Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
dawidursus323

Produkcja paliwa po 2.34zł.

Polecane posty

Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć że jeśli temat jest w złym dziale to proszę o przeniesienie. Zakładam nowy temat ponieważ na innych tematach nie mogłem otrzymać odpowiedzi.

Policzmy cenę oleju rzepakowego własnej produkcji za litr.

Nakład zł na hektar rzepaku powiedzmy 3000zł plon 4t, a więc 3000/4=750zł za tonę

z 1000kg mamy 350l oleju czyli 750/350=2.14zł za iltr bez sprzedaży makuchu.

Teraz prąd do prasy.

Prasa ślimakowa [PS-400] 1.5kw wydajność 12kg rzepaku na godzinę.

1.5kw razy 0.65zł [cena prądu] =0.975=1zł

przez tą godzinę przerobimy 12kg rzepaku czyli mamy około 5l oleju

1zł/5=0.20zł koszty prądu na 1l oleju

2.14zł za olej + 0.20zł =2.34zł za litr

Czyli wychodzi że 1l oleju bedzie nas kosztować 2.34zł. Jeśli mielibysmy większą prasę to koszty prądy na 1l by zmalały.

Do tego dochodzi jeszcze parę czynników takich jak amortyzacja, zakup prasy, ale nie wiem jak to by rozsądnie policzyć.

Co prawda na samym rzepakowym pojedziemy c-360, c-330, mf 255, bizonem, ale nie wiem czy nowe silniki by to przepaliły. Można by zakupić reaktor do produkcji biodiesla ale w tedy koszty drastycznie wzrastają. Warto też zaznaczyć że jeśli byśmy kupowali też rzepak to cena za sam olej wzrośnie do około 4.5zł,a w tedy oszczędności minimalne, a więc cenę 2.34zł otrzymamy tylko przy własnym produkowaniu rzepaku.

Myślę że moje wyliczenia są dość sensowne. Jeśli ktoś coś zauważył to proszę o uwagi w komentarzu.

  • 0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

na samym oleju nawet wiekowe ursusy za długo nei pojeżdzą.

 

Jeden rok tak jeździłem.wnioski

-ponizej 10stopnii traktor ma trudnosci z odpaleniem, trzeba krecic kilkanascie sekund, a wiec byłoby to paliwo typowo letnie. Nawet nie jesienne

 

Po przepalonych 3-4 tysiacach litrów (jakieś 400mtg, bo to był u1014) silnik zaczał mocno kopcić na czarno.

Okazało sie, ze wtryski szlag trafił (a były dośc nowe i markowe WZM)

 

Krótko-nie polecam

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

4tys litrów razy oszczędność na litrze 3zł=12000zł-oszczędność przez 4tys litrów

końcówki wtrysków do c-360 40zł razy 4 =160zł

nunu85-uszkodzeniu uległy tylko wtryski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

GoRAL1    63

Jeden rok jeździłem 1 cześć ropy i 2 oleju tak zamuliło silnik gliceryna tak że ledwie było widać klawiaturę po zdemontowaniu pokrywy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

nunu85-uszkodzeniu uległy tylko wtryski?

 

Wtryski uszkodziły sie doszczętnie. Żadnej mgiełki, tylko siknięcia, tak, ze traktor kopcił nawet przy niewielkim obciążeniu, a przy wiekszym to juz lokomotywa. Siły też ubyło.

 

Po wymianie wtrysków i przejsciu na oranżadke wszystko wróciło do normy, wiec pompa sie nie uszkodziła (ewentualnie uszkodziła sie w niewielkim stopniu)

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

z tym olejem i oranzadą to bawiłem sie zanim rzeszedłem na vat.

 

teraz sie nie opłaca.

ostatnio np kupiłem ON po 4,99*, od tego odliczy sie vat, oddadzą akcyze i wyjdzie niewiele powyżej 3zł.

 

PS

Nie wiem jak w twoich stronach, ale u mnie jest sporo firm, które dowożą paliwo do rolnika cysterkami juz od 1000l i jest miedzy nimi spora konkurencja tak, ze mozna na serio niezłe ceny osiagnać, jak np to moje 4,99 (przy cenach na stacjach koło 5.30-5,40) przy zamówieniu 2500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nunu85-czyli kupiłes paliwo za 4.99 przy cenie na stacji 5.30? to spora róznica

a jak mówisz że wychodzi cię to koło 3zł za l to jest poniżej kosztów produkcji biodiesla za ile kupowałeś orenżadę i ile teraz kosztuje?

Ps.Jak zeszłeś na vat i jakie są warunki oddania akcyzy i vat?

romek6340-prasa 5tys i nic wiecej nie trzeba, ale jak można mieć diesel po troche pona 3 zł to się nie opłaca nawet o tym myśleć

Edytowano przez dawidursus323

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    118

to normalna cena w hurcie przy duzych ilościach, w lipcu kupilem 1000l po 5,10zł bez zadnej łaski przyjechała cysterka i spóściła, również vat do zwrotu i akcyza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

nunu85-czyli kupiłes paliwo za 4.99 przy cenie na stacji 5.30? to spora róznica

a jak mówisz że wychodzi cię to koło 3zł za l to jest poniżej kosztów produkcji biodiesla za ile kupowałeś orenżadę i ile teraz kosztuje?

Ps.Jak zeszłeś na vat i jakie są warunki oddania akcyzy i vat?

romek6340-prasa 5tys i nic wiecej nie trzeba, ale jak można mieć diesel po troche pona 3 zł to się nie opłaca nawet o tym myśleć

 

 

Gadalem z kolesiem z cysterki i to jeszcze jest nic.

tacy na serio dużi odbiorcy, co biora po pare tysiecy na tydzien, to osiagają ceny koło 4,80-4,85.

 

Oranzade kupowałem ostatni raz ze 3 lata temu i była tańsza o 1,50 od ropy. Ile teraz kosztuje, nie mam pojecia.

 

Po przejsciu na vat z akcyza nic sie nie zmienia.

vat atomiast odzyskujesz dopiero po paru miesiacach, ale to mało istote. ważne, ze w końcu zwrócą.

 

Powiem tak, o ile co roku cos kupujesz do gosodarstwa, to opłaca sie być na vacie.

jesli natomiast nie inwestujesz i sie nie rozwijasz, to opłaca sie pozostac ryczałtowcem (wszak wówczas drożej sprzedajesz. Ja jak sprzedaje swiniaka czy zboze, to dostane do kieszeni tylko cene netto. reszte czyli vat oddaje skarbówce)

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    118

aro1975-i ile cię by wyszło to paliwko po zwrocie akcyzy i podatku i na jakich to jest zasadach?

wychodzi w moim przypadku: 5,10 - 23% - 0,95zł (akcyza) = 3,2zł (jak dobrze policzyłem :) )

aby odliczyć VAT musisz zmienic sposub rozliczania gospodarstwa z formy ryczałtowej na VAT (przy produkcji roślinnej opłaca i dużych inwestycjach opłaca sie, przy produkcji zwierzęcej jest gorzej), a zwrot podatku akcyzowego dostajesz na podstawie:

http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat-akcyza/142875,Produkcja-rolna-zwrot-akcyzy-od-paliwa-w-2014-r.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Warto też zaznaczyć że jeśli byśmy kupowali też rzepak to cena za sam olej wzrośnie do około 4.5zł,a w tedy oszczędności minimalne, a więc cenę 2.34zł otrzymamy tylko przy własnym produkowaniu rzepaku.

Myślę że moje wyliczenia są dość sensowne. Jeśli ktoś coś zauważył to proszę o uwagi w komentarzu.

  • 0

 

Wg. mnie w twojej kalkulacji nie wziołeś pod uwagę że możesz sprzedać rzepak ok, 2x drożej od Twoich kosztów produkcji i będziesz miał pieniądze na ON.

Szkając oszczędności założełem gaz do ciągnika ( koszt 5k) i mam taniej bez skutków ubocznych i dodatkowo wzrost mocy. Do większych ciągników naprawdę polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    118

o akcyzie przeczytaj link - przysługuje kazdemu rolnikowi, a sposób rozliczania jest dobrowolny i poczytaj tutaj

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/31-vat-w-rolnictwie/

 

 

Wg. mnie w twojej kalkulacji nie wziołeś pod uwagę że możesz sprzedać rzepak ok, 2x drożej od Twoich kosztów produkcji i będziesz miał pieniądze na ON.

Szkając oszczędności założełem gaz do ciągnika ( koszt 5k) i mam taniej bez skutków ubocznych i dodatkowo wzrost mocy. Do większych ciągników naprawdę polecam.

to jest taka sama instalacja jak np. w osobówkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

osobówki są na benzyne (te zagazowane), wiec na pewno inna.

 

niemniej ja tz jestem zainteresowany tematem, moze kolega powie cos wiecej:

 

-ile kosztowała go instalacja

czy spalanie wzrosło

kto to zakładał i za ile

 

itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    118

myslę że instalacja jest podobna i koszt zależy od ilości cylindrów

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/instalacja-dwupaliwowa-on-lpg-w-ciagniku-rolniczym,41139.html

Edytowano przez aro1975

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    218

Ja kupiłem ON z 10 dni temu po 4,9 w Jeleniej Górze, teściu z 3 dni temu po 4,88, prosto z Berlina, paliwo super, nie z stacji Orlen się schowa, minus Vat i akcyza to koło 3 zł wychodzi.

Nie ma sensu kombinować.

 

Też mam gaz w ciągniku, 3 letnim NH spala mi 55 l gazu na 11 godzin, moc ładnie wzrosła, za instalacje dałem 2 tyś sam założyłem, taka jak w samochodzie, coś jak do Poloneza.

Chyba mam zdjęcia w galerii.

Ptaszyna ma inną, na wtrysku. za jakieś 5 tyś, zakład montował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek2201
      Witam. Jakie oleje silnikowe lejecie do swoich dość młodych modeli JD? Ja do mojego 5075E do tej pory lałem dedykowany fabryczny olej silnikowy John Deere Plus-50 II 15W40. Teraz zastanawiam się czy nie można byłoby zalać jakimś tańszym olejem o tych samych parametrach np. Turdus 15W40 lub jakiś FUCHS? Jakimi olejami wy zalewacie swoje ciągniki John Deere i jakie jest Wasze zdanie na temat oleju Turdus, bo słyszałem że jest to tańszy ale jeden z lepszych olejów. Przykładowo mam też Renault Ares 610 z silnikiem JD i mechanik doradził mi żeby zalać go właśnie Turdusem, tylko że to już jest dość stary silnik i dlatego waham sie czy lać ten olej do JD5075E.
    • Przez Michal3512
      Witam
      Odkąd kupiłem zetora cały czas kapie mi olej do wspomagania.
      Wyciek jest z głowiczki dokładniej z okolic sworznia kulistego oraz delikatny wyciek z siłownika dokładnie w miejscu gdzie ściskamy go obejmą chyba z zaworu suwakowego.
       Kupiłem zestaw naprawczy - oring na zawór suwakowy, podkładki miedziane + osłony pyłoszczelne,  całość poskładałem, sworzeń w miarę ciasno chodzi ale niestety dalej jest wyciek.
      Czy ktoś miał taki ? Zastanawiam się czy to juz czas na zakup nowej głowiczki ale chce się upewnić tutaj na forum
      Proszę o rady, pozdrawiam 








    • Przez memek26
      jaki olej do  przednich zwolnic new holland tl  90??
    • Przez Wozny186
      Witam.
      Mam kilka pytań odnośnie tego ciągnika.
      Kupiłem go kilka dni temu. 
      Chciałbym zrobić serwis olejowy. 
      Silnik zalałem już olejem Elf 10w40.
      Filtr paliwa wymieniony
      Teraz przyszedł czas na skrzynie.
      Jaki olej zalać do skrzyni?
      Ciągnik jest sprowadzony z Francji i brak informacji co i kiedy było lane.
      Ile litrów wchodzi do skrzyni?
      Z tego co się doczytywałem powinien być zalany UTTO 10w30
      Jakiej firmy polecacie olej?
      Oraz ile go wchodzi do skrzyni?
      Oraz mam jeszcze pytanie bo nie grzeją świece żarowe. Nie dochodzi do nich prąd. Kontrolka od świec również nie świeci. Gdzie szukać przyczyny? Bezpieczniki sprawdzone. Pewnie będzie gdzieś jakiś moduł czy przekaźnik ale gdzie tego szukać?
    • Przez Mateusz1q
      Witam, po rozgrzniu oleju spomaganie działa bardzo słabo, jednoczesnie podnośnik działa bez zarzutów. Czy to wina pompy? na wspomaganie jest osobna sekcja?
×