Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
KOSTEK12

Przyczyna palenia bezpiecznika Case JXU

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KOSTEK12    5

Witam,mam problem z przepalaniem się bezpiecznika,ale nie od razu tylko tak po około 2-3min. dzieje się tak gdy włączę światła robocze tył i przód dół i góra co może byc nie tak i co mogę we własnym zakresie zrobic? dodam tylko że wkładane są bezpieczniki o właściwej wartości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Sorry za pytanie ale jakie on ma te halogeny? Ledy? Bo tak by wychodziło. Bo na żarówki H3 czy inne podobne to te 5 A już bardziej by było tylko na jedną lampę...

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To nie jest bezpiecznik od lamp roboczych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

a to ciekawe co piszesz,tylko że po przepaleniu tego bezpiecznika zgasły mi wszystkie lampy robocze,lewa postojówka-przód prawa pozycja-tył oraz podświetlenie wszystkich urządzeń w kabinie poza EHR możesz jakoś rozwinąc swoją odpowiedź ,dodam że przytopił się delikatnie plastik wokół wsówki od tego bezp.

do romek6340 dokładnie nie wiem ale ledy raczej bym wykluczył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak przypuszczałem, że jest to bezpiecznik od pozycyjnych, tylko czekałem na rozwój sytuacji... A to, że z niego brane jest zasilanie przekaźnika roboczych to już inna sprawa... Usterki należy szukać w obwodzie pozycyjnych... W zasadzie należy Ci się ostrzeżenie, bo nie przeczytałeś przypiętych tematów w tym dziale i nie podałeś pełnych informacji dotyczących problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

no i teraz trochę jaśniej piszesz,przypiętych tematów jest sporo a teraz czas jest na wagę złota a co do informacji to myślę że zawsze temat się rozwija i wyjaśniane są pewne kwestie z biegiem czasu, co do bezpiecznika to nikt nie napisał dlaczego pali go po pewnym czasie a nie od razu?pytanie do Elektrotechnik czyli jeżeli problem jest w obwodzie świateł postojowych to po włączeniu tylko postojówek też powinno spalic bezpiecznik?

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, jest jeden temat, który należy przeczytać zanim napisze się swój nowy: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/53166-zanim-napiszesz-nowy-temat-przeczytaj/ A Tobie najzwyczajniej się nie chce. Oczekując pomocy trzeba też mieć wkład własny. Należy jasno i konkretnie opisać usterkę na samym początku, a tak to inni muszą pisać posty wyciągając od Ciebie informacje, które są bardzo istotne. Bezpiecznik uszkadza się po czasie, bo nieznacznie jest przekroczony jego prąd znamionowy. A na drugie pytanie jak pomyślisz logiczne, to odpowiesz sobie sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Jeśli się przytopił plastik obok wsuwki to należałoby ją wymienić bo nie zapewni ona właściwego kontaktu z bezpiecznikiem. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że przyczyną przepalenia bezpiecznika może być temperatura będąca wynikiem braku odpowiedniego styku a nie zbyt dużego prądu płynącego przez bezpiecznik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Kolego strasznie kąśliwy gość z ciebie ježeli ktoś nie zrobi,napisze tego co masz na myśli trzeba go objechać, ale nie to jest moim problemem, logicznie powinno palić bezpiecznik na samych podstojówkach,ale niestety postojówki były włączone przez około godz i nic się nie działo a włączenie nawet tylko przednich dolnych roboczych pali bezpiecznik.wsuwkę udało się na tyle przygiąć że łączy prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to teraz przypomnę Ci najważniejszą zasadę diagnozowania usterek elektrycznych, czyli pomiary, od których powinieneś zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

prawdopodobnie wiesz co jest nie tak no ale jak tak można podac rozwiązanie na tacy,tak więc jestem w punkcie wyjścia tematu nic mi ten temat nie dał tylko trochę nerw więcej, dlatego temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jest tam troch kabli i raczej nikt ci gotowego rozwiązanie nie poda. Odłączaj odbiorniki żeby zlokalizować te co palą jeśli nie masz możliwości pomierzyć miernikiem. Prostszej metody nie ma a na odległość nic się nie dowiesz poza tym co było już napisane.

Pomijając fakt że 5A to mało jak na zasilanie halogenów. Przypuszczam że nawet jeśli wszystkie żarówki wyciągniesz to i tak bezpiecznik poleci. Będzie jak wspomniał elektrotechnik z tego bezpiecznika jest wzięte tylko zasilanie przekaźników. A to znów tylko umacnia fakt że na necie nikt ci rozwiązania nie poda.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolega @seweryn20 już wszystko Ci wyjaśnił. Jakbym był na miejscu to opanowałbym to w 10 min. Nie podałeś wyniku żadnego pomiaru, które muszą być wykonane żeby znaleźć usterkę, więc na odległość diagnoza jest niemożliwa. I tak masz tu dużo podpowiedzi. Gdyby nie one, to szukałbyś w obwodzie roboczych, a prawdopodobnie nie tam jest usterka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×