-
Podobna zawartość
-
Przez Mareczek78
Posiadam Z056 i chodzi mi o zmniejszenie podatności na przegrzewanie się silnika.
W tamtym roku o sasiada pracował bizon, który na wlocie (siatce) do chłodnicy była przykręcona osłona. Z początko nie zwracałem na to większej uwagi. Potem dowiedziałem się, ze wtedy siatka tak nie zachodzi plewami. Podobno 1-2 razy na dzień tąsiatkę czyści.
Ja kombajn kupiłem w tym roku. Znalazłem gościa, który załatwił mi takią osłonę.
Jest to powyginana blacha ocynkowana, która odstaje od siatki na jakieś 25 cm, wyprofilowana na coś w rodzaju skrzynki.
otwarta jest jedynie góra.
Na chłopski rozum powietrze zostaje zasysane jedynie z góry, tak, że plewy z hedery nie przykleją się do siatki. Wpadnie jedynie to, co wzleci ponad kombajn. Aha ta skrzynia ma dolną ścianę w postaci zasówy, tak, żemożna ją wyjąć i wszystkie plewy i śmieci spadną na dół po jej otworzeniu.
w komplecie jest też zabudowa do filtra powietrza - na podobnej zasadzie działa. Jak zamontyje zrobię fotki i podeślę zainteresowanym bądź wrzycę do galerii.
Mama pytanie - czy ktoś stosyje takie urzączenie na swoim bizonie. W galerii u nikogo nie widziałem. No i jeżeli ktoś to ma, to jak to się sprawuje. Tak jak wspomniałem - podobno nie zachodzi plewami siatka, wloty powietrza...
-
Przez czerwonyciagnik
mialem wyciek plynu chlodniczego w case jx90 przy kabinie przy skrzynce na narzedzia gumowy przewod mi popekał wymieniłem go i mam problem z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia postepowalem wedlug instrukcji z ksiazki i to nie pomoglo bo silnik sie wolno nagrzewa a ten przewod od kabiny jest goracy i nagrzewa sie w minute az parzy. Czy sa jakies odpowietrzniki lub moze ktos napisac jak dokladnie postepowac aby nie zapowietrzyc ukladu chlodzenia przy nalewaniu plynu, dodam ze ciagnik jest z klimatyzacja.
-
Przez krypcio
Witam. Nabyłem niedawno jelonka 2140 gdzie nie była podłączona nagrzewnica,ponieważ właściciel twierdził,że pękł przewód pod kabiną.Połączył obieg silnika na krótko.Był zalewany wodą.Oraz postanowiłem podłączyć nagrzewnicę.Trudno było odpowietrzyć,ale po kilku razowym gaszeniu silnika i dolewaniu płynu jakoś się udało.Przez kilka dni na niedługich próbach odpalonego ciągnika było w porządku.Następnego dnia po przejechaniu 4 km i zgaszeniu było ok.2 h później był odpalony kilka minut pochodził i pognało płyn przez korek. Nagrzewnica przestała grzać.Co może być przyczyną tego objawu???Czy dokładnie nie była odpowietrzona nagrzewnica(może macie jakiś inny sposób odpowietrzania?) Czy poszła kompresja(ale po zapachu z chłodnicy nic nie czuje).Wiem,że zalewanie płynu, po dłuższym zalewaniu chłodnicy wodą jest nie fer. Proszę o pomoc,a może ktoś się z tym spotkał?Wesołych Świąt.!
-
Przez kombinator18
Panowie co lejecie do chlodnic w waszych bizonach ?
Dalem do regeneracji polatali dziurki poprostowali ladnie i co najwazniejsze wyczyscili.
I Teraz dylemat zwykla woda,destylowana czy jakos tak czy moze sie szarpnac i plynem zalac ?
-
Przez kemot76
Jaki płyn hamulcowy zalać ażeby nie uszkodzić uszczelnień? W tej chwili zbiornik wyrównawczy jest pusty i nie wiem jaki płyn był zalany wcześniej.
-