tomb2

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi

Polecane posty

Roki212    1818

Czyli po wycięciu sworznia bez wyjęcia całego resora się nie obejdzie bo i tulejka zapewne mocno będzie siedzieć w samym uchu resora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

A można grzać to ucho resora palnikiem tam gdzie siedzi ta tulejka i sworzeń aby wybić sam sworzeń? nie osłabię resora

Grzać tego jeszcze nie grzałem bo nie wiedziałem czy można, grzałem jak do tej pory dwa wsporniki szczęk hamulcowych bo rozpieraki były pozapiekane i udało się je bez problemu rozruszać, przeczyścić i przesmarować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

Panowie mam zamiar wyremontować hamulce przyczepy i mam pytanie czy polecacie instalacje z przewodu tekalan oraz czy tymi przewodami mogę podejść pod siłowniki hamowania? Chodzi mi że jak one się zachowują podczas np. skrętu lub pracy resorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Panowie mam zamiar wyremontować hamulce przyczepy i mam pytanie czy polecacie instalacje z przewodu tekalan oraz czy tymi przewodami mogę podejść pod siłowniki hamowania? Chodzi mi że jak one się zachowują podczas np. skrętu lub pracy resorów.

W większości przyczep czy naczep ciężarowych takie rozwiązania są stosowane. Musisz tylko zastosować odpowiednią średnicę przewodu, 10 mm średnicy wewnętrznej powinno wystarczyć. Pasowało by przednią oś podłączyć bardziej elastycznym przewodem bo wiadomo że jest ruchoma ( skrętna ) lub jak napisał asharot wężem gumowym. Myślę że dodanie lekkiego zapasu z tekalanu na przedniej osi też powinno wystarczyć bo przecież rzadko zdarza się by obrót osi przedniej był 180° lub więcej. Temat hamulców  http://www.agrofoto.pl/forum/topic/685-hamulce-pneumatyczne-pytania-i-problemy/page-38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

witam chcę zrobić dolne otwieranie tylnej burty w d47 tylko nie wiem czy kątownik przyspawac do ramy czy w środek ?

Edytowano przez tomekgeo2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

pozwolę sobie pożyczyć zdjęcia @jumiko, mam nadzieję że się nie obrazi  :P

 

4342500300_1434786919.jpg9000433900_1434786918.jpg


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

Dzięki kolego za zdjęcia. Tylko ja nadal tego nie widzę bo jak przyspawam kątownik do ramy na końcu to on będzie wystawał z burtę i to jest bez sensu i tu się zastanawiam czy przecinać kątownik i wspawywać go tak żeby kończył się z tyłem ramy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

 

pozwolę sobie pożyczyć zdjęcia @jumiko, mam nadzieję że się nie obrazi  :P

 

4342500300_1434786919.jpg9000433900_1434786918.jpg

 

Nie mam nic przeciwko

Jakieś znajome zdjęcia   :)

Jak widać na zdjęciach burta wraz z płaskownikiem opiera się o kątownik, a płaskownik ma 3 mm grubości.

Więcej w mojej galerii i komentarzach do zdjęć, aha i nie zapomnij o łapce   ;)

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Uszczelniał ktoś taki siłownik [galleryimg=675828] czy ten zestaw będzie dobry do niego http://www.turmasz.pl/Zestaw-uszczelniaczy-K-330-PRZYCZEPA-D-732-Sanok-Siownik-wywrotu-2-czonowy-stary-typ,p,1885? 

 

Najlepiej to te stare uszczelniacze wziąć i do sklepu, będzie taniej i pewniej że będą pasowały.

 

 

Kupiłem przyczepę D 47 i ma z przodu zerwany gwint na osi. Wymiana nakrętki nic nie da.

Tam jest chyba gwint M 36. Pomyślałem że trochę to przeszlifuję i zrobię narzynką na M 33. Nie wiem czy to dobry pomysł dlatego prosił bym o doradę. Trochę drogi bo i narzynkę i oprawkę musiał bym kupić, nie mam takich wielkich. 

Lub ewentualnie zaspawać na stałe, ale niezbyt mi się to widzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Chyba faktycznie tak będzie najrozsądniej. Tym bardziej że będzie ona czyszczona do malowania to będzie łatwiejszy dostęp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Wyciągnij oś i do tokarza zawieś.

 

Nie wieszaj jej u tokarza ty mu ją zawieź  :) 

 

Wszystko się da, tylko jakim kosztem ? Na pewno trzeba wzmocnić ramę dolną i ramę paki, trzeba wymienić siłownik  na taki który wyżej podniesie, zrobić mu kołyskę oraz zamontować kule lub inne rozwiązanie do wywrotu na tył. Koszt takiej przeróbki to około 5000 zł, a gdzie remont burt ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Chcę wymienić bałwanki z D55 na odboje z HL. Jakie wybrać? 130mm średnicy na 150-160mm wysokości? Z pełnej gumy czy z otworami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

podobne wielkościowo do bałwanka, te stożki są o wiele twardsze, więc nie siądzie tak szybko

te wiercone są chyba twardsze

chcesz coś jeszcze twardszego to poliuretan, ale cena nieco większa


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Poliuretany 60-70zł szt a guma 25-40zł/szt, jak mają być twardsze od bałwanków to myślę, ze wystarczą.

A tak przy okazji różnica w cenie 25-40zł wynika z marży sprzedawcy? Bo na oko wyglądają tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

jeśli wymiar ten sam to zapewne tek, bo pewnie jeden producent klepie te odboje HL


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver94    0

witam wszystkich , mam taki nietypowy problem. posiadam  przyczepę d35 ( kwadratowa oś, felgi starego typu). a ze na felgach są widoczne pęknięcia a i opony w kiepskim stanie. zakupiłem całe koła od d47  w bdb stanie po okazyjnej cenie. Jednak te felgi maja nieco inny rozstaw otworów i nie można ich założyć. chciałem zakupić oś od d47  ale niestety w moim regonie nigdzie takiej nie można nabyć a jeśli już jest to wołają za nią 2 tys .  i tak sobie pomyślałem czy piasta od  d 47 podeszła  by mi na starą oś. Nie orientuje się ktoś czy było by to możliwe  czy są inne średnice osi?


 

Edytowano przez Laver94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Mało prawdopodobne aby piasty  pasowały, a hamulce?.Oś od d47,d46 bedzie za szeroka, bo ma 2,05 z kołami.Proponował bym szukać od rozrzutnika , rozsiewacza wapna ( były też tzw. stary typ o szerokim rozstawie szpilek). Masę jest obecnie kombajnów buraczanych na złomowiskach.W moich stronach dorabiają koła do przyczep z oponą ciężarową za kilka stówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj