tomb2

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi

Polecane posty

szymekrolnik89    117

 

sylikon dajesz w e miejsca co woda będzie ci zaciekać u mnie w galeri masz na zdjęciu to pokazane a daliśmy wszędzie gdzie tylko  można ten sylikon 

Edytowano przez szymekrolnik89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

to mogły sie te 2 głowne trawerzy ugiać w przeciwne strony. jak masz odpowiedni sprzet to dasz rade, trzeba troche kombinować podnośnikami kiforami itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

masz plazme czy wycinasz gdzies w jakim zakładzie? 

 

Mam plazmę.

Szczeliny będą zaciągnięte po zagruntowaniu podkładem  poliuretanową masą klejąco-uszczelniającą.

  

U mnie też rama była ugięta, więc ciąłem plazmą prostowałem i spawałem na nowo. Te przyczepy są fabrycznie źle pospawane bo niemożliwością jest żeby  w niektórych miejscach dolna rama wygięła się do góry bądź wystające płaskowniki z ramy przedziurawiły podłogę.

 

1929086600_1434826791.jpg

6787569300_1434826792.jpg

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

u mnie rama jest w poziomie tylko ten ceownik czy teownik nie pamiętam co to jest wygiął się na początku w prawą stronę poprostu poczatek ramy patrzy w prawo zamiast na wprost tak to poziom jest. to bedzie najgorsze do wyprostowania bo jeszcze nie mam na to pomysłu ale coś wymysle. bedziesz wzmacniał skrzynie i rame czy zostawiasz tak jak jest fabrycznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

a podpowie ktoś jak zrobić podporę przyczepy wywrotki sterowaną hydraulicznie aby było max dwa przewody hydrauliczne do ciągnika? Bo bez zaworów kulowych to się nie obejdzie.

Tak łopatologicznie, podpora/stopka oparta o siłownik dwustronnego działania.

 

Pod zaczep Tandem. W wieltonie nowa kosztuję 1200 zł netto, z uchwytem,  wymieniali u mnie bo urwałem.  Siłownik jest na jeden wąż a  w środku jest sprężyna i  sama się chowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

u mnie rama jest w poziomie tylko ten ceownik czy teownik nie pamiętam co to jest wygiął się na początku w prawą stronę poprostu poczatek ramy patrzy w prawo zamiast na wprost tak to poziom jest. to bedzie najgorsze do wyprostowania bo jeszcze nie mam na to pomysłu ale coś wymysle. bedziesz wzmacniał skrzynie i rame czy zostawiasz tak jak jest fabrycznie?

Już jest wzmocniona kilka postów wyżej icon_beer.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Mam jeszcze jedno pytanie oby ostatnie... Raczej dolne otwieranie odpuszczę bo za dużo przerabiania  ale czy przy normalnym górnym otwieraniu opłaca się dawać te zamykania jakie występują w nowych przyczepach z dolnym otwieraniem. Jak się to sprawuje przy otwieraniu załadowanej przyczepy i przy jej zamykaniu bo zastosowanie tych zamków wymusi odwrotny układ burt tzn. długa do środka między przodem, a tyłem czy nie będzie się to jakoś blokować przy zamykaniu? Patrząc na te zamki mam jakieś dziwne wrażenie, że przy otwarciu załadowanej przyczepy burta spadnie na rękę która będzie na rączce od zamykania... trochę mnie kusi założenie tych zamków bo może w przyszłości pokusiłbym się o dolne otwieranie ale jak mają byc jakies problemy przy górnym otwieraniu to sobie daruje.

 

Nikt nic nie podpowie jak się użytkują burty z tymi zamko-zawiasami i co za tym idzie z bocznymi burtami wewnątrz względem klasycznego układu burt? Są jakieś wady takiego rozwiązania sztywność, szczelność, problem z zamykaniem, czy rama przyczepy musi być sztywna bo robię zabudowę do czeskiej 8t która jest dość wiotka? Bo sam już nie wiem czy zakładać polskie zamki klamrowe czy te zachodnie jak w pronarkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Moim zdaniem jeżeli nie ma w przyczepie dolnego otwierania to nie są potrzebne zamko-zawiasy nowego typu a tym bardziej jak ktoś otwiera zamki burty z załadowaną przyczepą np.zbożem, burakami czy ziemniakami . W klasycznym układzie burt i z tradycyjnymi zamkami istnieje możliwość przytrzymania burty klamrą w kształcie litery "U" i nie oberwie się burtą po łapach (rękach). Tradycyjne zamki są 5 -cio krotnie tańsze od tych nowoczesnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Już mi nawet nie chodzi o cenę tych zamków tylko o samo ich funkcjonowanie i ten układ długich burt do wewnątrz czy to nie jest jakiś mankament w użytkowaniu z klasycznym otwieraniem? Czy lepiej jak klamra ściska burty razem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Widać na logo że zamki są włoskie, ja za takie też wydawało mi się tanio płaciłem po 45 zł ale chyba cena podana w ogłoszeniu dotyczy dolnego zawiasu ?

Kiedyś klient miał na sprzedaż też niedrogo i o dziwo mieszkał w Wieluniu czyżby pracownik Wieltona ? Może kolo Stargardu też jest producent przyczep ?  :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Najlepsze to są zamki z HL Niemki, dociskają burtę i nie ma problemu z otwieraniem.

Co do  burt z zawiasem- zamkiem to rewelacja, żadnych problemów, C lub S 100 zimno gięty  pod podłogę i  jest dobrze usztywnione.

U mnie w  galerii jest BSS 9 w której robiłem całą zabudowę.

Ten link to  zawiasy dolne po 26 zł, 3 blachy, a zamki po 65 ma na innym ogłoszeniu.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

@tomek73  jaką farbę podkładową użyłeś na burty i jaką nawierzchniową może pamiętasz i zdradzisz ? icon_beer.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymekrolnik89    117

zamek typu pronar wyjdzie  po ok 60-70zł bo jeszcze  wałek trzeba kupić

Edytowano przez szymekrolnik89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Na Czeską  to podkład  miałem z dekorala, na ocynk Unikor C, bo blachy dawałem ocynkowane, ale nawierzchniową to z zakładu mi przynieśli jakąś Niemiecką, bardzo dobra.

Tą D 47 to podkład  kupiłem poliuretan od gościa z Poznania, handlował  w cenie troszkę drożej niż  dekoral z sklepu,  a żółtą to poliuretam po 100 zł w sklepie  znajomego. Ale teraz idzie po 60 spokojnie kupić na allegro.

Jak potrzebuję  jeszcze dobry podkład to zamawiam w  sklepie z farbami dwuskładnikowy epoksydowy, wychodzi jakieś 60 zł/l.

Ale Dekoral śmiało można polecić, i teraz chyba  nie  przesadzał bym z tymi  cenami.

Oby nie ŚNIEŻKE, nigdzie jej nie chcę widzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymekrolnik89    117

Już mi nawet nie chodzi o cenę tych zamków tylko o samo ich funkcjonowanie i ten układ długich burt do wewnątrz czy to nie jest jakiś mankament w użytkowaniu z klasycznym otwieraniem? Czy lepiej jak klamra ściska burty razem?

 

idzie też tak zrobić jak masz tradycyjne burty i te zamki typu pronar zamek przszyspawujesz do profila i potem ten profil z zamkiem do przedniej i tylnej burty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Na Czeską  to podkład  miałem z dekorala, na ocynk Unikor C, bo blachy dawałem ocynkowane, ale nawierzchniową to z zakładu mi przynieśli jakąś Niemiecką, bardzo dobra.

Tą D 47 to podkład  kupiłem poliuretan od gościa z Poznania, handlował  w cenie troszkę drożej niż  dekoral z sklepu,  a żółtą to poliuretam po 100 zł w sklepie  znajomego. Ale teraz idzie po 60 spokojnie kupić na allegro.

Jak potrzebuję  jeszcze dobry podkład to zamawiam w  sklepie z farbami dwuskładnikowy epoksydowy, wychodzi jakieś 60 zł/l.

Ale Dekoral śmiało można polecić, i teraz chyba  nie  przesadzał bym z tymi  cenami.

Oby nie ŚNIEŻKE, nigdzie jej nie chcę widzieć.

Tomku a jaką ilość np. tej żółtej zużyłeś na jedną przyczepę i czy 1 a moze 2 warstwy kładłeś ? Ja mam zamiar na całą przyczepę użyć podkładu Cekor R http://allegro.pl/cekor-r-podkladowa-farba-antykorozyjna-czer-tl-10l-i5423615029.html i ramę potraktować barankiem. Tak remontowałem 3 lata temu ramę w VW LT i jest ok., na burty użyłem Autorenolaku ale niestety jest zbyt twardy i odpryskuje przy uderzeniu.

Co powiesz na temat farb tego producenta http://farby.agrosmol.pl/farba-jcb-wilckens-nopolux_11500 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Na D47 zużyłem 7 litrów, na 2 warstwy malowałem,  ale  brakło mi przynajmniej 1 litr i za cienko od środka położyłem.

Te farby typu Napolux to raczej omijam. Raz malowałem rozsiewacza amazone i  nie podoba mi sie. Nie dzieje sie z nią nic strasznego ale nie polecam. Marnej jakości sa tego rodzaju farby.

Nie pamiętam czym teściu malował, ale zdaje się że alkidową kupował  w Wrocławiu w hurtowni. http://olx.pl/oferta/farba-podkladowa-alkidowa-na-metal-linia-przemyslowa-CID628-ID9ol5P.html#f1926a7483  może i coś podobnego.

http://olx.pl/dom-ogrod/q-farba-alkidowa/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Na D47 zużyłem 7 litrów, na 2 warstwy malowałem,  ale  brakło mi przynajmniej 1 litr i za cienko od środka położyłem.

Te farby typu Napolux to raczej omijam. Raz malowałem rozsiewacza amazone i  nie podoba mi sie. Nie dzieje sie z nią nic strasznego ale nie polecam. Marnej jakości sa tego rodzaju farby.

Nie pamiętam czym teściu malował, ale zdaje się że alkidową kupował  w Wrocławiu w hurtowni. http://olx.pl/oferta/farba-podkladowa-alkidowa-na-metal-linia-przemyslowa-CID628-ID9ol5P.html#f1926a7483  może i coś podobnego.

http://olx.pl/dom-ogrod/q-farba-alkidowa/

 

Dzięki

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Ja robisz przyczepę z nowych materiałów to lepiej zainwestować solidną farbę akrylową na klika lat.

Sam też stosuje podkład z Dekoralu i daję tylko farby akrylowe.

Na Allegro kupisz już dobrą farbę akrylową w dowolnie wybranym kolorze za 60zł/l.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

No dobra, a pomijając zamki jaki układ burt jest korzystniejszy długie do środka czy na zewnątrz przy klasycznym otwieraniu bo nie wiem czy będę dawał dolne otwieranie przynajmniej nie w tej chwili?  W tej Czeskiej chciałem dać to dolne otwieranie do tego ceownika jaki jest ale jednak jest on słaby i krótki nie wiem czy by go nie wyginało potem, pozatym z gotowych zawiasów nic nie idzie dopasować więc trzeba by samemu wypalać dolne zawiasy, mooże kiedyś na tym mi strasznie nie zależy bo może ze 2 razy w roku wysypuje z niej zboże i póki co dam ten hak do wypinania linki na środku aby nie rozpychało burt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Pod zaczep Tandem. W wieltonie nowa kosztuję 1200 zł netto, z uchwytem,  wymieniali u mnie bo urwałem.  Siłownik jest na jeden wąż a  w środku jest sprężyna i  sama się chowa.

 

masz może fotkę?

Ja myślałem o dwóch przewodach i siłowniku dwustronnego działania (zawsze podniesiesz przyczepę na wysokość zaczepu przy podczepianiu). Tylko na razie nie wiem jak to ogarnąć ;) Bo mogę max 2 przewody podpiąć do ciągnika (MTZ952 i Z10145).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Musiał bym zrobić, ale tonie problem.  Daj maila.

Ona jest na jeden wąż,  podnoszę bez problemu, ma regulowany uchwyt  na śrubach, co przykręca się do ramy przyczepy, można ustawić wysokość, siłownik wysuwa się z   20 cm. Z powrotem sama wraca, pewnie sprężyna jest w środku i ściąga siłownik do zera.

Na stornie Wieltona nie ma pokazanej tej stopy, jest lewarek, mi ją dorzucili niby gratis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

nikita_bennet@poczta.onet.pl, dziękuję


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj