Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
lanos1781

Renault 921-4 łożysko oporowe sprzęgła.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lanos1781    0

Koledzy moja renia jak na leciwa kobite (80rocznik,ale lekko tylko ponad 6tys. motogodzin).

Zaczeła mi ostatnio piszczeć ale nie piszczy ciągle tylko czasem,jak wcisnę sprzęgło to piszczenie znika.

Więc myśle że to łożysko oporowe ma powoli dość.

Żeby się do niego dostać to trzeba traktor rozpoławiać?Czy jakoś inaczej tutaj do sprzęgła jest dostęp?

 

Samo sprzęgło i docisk trzymają jak szalone,zero uślizgu.Tylko te łożysko bo jak odpale zimny to też czasem słychać chrobotanie aż sie rozgrzeje to cichnie tak samo jak się gasi to coś tam pochrobocze.

Jak sądzicie to łożysko czy może coś innego jenak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Panowie starajcie się bardziej szczegółowo opisywać problem.

Co znaczy, że "czasem piszczy"? Konkretnie kiedy piszczy?

Jak odpalisz silnik piszczy od początku? Kiedy ustaje po 5, 10 minutach? Jak wciśniesz sprzęgło to momentalnie przestaje piszczeć, puszczasz pedał i znowu piszczy (przez jaki czas)?

Na chłopski rozum, jeżeli byłoby to łożysko oporowe to piszczałoby po wciśnięciu pedału sprzegła, bo tylko wtedy ono pracuje.

Cokolwiek to jest proponuję jak najszybciej rozpołowić ciągnik (jedyna możliwość zajrzenia do wewnątrz) i stwierdzenia co się stało.

Druga sprawa piszczenie a chrobotanie to dwie różne sprawy i wskazuje to na fakt, że bardziej niż docisk jest coś "nie teges" ze sprzęgłem - tumik drgań (sprężyny) lub co najgorsze padają łożyska na głównym wale skrzyni biegów (natychmiastowa wymiana). Pozdrawiam


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanos1781    0

Panowie starajcie się bardziej szczegółowo opisywać problem.

Co znaczy, że "czasem piszczy"? Konkretnie kiedy piszczy?

Jak odpalisz silnik piszczy od początku? Kiedy ustaje po 5, 10 minutach? Jak wciśniesz sprzęgło to momentalnie przestaje piszczeć, puszczasz pedał i znowu piszczy (przez jaki czas)?

Na chłopski rozum, jeżeli byłoby to łożysko oporowe to piszczałoby po wciśnięciu pedału sprzegła, bo tylko wtedy ono pracuje.

Cokolwiek to jest proponuję jak najszybciej rozpołowić ciągnik (jedyna możliwość zajrzenia do wewnątrz) i stwierdzenia co się stało.

Druga sprawa piszczenie a chrobotanie to dwie różne sprawy i wskazuje to na fakt, że bardziej niż docisk jest coś "nie teges" ze sprzęgłem - tumik drgań (sprężyny) lub co najgorsze padają łożyska na głównym wale skrzyni biegów (natychmiastowa wymiana). Pozdrawiam

 

Jak odpale to nie piszczy,ustaje natychmiast gdy wcisnę sprzęgło,z reguły później już nie piszczy (nie ma reguły ale wciśnięcie sprzęgła skutkuje natychmiastowym zaprzestaniem piszczenia.).Czasem po puszczeniu sprzęgła znowu piszczenie wrcaca czasem nie.

 

A jak się rozpoławia renault ? Bo do tej pory tylko polskie ursusy tak robiłem ale tutaj mamy coś na kształt ramy.

Kabiny ruszać nie trzeba mam nadzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5001

Jest jeszcze jedna możliwość a mianowicie łożysko oporowe delikatnie ociera o docisk i stąd ten pisk.

Jaki masz luz na pedale sprzęgła - powinien wynosić 45 mm. Regulacji dokonuje się pod kabiną. Jeżeli po wielokrotnych próbach nie osiągniemy tych 45 mm to sprzęgło do wymiany (tak jest napisane w instrukcji obsługi).

Jeżeli piszczenie ustąpi to dobrze, ale i tak czeka cię rozpołowienie ciągnika, gdyż to chrobotanie przy gaszeniu jest oznaką padającego tłumika drgań.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanos1781    0

Wczoraj cały dzień orki (4pług ziemia ,,ciężka).I ani razu nic nie zapiszczało. Cuda Panie cuda.

A ile kosztuje sprzęgło do renault?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Jeżeli sprzęgło nie slizga się nie ma potrzeby wymieniać go, tylko wyregulować a cena porządnego z tłumikiem drgań i z węglików spiekanych wacha się w granicach 500 - 950 zł.

Numer katalogowy sprzęgła: 7700666660.

Poniżej linki do stron:

1) agropomoc: http://www.agropomoc.pl/Prod,20526,Tarcza_sprzegla_310.html

2) agrohandler: http://allegro.pl/tarcza-sprzeglowa-renault-7700034477-7700666660-i4484166418.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Części+do+maszyn+rolniczych-99022

3) partech: http://partech.pl/product.php?id_product=15007


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanos1781    0

Ok,dzięki.

Cena sprzęgła jak na spiek do przyjęcia ale rozkręcanie ciągnika to co najgorsze.

Muszę spr, czy u mnie ten skok jałowy wynosi te 45mm.

 

A nie wiesz czy jak rozpoławiamy renatę to kabine ruszamy czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    595

Jak masz w miarę amortyzator to oddaj do zakucia - groszowa sprawa w porównaniu z nową, mi zakuli za 80zł - okładziny LUK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

...

A nie wiesz czy jak rozpoławiamy renatę to kabine ruszamy czy nie?

 

Nie wiem. Jak dotąd nie musiałem tego robić. Prawdopodobnie przednie poduszki kabiny należy odkręcić od ramy i zablokować kabinę, następnie ramę od korpusu silnika. Oczywiście wcześniej :P złączki elektryczne, przewody hydrauliczne, wodne i wszelkie linki (gazu, gaszenia, licznika) rozłączyć przed rozjechaniem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcinwidwa
      Witam,
      Kupiłem Renault Ares RX-550, posiada on sterownik podnośnika tylnego TCE-10.
      Jest z nim problem, otóż w żaden sposób nie można zmienić siły (prędkości) opuszczania, np przy podpięciu płógów do podnośnika z dużą siłą uderzają one w ziemię w położeniu opuszczania.
      Podnoszenie jest płynne i bezproblemowe.
      Postępowanie zgodnie z instrukcją obsługi niestety się nie sprawdza, po prostu nie można wejść w tryb zmiany prędkości opuszczania.
    • Przez DEMONxXx
      Witam mam renault 155.54 ze skrzynią 24/8 rok 95  ma  3 półbiegi.
      Potrzebuje info na temat wyspy zaworowej.
      Dwa duże elektrozawory proporcjonalne są chyba od sprzęgieł reszta od półbiegow i przedniego napędu tylko nie wiem który jest który.
       Wie ktoś za co odpowiada każdy elektrozawór na wyspie? 
      Ktoś gdzieś pisał z jeden jest od blokady ale to raczej nie prawda bo blokada jest mechaniczna
    • Przez Daaniel766
      Witam. Zawiesił mi się wskaźnik paliwa z dolnego zbiornika. Od czego zacząć?
    • Przez lukus
      Witam mam taki problem że z rozdzielacza podnośnika z dzwigienki ciekł olej, tak wiec wyciągnąłem rozdzielacz i wysłałem do firmy która sie tym zajmuje. Kiedy go dostałem od razu go wsadzilem i wszystko działa i nie cieknie. jest tylko jedna wada i nie wiem jak to usunąc bo kiedy dodaje sie prawie na maxa gazu to ramiona sie same unoszą aż do samej góry, ale wystarczy ze ktoś stanie na nich i nie mają siły sie unieść. Tak sie zrobiło po regeneracji rozdzielacza. Zadzwoniłem do tej firmy a oni powiedzieli że odpływ jest zatkany. Później go wyciągnełem wszystko posprawdzałem i wszystko było w porządku. Więc rozebrałem rozdzilacz bo myślałem ze co się tam stało ale wszystko było ok. W tym momencie nie wiem co mam robić a bardzo mnie to denerwuje i dodam jeszcze że po regeneracji wyje jeszcze pompa hydrauliczna
    • Przez nielot1966
      Dzień dobry wszystkim. Jest to mój pierwszy wpis na forum. Nie jestem rolnikiem a użytkownikiem ciągnika Renault 160.94 który służy do pielęgnacji lotniska trawiastego w naszym aeroklubie w Białymstoku. Przedni wom w naszym ciągniku jest załączany przyciskiem w panelu pod kierownicą za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego. Sprzęgło non stop ulega awariom prawdopodobnie z powodu zbyt małego momentu jaki może przenieść, wytrzymuje 3/4 sezonu koszenia przednim mulczerem. Nie mogę znaleźć używanego elementu a w serwisie Classa rozkładają ręce i mówią że jest jakiś nietypowy i podobnych rozwiązań nie widzieli. Moje pytanie brzmi czy ktoś może podpowiedzieć jaki WOM można zastosować do tego ciągnika, jaki typ mamy tam zamontowany bo nie można go zidetyfikować (moze ktoś ma ciągnik z takim samym) i może po raz kolejny naprawić ale jest to chyba bezzasadne gdyż sprzęgło było naprawiane i poniesione koszty są już w granicach nowego i czy womy Zuidberga do Renówek 133.54  można podpasować do naszego 160.94.
×