Polecane posty

lukaszolawa    0

Witam! Wszystkich. Piszę na tym forum 1 raz i chciałbym zasięgnąc porady. W swoim ursusie 4011 posiadam przód miękki 2 dni temu na prawiałem przekładnie kierowniczą aby zlikwidować luz - to sie akurat udało. Ale pozostał problem cięzko chodzącej kierownicy. Po oględzinach stwierdziłem że sypną się przód sworznie złapały luz - brak smaroania zrobiło swoje - i mam tu pytania:

1. czy ktoś robił sam kiedys ten przód i czy znalazł części

2. czy ktoś ma ksiązke ursusa 4011 i zrobił by zdjęcie strony z przodem miękkim

3. czy można sobie poradzic samemu z tymi sworzniami czy lepiej zdecydowac sie na regenerację (tu mam akurat wątpliwości)

To na razie tyle. dzieki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Poszukałbym i porównał z tymi w zetorze 5211, może będą takie same. Nie ma problemu z naprawą , kiedyś regenerowałem sworznie zwrotnicy, bo było to dużo taniej od nowych i też długo chodziły.

 

Nie cytujemy poprzedniego posta @quercus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1634    1

Z częściami nie ma problemu można kupić wszystko, a tulejki które są w górnej części zwrotnicy pasują od sztywnych osi, dolne są inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszolawa    0

Hej pisze ponownie w tym samym poście bo moje problemy z przodem w "40" sie nie skończyły wiedza mechaników z pgr zawiodła książki są nie dokładne więc liczę na wasza pomoc zakupiłem częci w sklepie do przodu twierdza że to wszystko ale jak składam do kupy to mam pusty luz który wykonuję ręka łapiąc za drążek popatrzcie na zdjęcia czy na tym sworzniu mam wszystko czy coś braakuje bo nie mam pomysłu juz jak to złożyć z lewj strony miałem inaczej niż z prawej na sworzniu od góry jest:

łożysko 51108

podkładka

sprezyna 18 cm

tuleja oporowa kompletna

podkładka gumowa

podkładka metalowa

czy to wszystko czy coś jeszcze brakuje

dla przykładu zrobiłem lewe koło w powietrzu - czy tak ma opadać ta tuleja na górze

8bd7e707419513e1m.jpg

074326318e410e09m.jpg

f910b8f8792eaae8m.jpg

4d2b5f53dfa9027fm.jpg

5d9368b12740cfd8m.jpg

a50464bce9b386d9m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

Witam

 

Mam ogromny luz na sworzniu osi przedniej (okrągłej) w mojej 60 ,chciałbym zrobić to sam ale mam pewne pytanie czy tuleje e osi dostaje na dokładny wymiar sworznia czy muszę go roztoczyć sam i to same pytanie do tulei spornika osi i byłbym wdzięczny za wszystkie porady związane z tom naprawą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Zawieszenie przedniej osi jest na tulei mosiężnej. Niema na wymiar (przynajmniej tak jest w c330) trzeba roztaczać na wymiar. Może inni podpowiedzą więcej. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

jak nie masz rozwiertaka to niech tokarz przetoczy środek tulejki. musi jednak uwzględnić to że po wbiciu tulejka się ściśnie i wewnętrzny wymiar się zmieni. ale ten sposób jest taki trochę........... byle jaki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Masz rację jest byle jaki , no ale jak dobry tokarz to potrafi to w miarę spasować ....... , najlepiej jednak zrobić to samemu rozwiertakiem nastawnym .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

dokładnie. zrobisz idealnie. problem tylko dorwać rozwiertak.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Zainwestować trochę grosza i kupić sobie komplet rozwiertaków nastawnych. Przy ciagniku i maszynach to się przydaje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

jeżeli masz naprawdę ogromny luz to prawdopodobnie będzie wyrobiony wspornik i będzie trzeba dać go na wytaczarkę ,a potem dorobić tuleje stalową wbić w wspornik i ją zaspawać a potem dorobić tuleje z mosiądzu a najlepiej z brązu , brąz jest dużo lepszy ale i dużo droższy . jak chcesz to dobrze zrobić to bez rozwiertaka się nie obejdzie . mój brat jest w tym fachowcem i czasami mu pomagałem jak to robił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

Dzisiaj wziąłem się za ten przodek i co się okazało po pierwsze nie jest to przodek od 60-dziesiątki tylko od 40-stki (różnica inny sworzeń i tuleje) widać że ktoś w tym wcześniej grzebał bo tulejki są założone w drugą tulejkę więc dałem to tokarzowi on wybije mi starą z w te tulejki wbije drugą (nową) roztoczy ewentualny rozszerzenie wbijemy w oś i rozwiertakiem rozwierci wszystkie kolejne rozszerzenie które mogą wystąpić podczas tego wbicia i powinno być dobrze ;) Dzięki za wszystkie porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

czterdziestka ma wspornik spawany z blach a 55 i 60 odlewany. nie da się tego pomylić. poza tum na wspornik z 40 nie ma możliwości założyć maski z 60. całkiem inne mocowania. to tak na boczku żebyś wiedział co masz w ciągniku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

sorki źle się wraziłem nie cały przód tylko tuleja i sworzeń mam od 40-dziestki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

ok. spoko. ważne że wiesz o co chodzi. to się chwali <_<


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

Witam mamy z bratem dylemat bo w jednej(w tej żółtej c-360) przód(typ nowszy- płaski) jest już tak roznegliżowany że traktor sam się prowadzi ja w lewo on w prawo :) :) , jak się podniesie przód to tańczy jak żyd po pustym sklepie :) :) .

Dodam że dwa lata temu regenerowaliśmy go sami i ciasno było jak diabli i było ok :) .

No a w tej czerwonej przód jest ten stary- okrągły to tam luzu nie ma(rok temu był wymieniany bo stary był krzywy, ale i tak luzu nie było).

A więc dziś tak z bratem rozmawialiśmy nad tym aby ten płaski wymienić na okrągły resorowany.

 

I pytam się was czy to będzie dobre rozwiązanie czy wręcz przeciwnie?

Czy okrągły jest lepszy od płaskiego??

 

Z góry dzięki za odpowiedź :) .


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1634    1

Wydaje mi się, że płaska oś jest bardziej awaryjna nie wiem dlaczego tak jest. Okrągła troszke topornie wygląda ale jest trwalsza. Ja mam 2 ciągniki(c-4011 i c-360) oba mają okrągłą oś tyle, że ,,40" ma reserowaną czuć to podczas jazdy nie podskakuje tak jak sztywna, ale odnosze wrażenie, że jest mniej zwrotny niż ciągnik ze sztywną osią. Kolego Markpp jakie zalożeliście tulejki plastikowe czy mosiężne? Na plastikowych to przednia oś długo nie pochodzi szybko się wycierają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

tulejki były założone mosiężne,

a resorowany miał być do tej czerwonej ale tam ma być tur więc trochę nie bardzo

 

Niech wypowiedzą się użytkownicy c-360 z płaskim przodem.

Jak wam się sprawuje to zawieszenie??


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

z resorowaną osią mam złe wspomnienia. przód był wyczepany i dałem go do regeneracji, smarowany na bieżąco pochodził niecałe dwa lata. najgorsze jest to że jak już ma luzy na pionach (ograniczniki skrętu ma w środku) to przy ostrym skręcie w prawo prawe koło się za mocno zawijało i było koniec jazdy, lewarek, przód do góry i młot 8kg i odbijanie w drugą stronę. ja osobiście posiadam dwie czterdziechy jedną na okrągłej osi a drugą na płaskiej i zdecydowanie lzej mi się kręci kierownicą na tej okrągłej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

czyli według was lepiej aby zamienić ten płaski na okrągły ale sztywny bo jak widzę to te resory szybko siadają


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

może to przypadek że tak szybko siadły ale faktycznie jeśli sprzęt chodzi dużo w transporcie to zupełnie inna jazda. co najważniejsze nie zakładaj miękkiego przodu jeżeli chcesz mieć tura. sprężyny od razu siądą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

właśnie dlatego tur będzie przy tej drugiej pracował co ma sztywne zawieszenie

a ta głównie będzie pracować przy ciąganiu przyczepek, prasie, rotacyjnej.


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemianow    13

Nasza C-360 jest z 1979 roku i ma już płaską ośkę. Nigdy nie było w niej żadnych luzów na kierownicy. Jakieś dwa lata temu została wymieniona cała oś, poprzeczny drążek(stary okazał się za długi i opony zjadło w 2 miesiące) i końcówki. Wymienialiśmy dlatego, że bardzo się wyrobiło mocowanie półosi (płaską oś możesz poszerzyć) a dokładnie miejsca w które wchodzą mocujące śruby i koła zaczynały pomału żyć swoim życiem (głównie pionowe ruchy). Ale nawet wtedy nie było luzów na kierownicy :) .

Rowmolegle mieliśmy też parę lat C4011 z miękkim przodem. Na początku wszystko było ok. Trochę ciężej się skręcało, ale komfort jazdy, szczególnie po polnych drogach i w polu był o niebo wyższy. Ale jak się zaczeło psuć, to się tragedia z prowadzenia zrobiła. Najpierw pojawiły się luzy w całym układzie, które się bardzo szybko pogłębiły. Po ok 1,5 roku przy większych prędkościach koła wpadały w "turbulencje" i latały na boki jak szalone. W lewo można było skręcać jednym palcem, a żeby w prawo skręcić to no najlepiej nogą się o coś dobrze zaprzeć. (kiedyś o tym zapomniałem i prawie się nie zmieściłem w polną drogę). Przyczyną takiego stanu rzeczy była chyba psełdo regeneracja układu przez poprzednigo właściciela.

Miękka ośka jest lepsza w transporcie i polu. Szkoda jej do tura. Moim zdaniem ten typ potrzebuje trochę więcej uwagi ze strony użytkowników. Miękki przód jest bardziej skomplikowany, przez co bardziej narażony na awarie no i nie lubi domorosłych artystów-mechaników. Sąsiad ma taką oś w swojej C360, dba o nią i przez to ciągnik prowadzi się jak marzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MrRolnik4011
      Witam bardzo serdecznie mam problem otóż przed wczoraj w ursusie C-4011 wymieniłem olej w pompie wtryskowej po zlaniu zauważyłem takie dwa odcienie a po zapachu wywnioskowałem że był zmieszany co nie co z ropą więc go zlałem i pompę zalałem olejem Turdus takim jakim był w silniku czyli 15w40 jednak to okazało sie błędem bo był za gęsty a po za tym przesadziłem jeszcze z ilością bo na miarce nic nie było a później jak poszło to aż górą miarki bagnetu poleciało no to postanowiłem go zaraz zlać ale to na obroty i tak nic pozytywniej dużo nie pomogło to wziąłem zlałem go całkowicie i zalałem tak jak było Superolem CC-30 i też niestety źle odmierzyłem i za dużo wlałem ale jak wyrównałem poziom tak jak było na miarce to obroty również się wyregulowały potem jeszcze wymieniłem na zaworze podkładkę (ta krzywą) i podregulowałem zawór w kolejnym cylindrze bo wydawało mi się że klepie po tym wszystkim chodził normalnie. Na drugi dzień poszedł na cały dzień do pracy co prawda z przerwami ale pracował dopiero pod koniec dnia znowu zaczęło wariować z obrotami i niestety już nie wiem co jest..... Bardzo proszę o pomoc bo się denerwuje niedługo chciałem wyjechać w pole a tu te obroty żałuję że wymieniłem olej ale chciałem dobrze aby go wymienić..... Mam nadzieję że chociaż tu ktoś mi pomoże.
    • Przez keeway
      Jakie opony na przod do mf 235 robie dużo w lesie jakie beda lepsze jodelka czy zwykle oczywiscie ciagnik bez napedu
    • Przez Nowyagri
      Witam. Panowie, mam problem z moim Fendtem Favoritem 514C. Pedał sprzęgła jest strasznie miękki, wciska się bez żadnego oporu, jedynie sprężyna co podnosi pedał stawia opór. Sprzęgło działa, ale skok 1 cm od pełnego wciśnięcia i odpuszczenie go powoduje że ciągnik już rusza. Raz biegi wchodzą lżej a raz ciężej. Najgorzej jest z 1 i 2 biegiem. Sprzęgło sprawia wrażenie "jak by cylinderek nie wysprzęglał "
      Cylinderek jest suchy, nie widać ubytku płynu z zewnątrz. Sprzęgło było odpowietrzane pompką podciśnieniową. 
      Ciągnik kupiłem już z takim sprzęgłem.  Traktor ciągnie, sprzęgło się nie ślizga, ma moc. 
      Mechanik był, sam nie wie co może być przyczyną, powiedział "jeździć" , cylinderek raczej nie jest uszkodzony bo nie leje płynu a pedał oddaje. 
      Moim zdaniem należało by jednak usunąć usterkę. Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
       
      Dziękuję za pomoc 
    • Przez xXKarolXx
      Witam. Mam taki problem gdy załączę światła z przód to automatycznie pokazuje ze mam długie a wgl się nie palą ani krótkie ani długie , albo gdy nacisnę klakson to tez nie trąby i tylkoo ze długie niby pokazuje na wyświetlaczu ale i tak się nie palą żadne co może być ? ciągnik new holland td 5040 2011r
    • Przez restrukturyzacja2016
      Hej, ciągnik (MF 3060) pilnie potrzebuje wymiany ogumienia. Wiem, że był już takie tematy, ale ten będzie wyjątkowy.
      Stwierdziłem, że felgi - zarówno na przodzie jak i na tyle - są większe niż oryginalne. 
      Mowa jest o R38 z tyłu oraz R28 z przodu.
      Nie wiem, dlaczego są one inne niż powinny być, ale pytanie brzmi :
      Jakie ogumienie mogę zakupić? Nie ukrywam, że chciałbym coś szerszego niż mam.
      W chwili obecnej są 15.5 R38 z tyłu i 320/70 R28 z przodu. Wiem, że oryginalne powinny mieć numery 18.4-30 oraz 12.4-24.
      Czy mam szukać takie jak pasują na moje felgi? Czy może takie jak pisze na stronie, że powinny w nim być. Jakie ma to znaczenie? W jakich cenach będzie coś z "środkowej półki"? Na przód przydałyby się jakieś konkretniejsze, bo będą musiały znosić ciężary dźwigane turem. Oczywiście, wystarczą diagonalne.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj