tomb2

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi

Polecane posty

tomek73    579

Na gotowo to spokojnie wyjdzie 2800, zawsze tak jest że materiał to połowa lub mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

A to zależy co się będzie robić jak zwykłe zamykania polskie to raczej większych kosztów poza przecięciem blach (nie będę dawał trapezu) tarczami do cięcia i drutu do spawania bym sie nie spodziewał no ale jak przyszło by dolne otwieranie to już koszta rosną dramatycznie bo trzeba kupić zamykania po ok 80zł każde , zawiasy, dźwignie, wałek. Ale przy gotowych profilach też te same koszta dojdą bo same profile 3tys z transportem do tego trzeba sobie dokupić zapięcia, zawiasy więc też sporo dojdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Mam jeszcze jedno pytanie oby ostatnie... Raczej dolne otwieranie odpuszczę bo za dużo przerabiania  ale czy przy normalnym górnym otwieraniu opłaca się dawać te zamykania jakie występują w nowych przyczepach z dolnym otwieraniem. Jak się to sprawuje przy otwieraniu załadowanej przyczepy i przy jej zamykaniu bo zastosowanie tych zamków wymusi odwrotny układ burt tzn. długa do środka między przodem, a tyłem czy nie będzie się to jakoś blokować przy zamykaniu? Patrząc na te zamki mam jakieś dziwne wrażenie, że przy otwarciu załadowanej przyczepy burta spadnie na rękę która będzie na rączce od zamykania... trochę mnie kusi założenie tych zamków bo może w przyszłości pokusiłbym się o dolne otwieranie ale jak mają byc jakies problemy przy górnym otwieraniu to sobie daruje.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

witam panowie 

ja po wakacjach też zamierzam wziąć się za moja d-47A nie było by problemu gdyby nie przygięta rama. ugiętła sie w miejscu gdzie zaczyna się przedni wuzek po obu stronach i teraz bedzie problem bo nie wiem czy to na gorąco prostować czy bawić się jakoś na zimno. co polecicie jak to prostować i czym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

 

witam panowie 

ja po wakacjach też zamierzam wziąć się za moja d-47A nie było by problemu gdyby nie przygięta rama. ugiętła sie w miejscu gdzie zaczyna się przedni wuzek po obu stronach i teraz bedzie problem bo nie wiem czy to na gorąco prostować czy bawić się jakoś na zimno. co polecicie jak to prostować i czym?

 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

pardom nie o precyzowałem u mnie skrzynia jest prosta wygięta jest rama moze w miarę możliwości kiedys podeślę zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kumarzysta    0

Witajcie, mam do Was pytanie. Ilu piurowe powinny być resory, oraz jak prawiodłowo one powinny wygladać bo w swojej mam każdy z innej parafi i chcę jakoś to porządnie skompletować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kumarzysta    0

już wiem co było nie tak ;)

 

przyczepa to zwykła d47 wywrotka

z przodu miałem tak, że jeden resor ok, super, a drugi niby dobry ale po wymontowaniu okazało się że pierwsze pióro pękło/zdarło się pod tym mocowaniem i nie wystawało za mocowanie,

teraz mam kłopot z wybiciem tego sworznia, ale jakoś staram się go rozciać

 

z tyłu posiadam znów jeden resor 7 piór , drugi posiada zaś 10 piór lub 9 piór

i chce ten 10piórowy zastąpić albo nowym z agromy i teraz poytanie czy warto go brać

czy lepiej wziaść używkę dorwać ?

 

kolejna sprawa to obrotnica, posiada spore luzy

czy wymiana kulek o 1mm większe lub jakieś 0,6mm większe pomoże i zlikwiduje ten luz ? gdzie te kulki dostać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Kulki kupowane w lutym u mnie było 137 szt. ale nowych tyle nie weszło, nawet chyba co siódmą albo co dziewiątą dawałem starą.

Nowe średnicy 19,844 mm.

 

8598855000_1434741721.jpg

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Same kulki niewiele się wypracowują bardziej bieżnia czyli obrotnica, po regeneracji prawie jak nowa póki co brak luzu, okaże się w żniwa bo wtedy będzie eksploatowana. Musisz zmierzyć starą kulkę i wtedy kupić. Ja już w remont przyczepy D-47 wsadziłem około 6000 zł. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kumarzysta    0

no zobaczymy, mam nadzieję że pomoże :)

jak bede miał problemy jeszcze jakieś odezwę się

 

a własnie przypomniałem sobie

jak jest rozwiązane orginalnie kable do swiateł że ida one do przodu ? z tył€ z tego co wiem jest jakaś spręzynka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Kabel spiralny 7-żyłowy to raczej  kiepski pomysł na zasilanie tylko przednich obrysówek.

Ja mam puszczony zwykły przewód 2-żyłowy bez żadnej sprężyny i zdaje egzamin.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jasne, może w ostateczności cienka linka i do tego przypiąć kabel

 

@JUMIKO widziałem że już z grubsza w całości tylko pomalować

 

a przy okazji jaką grubośc kabla wybrać, 1mm wystarczy ???

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Można z  telefonu starego 2-3  żyłowy. Ja mam coś podobnego w  sklepie elektrycznym kupiłem, ale nie pamiętam ile żyłowy.

1 mm starczy, nawet mniej zakładają 0,75 mm przynajmniej złodzieje nie obłowią sie jak ukradną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

1 mm to do zasilania lamp ledowych, ale w przypadku tradycyjnych lamp z żarówkami bądź innych odbiorników gdzie moc i odległość od źródła zasilania jest większa trzeba większą średnicę żyły w kablu np 1,5 - 2,5 mm. Żyły kabli telekomunikacyjnych mają grubość 0,5 - 0,6 mm ale gdy wzrasta odległość to nawet są 0,8 - 1,2 mm a są to tylko tzw. kable sygnałowe.

Znalazłem tematy dotyczące instalacji :

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/44399-dobor-przewodow/

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/35183-og%C3%B3lne-porady-dotycz%C4%85ce-instalacji-elektrycznych/

http://perunwit.w.interia.pl/obcp.html

 

@izydor6280 do malowania to jeszcze brakuje jak młodej k..... do emerytury  ;) , może gdybym kupował i spawał gotowe elementy było by szybciej ale ja wszystko robię sam. Dyszel, zawiasy, burty - łącznie z tłoczeniem blach i wiele innych. Ze starej D-47 zostało niewiele :

6849751200_1434786912.jpg

 

4342500300_1434786919.jpg

3795786600_1434786913.jpg

7529420000_1434786915.jpg

9000433900_1434786918.jpg

7540570800_1434786916.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Panowie doradźcie coś proszę :) 

Przyczepa ok 14 t  jakaś stara niemiecka z bardzo masywną ramą i wywrotem na 3 strony . 

Kiedyś miałem nią  wypadek przy wywracaniu paki z ziemią do tyłu przód przyczepy siadł na bok i cała przyczepa z już uniesioną paką i towarem 

wywróciła się na bok . 

Efektem tego wypadku  jest teraz to że albo rama się zwichrowała albo na tylnej osi z lewe strony resory siadły i rama nie jest w poziomie .

Teraz jak podnoszę pakę ,paka przechyla się na bok i grozi to następnym wywróceniem przyczepy . 

Od tego czasu jeśli chcę coś wysypać na tył muszę najeżdżać kołem od tej strony ugiętej na coś wyższego przez co niweluję tą krzywiznę w poziomie. 

 

Pytanie teraz takie . 

Czy  można wyprostować ramę tak zwichrowaną ? 

Czy może to jest tylko odkształcony resor  i może wystarczy pozamieniać pakiety resorów w przyczepie np: przednie do tyłu i odwrotnie  ?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

to juz musisz sam zobaczyć jesli to resor to przy kiprowaniu on musi sie znacznie wyginac nałóż troche ziemi na nią i kipruj i oglądaj jak sie przyczepa zachowuje wykipruj do połowy i zobacz czy się resor wygina a moze rama lub paka jest gdzies wygięta i się potem krzywi tak na odleglośćto nie bardzo coś jestesmy w stanie doradzić. przegladnij dobrze ten resor moze któreś piórko jest pękniete z wymiana to za dużo roboty najpierw zobacz co jest na rzeczy potem rób. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a podpowie ktoś jak zrobić podporę przyczepy wywrotki sterowaną hydraulicznie aby było max dwa przewody hydrauliczne do ciągnika? Bo bez zaworów kulowych to się nie obejdzie.

Tak łopatologicznie, podpora/stopka oparta o siłownik dwustronnego działania.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

to juz musisz sam zobaczyć jesli to resor to przy kiprowaniu on musi sie znacznie wyginac nałóż troche ziemi na nią i kipruj i oglądaj jak sie przyczepa zachowuje wykipruj do połowy i zobacz czy się resor wygina a moze rama lub paka jest gdzies wygięta i się potem krzywi tak na odleglośćto nie bardzo coś jestesmy w stanie doradzić. przegladnij dobrze ten resor moze któreś piórko jest pękniete z wymiana to za dużo roboty najpierw zobacz co jest na rzeczy potem rób. 

 

 

Ok w tygodniu się pobawię .Problem jest taki że rama nie trzyma poziomu nawet na pusto .

Jest tak zwichrowana że rama z tyłu przyczepy lewa strona patrzy w dół a przód  przyczepy lewa strona patrzy w górę.

 

Można to jakoś zaprzeć i przeciągnąć ?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj