Zaloguj się, aby obserwować  
lanos1781

Renault 921-4 łożysko oporowe sprzęgła.

Polecane posty

lanos1781    0

Koledzy moja renia jak na leciwa kobite (80rocznik,ale lekko tylko ponad 6tys. motogodzin).

Zaczeła mi ostatnio piszczeć ale nie piszczy ciągle tylko czasem,jak wcisnę sprzęgło to piszczenie znika.

Więc myśle że to łożysko oporowe ma powoli dość.

Żeby się do niego dostać to trzeba traktor rozpoławiać?Czy jakoś inaczej tutaj do sprzęgła jest dostęp?

 

Samo sprzęgło i docisk trzymają jak szalone,zero uślizgu.Tylko te łożysko bo jak odpale zimny to też czasem słychać chrobotanie aż sie rozgrzeje to cichnie tak samo jak się gasi to coś tam pochrobocze.

Jak sądzicie to łożysko czy może coś innego jenak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Panowie starajcie się bardziej szczegółowo opisywać problem.

Co znaczy, że "czasem piszczy"? Konkretnie kiedy piszczy?

Jak odpalisz silnik piszczy od początku? Kiedy ustaje po 5, 10 minutach? Jak wciśniesz sprzęgło to momentalnie przestaje piszczeć, puszczasz pedał i znowu piszczy (przez jaki czas)?

Na chłopski rozum, jeżeli byłoby to łożysko oporowe to piszczałoby po wciśnięciu pedału sprzegła, bo tylko wtedy ono pracuje.

Cokolwiek to jest proponuję jak najszybciej rozpołowić ciągnik (jedyna możliwość zajrzenia do wewnątrz) i stwierdzenia co się stało.

Druga sprawa piszczenie a chrobotanie to dwie różne sprawy i wskazuje to na fakt, że bardziej niż docisk jest coś "nie teges" ze sprzęgłem - tumik drgań (sprężyny) lub co najgorsze padają łożyska na głównym wale skrzyni biegów (natychmiastowa wymiana). Pozdrawiam


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanos1781    0

Panowie starajcie się bardziej szczegółowo opisywać problem.

Co znaczy, że "czasem piszczy"? Konkretnie kiedy piszczy?

Jak odpalisz silnik piszczy od początku? Kiedy ustaje po 5, 10 minutach? Jak wciśniesz sprzęgło to momentalnie przestaje piszczeć, puszczasz pedał i znowu piszczy (przez jaki czas)?

Na chłopski rozum, jeżeli byłoby to łożysko oporowe to piszczałoby po wciśnięciu pedału sprzegła, bo tylko wtedy ono pracuje.

Cokolwiek to jest proponuję jak najszybciej rozpołowić ciągnik (jedyna możliwość zajrzenia do wewnątrz) i stwierdzenia co się stało.

Druga sprawa piszczenie a chrobotanie to dwie różne sprawy i wskazuje to na fakt, że bardziej niż docisk jest coś "nie teges" ze sprzęgłem - tumik drgań (sprężyny) lub co najgorsze padają łożyska na głównym wale skrzyni biegów (natychmiastowa wymiana). Pozdrawiam

 

Jak odpale to nie piszczy,ustaje natychmiast gdy wcisnę sprzęgło,z reguły później już nie piszczy (nie ma reguły ale wciśnięcie sprzęgła skutkuje natychmiastowym zaprzestaniem piszczenia.).Czasem po puszczeniu sprzęgła znowu piszczenie wrcaca czasem nie.

 

A jak się rozpoławia renault ? Bo do tej pory tylko polskie ursusy tak robiłem ale tutaj mamy coś na kształt ramy.

Kabiny ruszać nie trzeba mam nadzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jest jeszcze jedna możliwość a mianowicie łożysko oporowe delikatnie ociera o docisk i stąd ten pisk.

Jaki masz luz na pedale sprzęgła - powinien wynosić 45 mm. Regulacji dokonuje się pod kabiną. Jeżeli po wielokrotnych próbach nie osiągniemy tych 45 mm to sprzęgło do wymiany (tak jest napisane w instrukcji obsługi).

Jeżeli piszczenie ustąpi to dobrze, ale i tak czeka cię rozpołowienie ciągnika, gdyż to chrobotanie przy gaszeniu jest oznaką padającego tłumika drgań.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanos1781    0

Wczoraj cały dzień orki (4pług ziemia ,,ciężka).I ani razu nic nie zapiszczało. Cuda Panie cuda.

A ile kosztuje sprzęgło do renault?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeżeli sprzęgło nie slizga się nie ma potrzeby wymieniać go, tylko wyregulować a cena porządnego z tłumikiem drgań i z węglików spiekanych wacha się w granicach 500 - 950 zł.

Numer katalogowy sprzęgła: 7700666660.

Poniżej linki do stron:

1) agropomoc: http://www.agropomoc.pl/Prod,20526,Tarcza_sprzegla_310.html

2) agrohandler: http://allegro.pl/tarcza-sprzeglowa-renault-7700034477-7700666660-i4484166418.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Części+do+maszyn+rolniczych-99022

3) partech: http://partech.pl/product.php?id_product=15007


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanos1781    0

Ok,dzięki.

Cena sprzęgła jak na spiek do przyjęcia ale rozkręcanie ciągnika to co najgorsze.

Muszę spr, czy u mnie ten skok jałowy wynosi te 45mm.

 

A nie wiesz czy jak rozpoławiamy renatę to kabine ruszamy czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Jak masz w miarę amortyzator to oddaj do zakucia - groszowa sprawa w porównaniu z nową, mi zakuli za 80zł - okładziny LUK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

...

A nie wiesz czy jak rozpoławiamy renatę to kabine ruszamy czy nie?

 

Nie wiem. Jak dotąd nie musiałem tego robić. Prawdopodobnie przednie poduszki kabiny należy odkręcić od ramy i zablokować kabinę, następnie ramę od korpusu silnika. Oczywiście wcześniej :P złączki elektryczne, przewody hydrauliczne, wodne i wszelkie linki (gazu, gaszenia, licznika) rozłączyć przed rozjechaniem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj