ursusowymarcin

Wolno kręcacy sie wałek wom po wyłączeniu Mtz 82

Polecane posty

Mam taki problem otóż po wyłączeniu wałka WOM dźwignia wałek nadal powoli się kręci.

Dodam, że mój Mtz jest z 88r. Co to może być ? Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Słuchaj a podpinałeś jakąś maszynę czy da radę kręcić pod obciążeniem?. Bo może to tylko taśmy WOM poluzowały się i mus je dokręcić albo wymienić jak zużyły. I ślizga ci się wałek w taśmie i dlatego może wolniej kręci. Sprawdzić nie zaszkodzi. Ale to zmora MTZ wszystkich ten WOM napędzany na taśmę. Może ktoś jeszcze coś podpowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    124

Jemu chodzi o to ze jest wyłączony a się lekko kreci. Nie wiem jak w MTZ ale u mnie jest to normalne. Jak go złapiesz ręką to się zatrzymuje? Jeśli tak to raczej nic strasznego. Ruch oleju w skrzyni może powodować lekkie obracanie walka wom. Zaznaczam jeszcze raz ze nie wiem jaka jest budowa walka wom w rusku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Taśma hamująca za słabo naciągnięta, taśma napędową ciut popuścić. Ruch oleju nie ma nic do rzeczy.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

W kwartalniku Pronaru jest dokładnie opisana regulacja WOM, @seweryn podawał dokładnie który to nr.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Słuchaj a podpinałeś jakąś maszynę czy da radę kręcić pod obciążeniem?. Bo może to tylko taśmy WOM poluzowały się i mus je dokręcić albo wymienić jak zużyły. I ślizga ci się wałek w taśmie i dlatego może wolniej kręci. Sprawdzić nie zaszkodzi. Ale to zmora MTZ wszystkich ten WOM napędzany na taśmę. Może ktoś jeszcze coś podpowie?

 

Nie wypowiadaj się na temat ciągnika o którym nic nie wiesz.

Dobrze wyregulowany WOM bije na głowę wszystkie tradycyjnie włączane ze zgrzytem w Zetorach i Ursusach.

Ma wyhamowanie, nie trzeba się zatrzymywać do włączenia WOMu, na zakręcie można w łatwy sposób go wyłączyć, by go zaraz potem włączyć.

 

A co do Pytania, to proponuję lekko podkręcić taśmę hamującą, o 2- 4 półobroty i problem zniknie.

Napędowej nie ruszaj bo będzie się ślizgać

U mnie było to samo po zmianie taśmy, ale podregulowałem i jest OK :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.
      Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić
       
      P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.
      Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
    • Przez Jacek62
      Kupiłem ten kombajn wiosną /rok produkcji 1978/ i zupełnie nie wiem jak się do niego zabrać.Szczególnie martwi mnie podnoszenie hederu.na zimnym silniku trzeba dawać duże obroty aby dzwignął dopiero jak się olej rozgrzeje jest lepiej.
      Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tym typem może jakieś instrukcje,katalogi.Jeśli tak to bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez marcin7795
      Witam. Mam taki problem z WOM w ursusie tzn. Wszystko się załącza jak należy tylko jak ma ciężko to się rozłącza i słychać zgrzytanie jak obroty dam małe obroty silnika to wałek się załącza do daje gazu i pracuje ale gdy ma ciężko to z powrotem to samo. Co się dzieje? Jaka jest przyczyna?
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      jak jest rozwiazane właczanie wałka wom w ursusach 385/902/912 ?
      podnosnik i wałek włacza sie oddzielnie ? czy jest to tak samo upaprane jak w c360 ze po właczeniu podnosnika działa wałek wom
      chodzi mi o to czy wom i podnosnik to oddzielne układy czy moze tak jak w c360 po właczeniu podnosnika działa wałek



       



    • Przez leszek1990x
      Witam wszystkich użytkowników mam taki mianowicie problem zauważyłem ze w moim mf jest wyrobiony frez na wałku ataku przedniego napędu i mam pytanie jak najprościej go wymienić trzeba rozpierać cały przedni most. Słyszałem ze idzie go zregenerować mam pytanie czy ktoś to robił i czy zdało to egzamin czy to tylko strata pieniędzy. Dzięki wszystkim za odpowiedzi
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj