będzie przyczepa 20t tylko dalej 4.5t. Paka nominał tylko burty 60cm i tak to raczej zostanie. A jeszcze taka sprawa z tym że cowniki będą odwrotnie położone względem siebie więc myślę że to jeszcze  lepsze będzie przy przyczepie z jednym siłownikiem, i będzie lepiej znosić obciążenia przy kiprowaniu na nierównym terenie itp.

 

I jeszcze jedno pytanie. Co wspawać na końcu  profil grubo ścienny czy zwykła rura na której będą na końcach przyspawane kule do wywrotu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Dawaj 160 i na nic sie nie patrz. Zobacz u mnie  w galerii jest taka zrobiona na 160 i jest super, a oryginalnie D 47 na środku ramy ma 200 a przód 120. Tylko przedłuż do przodu i zamknij kołowrót, ja tego nie zrobiłem i to mój błąd. 

Rura będzie lepsza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
6 minut temu, tomek73 napisał:

Dawaj 160 i na nic sie nie patrz. Zobacz u mnie  w galerii jest taka zrobiona na 160 i jest super,

 

Widzę ,że nie wzmocniłeś przedniego wózka pod obrotnicą . Szczególnie podatna jest tylna poprzeczka , a przy takiej skrzyni ładunkowej to tylko kwestia czasu jak wózek będzie zaczepiał o ramę . Dlatego lepiej zastosować niższy ceownik , lub wyciąć z przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Wózek jest wzmocniony ale w środku, są porobione 2 zastrzały z tyłu do przodu profila 80x60 nie powinno sie wygiąć  do drugie  ona jest teraz bardzo rzadko używana zwłaszcza do ciężarów, od tego są Wieltony 12 t na ramie koło 300 mm . Nawet HL 8011 nie chce brać do ciężarów bo może pełnej ziemi nie wykiprować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

O i proszę widzę drugi problem. Zewnątrz 160 wewnątrz poprzeczki w oryginale chyba 100 albo 120 są. Czyli na głównym legarze mam kilka cm luźne co jak kolega wyżej pisze może kiedyś z czasem zachaczac. U mnie będzie to jedyna przyczepa w gospodarstwie i będzie sporo używana ale myślę że z głową, bo i tak dysponuje potężnymi 52KM w postaci c 360. 😂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

przy c160 nic się nie zmieni bo tyle masz na podstawie resoru tylnego
pchaj taką i się nie zastanawiaj, tylko wyciąg to na przód i zrób kratę pod obrotnicę jak wspomniał kolega wyżej
w przednim wózku też możesz wymieniać tylną ceówkę, bo albo masz już w nieciekawym stanie albo będziesz miał


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ale środkowe poprzeczki pod siłownik masz 200 mm,  ja pod 160 zwężałem je na końcach. Wycinałem kliny i spawałem. Dlatego myśle ze 160 będzie najbardziej uniwersalnym wymiarem, na środku poprzeczki muszą być zwężane a końcowe zostaje z 2-4 cm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

Dobra chyba zrobię tak jak mówicie c160 hutniczy i być może wyjdzie mniej zabawy z tym wszystkim. Wydłużone do przodu będzie i połączone prosta poprzeczka a nie taka zagięta. Wózek będzie do prawie całej przeróbki bo tylna poprzeczka ma już wstawiony płaskownik drut żebrowany i kto wie co tam jeszcze. Wszystko do wycięcia i zrobienia z głową na nowo. Jeśli macie dla mnie jakieś porady co do tej ramy to panowie teraz albo nigdy 😂😂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

A czym to wszystko lepiej spawać? Mam miga ale trup chiński, spawarką też nie będzie źle? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Tym co ma większą moc. MIGMAG to musisz mieć porządny sprzęt, drut min. 1,2 i czyste miejsca do spawania ( nie wspominając o braku przeciągów i mobilności samego urządzenia ).

MMA to mobilne i tańsze urządzenie , znacznie mniej wrażliwe na zanieczyszczenia, łatwa zmiana średnicy elektrody ( cieńsze/grubsze elementy ). Oczywiście wymaga większej wprawy, trzeba usuwać żużel itp.

Ja robię tak - blachy i cieńsze elementy spawanie MAG, grubsze jak ramy MMA.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PATr    409
12 godzin temu, Morion napisał:

Po piaskowaniu to wal podkład i lakier poliuretanowy, będzie na wieki jeśli dobrze przygotowane podłoże

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
Dnia 13.02.2020 o 09:12, Morion napisał:

To są farby na powierzchnie zgrubnie oczyszczone z rdzy - skorodowane. Powierzchnie piaskowane najlepiej zabezpieczyć czymś lepszym : poliuretan , epoxyd .

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Morion    547

Na razie zakupiłem same podkłady. Z malowaniem czekam na ocieplenie. Mowa o dolnej ramię która właśnie wróciła z piaskowania.  Za całą w raz z felgami zapłaciłem 350 zł. A przy okazji odnowy odnalazł się numer ramy, którego wcześniej nie było szans znaleźć, że względu na dużą ilość powłok malarskich.

IMG_20200227_085057.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Dnia 13.02.2020 o 09:12, Morion napisał:

Corina to lipa. Próbowałem malować na oczyszczoną szczotką rdze, na świeży metal lekko zrudziały, nawet na 100% oczyszczony i zawsze po nie długim czasie wyłaziła rdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj