Skocz do zawartości
matus123

Stukanie/wycie w tylnym moście C-330

Polecane posty

matus123    0

koledzy mam ze w ursusie c 330 od nie dlugiego czasu chrupie mi w kole nie wiem czy to łozysko na zwolnicy sie rosypuje albo odszczypała sie zwolnica bo miałem takie juz przypadki dodam ze olej w kolach na wiosne wycieku niema zwolnic koledzy poradzcie mi cos z tym fantem może ktoś mial taki przypadek bo u mnie w kombajnie jak chrupalo to poszedl mechanizm różnicowy ale c 330 niema co porównywac do kombajnu bo inaczej tam idzie wszystko inaczej za wszystkie odpowiedzi z góry dzieki i jak nie ten dział prosze o przeniesienie.

 

Ortografia!

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sonet21    0

Witam. Od jakiegoś czasu w ursusie c 330 podczas chamowania sinikiem na 6 biegu "wył" tylny most. Po zwaleniu podnośnika był luz ok 5mm na koszu. Został dokecony prawy dyfer( jak się stoi przodem z tyłu ciągnika) i już nie "wyje" podczas chamowania silnikiem tylko teraz tak "rzęzi" na 6 biegu gdy np jedziemy pod górke albo po równym, Co to może być za przyczyna? Prosze o jak najszybszą odp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

wiec jak kartki nie tnie to okej. a potrafisz okreslic gdzie rzezi ? W dyfrze czy bardziej z prozdu w skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sonet21    0

To raczej tak na 95% nie rzęzi w skrzyni tylko w tylnym moście i ciężko powiedzieć gdzie dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Moze byc lozysko albo poprostu tak ma byc bo tryby sie ukladaja od nowa po dokreceniu prawej strony (jak napisales).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

a kosz z satelitami rozbierales ? moze przez ten luz podkladki sie wytarly i cos tam sie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sonet21    0

Kosza nie ruszałem bo na oko byl okej, śruby wgl nie póściły więc było to zbędne. A polecacie może na takie coś jakiś dobry olej do tylnego mostu żeby był gęsty nawet gdy się rozgrzeje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

w lato bedzie fajnie ale w zime hydraulika nie bedzie dzialala na duzym morzie, pompa bedzie wyla jak wsciekla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sonet21    0

Nie używam ciągnika w zimie a tym bardziej hydrauliki. A jaki olej polecacie do tylnego mostu taki gesty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

ja leje hipol 15 jest sporo gestrzy od 6 , latem hydraulika lepiej daje rade , nie robi sie jak woda tak szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Transol 460 gęsty olej kiedyś taki był zalany w c325 jak hydraulika była z miski olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sonet21    0

A jeszcze takie pytanie bo założyłem niedawno cały docisk sprzegła do c330 i jak puszczam powoli sprzegło to czuć takie szarpanie. To znaczy że źle jest wyregulowane sprzęgło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg93    4

Krzywa tarcza sprzęgłowa , nieprawidłowy montaż

Edytowano przez greg93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek895    0

Witam.Mam problem ze stukiem w moście podczas ruszania do przodu i następnie do tyłu.Stuk występuje po ruszeniu do tyłu i jak ruszam do przodu ,po zatrzymaniu i powtórnym ruszeniu do przodu stuk ustępuje.Wymieniłem atak (komplet) i tuleje łączącą i jest bez zmian.Regulacja ataku jest prawidłowa.Popełniłem błąd bo nie sprawdziłem stanu satelit,ale nie jastem pewien czy to od tego.Po zdjęciu zwolnic półosie niemają najmniejszego luzu na łożyskach. Jedynie lewa półoś ma ma bardziej stożkowe zęby.Brak także luzu na wale koła.Ciągnik mam od niedawna i przy zakupie jedna tylna opona ma 60 procent bieżnika a druga 10 procent. Wiem że satelity tego nie lubią ale nie mam pewności czy tak ktoś jeżdził czy tylko podmienili opone.Ogólnie mam mieszane uczucia na temat c330m,ale dam mu jeszcze jedną szanse.Jeśli spotkaliście się z takim problemem to prosze o porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Satelity masz już ostro wyrobione co za tym idzie podkłada się podkładki regulacyjne pod satelity żeby wyeliminować luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradS97    0

nowsze 330 maja cieńsze śruby w tylnym moście i czasem mogą się rozkręcić albo po prostu pourywać, ale wtedy słychać takie stukanie przy ruszaniu albo jak ma ciężko ciągnać, na pusto nie powinno być słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek895    0

Satelity masz już ostro wyrobione co za tym idzie podkłada się podkładki regulacyjne pod satelity żeby wyeliminować luzy.

 

Dzięki myśle że masz racje co do tych satelit.A czy wystarczy wymienić części na nowe czy jeszcze jakaś regulacja bo tam są jakieś podkładki cierne.Jaki koszt części w przybliżeniu.Jutro to rozbiore to napisze co i jak.U kolegi w c330 z 77r to jest poprostu poezja a mój z 88r to niema co porównać mostu i skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Satelity musisz sprawdzić czy nie są powyrabiane zbytnio jak i sworznie podtrzymujące satelity i regulujesz podkładkami luzy między zębne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

U mnie też puka przy ruszaniu lub jak się cofnie i rusza gwałtowniej puszczając sprzęgło i również wiem że na 100% są to luzy na kołach koronowych i satelitach bo jak robiłem remont podnośnika to sprawdzałem tylko wewnątrz mechanizmu występuje luz nigdzie indziej, nie jest to jakiś tragiczny luz ale jeżdżę już tak od paręnastu lat i będę dalej chyba że już coś się tam rozleci wtedy wymienię całe wnętrze mechanizmu czyli wszystkie koła, podkładki itp na chwilę obecną nie chce mi się tego robić skoro działa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marioc14
      Witam niedawno kupilem  i mam takie pytanie czy szum w tylnym moscie i nagrzewanie sie go jest normalne ?
    • Przez kaniuka125
      Witam.Pięć lat temu zakupiliśmy ciągnik (nowy),wybór padł na Zetora proxime plus 8541,najważniejszym powodem wyboru była dostępność i cena części,teraz kiedy został uszkodzony tylny most i cały korpus jest do wymiany słysze że na części trzeba czekać 2-3 tygodnie.Dziś od daty zamówienia mija 39 dni a kiedy dzwoniłem dzisiaj do Kalisza to "proszę zadzwonić w czwartek to może coś będzie wiadomo".Kiedy mówiłem o ciągniku zastępczym czy jakiejś rekompensacie to mnie wyśmiali!!!Nie mam innego ciągnika podobnej mocy a jest on moim głównym koniem więc wszystka robota stoi.Za robote pilną musiałem zapłacić najmując ciągnik..Część mi potrzebną muszą dopiero wyprodukować bo nie ma takiej na stanie nawet w Czechach co jest dla mnie śmieszne w takiej firmie. Koszt korpusu to 9500 z VAT Pisze to tylko dlatego żeby wyrazić swoje rozgoryczenie i niechęć do marki.Przestrzegam również innych żeby wiedzieli co robią kupując ZETORA.Stanowcze NIE DLA ZETORA.
    • Przez tomn95
      Witam wiecie może jak przerobić ten most na przekaźnik? jedną oś chce skrócić a drugą zaspawać żeby zablokować układ różnicowy. Tylko nie mam pojęcia jak skrócę jeden i wyrzucę łożysko jak to potem usztywnić i przerobić na przekaźnik ?
    • Przez Radi18t
      witam mam problem z 155.54 99r. przy zawracaniu po naciśnięciu sprzęgła wyraznie czuć ze ciągnik hamuje deptałem blokade mostu i nic;/ co to może być? a z wałkiem to mam tak ze pozycje 540/1000 musze wybrac na zgaszonym silniku a odpalam na zał. wałku:/ i wajhą po lewo od siedzenia wałka nie rozłącza!! olej w skrzyni jest !! prosze o pomoc i z góry dziękuje!!
    • Przez DodoRolnik
      Witam mam problem z moją valtrą velmet 8050, mianowicie chodzi o przedni most w którym coś trzeszczy , jeżeli chodi o olej to proszę również o dane jaki olej do mostu mam wlać. Dziękuje Pozdrawiam
×