johenek

Wystrzał korka od chłodnicy i fontanna wody- Belarus 820

Polecane posty

johenek    5

Witam

 

Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.

Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.

Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?

Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?

 

PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.

 

Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

belarus musial miec jakas niestrawnosc jak tak zaczal tryskac :D a tak serio to bez zwalenia glowicicy nic nie stwierdzisz , chyba ze zalatwisz sobie specjalny analizator ktory bada czy w plynie sa spaliny, ewentualnie gdzies podjedziesz , obserwuj czy w wodzie nie ma oleju , ewentualnie w oleju wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

jutro zobaczę co się będzie działo jak go wezmę w robotę, sprawdzę stan oleju przed odpalaniem i sprawdzę czy nie przybywa oleju.

Jeszcze mi się przypomniało że woda była koloru rudego, jest zalany wodą aby przepłukać układ przed zalaniem nowym płynem.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

Po co odrazu zwalac glowice? Najpierw uruchom silnik, odkręć korek od chlodnicy (jesli kupiles nowy) i sprawdz, czy w plynie widać bąbelki powietrza. Jesli są, to może sugerowac, że są przedmuchy z silnika i możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą .


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

nie widać bąbelków powietrza w chłodnicy jak jest odpalony silnik, korka nie mam bo wczoraj już wszystkie sklepy były pozamykane, a stary w trakcie naprawy całkowicie się popsuł(pourywały się skrzydełka). Nie długo wezmę go w robotę i zobaczę co się będzie działo, ale podejrzewam że to wina uszczelki pod głowicą :(


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

dziś zaorałem ponad 6ha pola bez przerwy i nic złego się nie działo, nawet jak był zakręcony korek od chłodnicy. Ciekawe czym było spowodowane wczorajsze zajście?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

mialem taki sam przpeadek tez w podorywce powodem bylo to ze ciulowy korek mialem . Bo stary juz popuszczal lekkutko i mialem po sam korek wody no a jak wiadomo woda sie rozszerza pod wplywem wzrostu temperatury.I ten nowy tak trzymal szczelnie ze az go wysadzilo w powietrze ale wody sie malo wylało tak ze 4 litry nic wiecej i mam stary korek zakrecony i troche popuszcza sobie ale przynajmniej mi nie wylatuje korek jak rakieta :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Porządnie umyj chłodnicę myjką.

chłodnicę mam czystą bo nie dawno ją czyściłem sprężonym powietrzem, a po za tym ja nie mam problemu z przegrzewaniem się silnika.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

Moim zdaniem, zacioł ci się korek, gyż jego zadaniem jest regulowanie ciśnienia w chlodnicy . Gdy jest ono za wysokie, to guma ze sprężyną delikatnie się unosi i puszcza ciśnienie z chlodnicy. Wydaje mi się, że korek się zaciął i ciśnienie zbierało się w chlodnicy i wkońcu coś musiało puścić. ćałe szczęście, że padło w tym przypadku na korek a nie na coś innego, czyli droższego


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja bym wymienił termostat. Nie otworzył się, i zaczęła wrzeć woda w głowicy, powstało ciśnienie i wypchnęło wodę dolnym przewodem z chłodnicy. Po tym termostat musiał się otworzyć skoro jest dobrze, ale lepiej go wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

już wszystko wiadomo...

przyczyną było zacięcie się termostatu, bo dziś znów się to samo stało podczas talerzowania, dziś chłodnica była chłodna, a silnik bardzo gorący i nagle wystrzelił korek od chłodnicy bo termostat otworzył się i znów była fontanna wody. Miałem w domu nowy termostat i zmieniłem go, po wymianie uprawiłem ponad 8ha pola i nic się nie działo.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Powiem, Ci, że kolega miał Audi B3 i kiedyś wymienił płyn na wodę to też mu się zdarzało zablokowanie termostatu i wyrzut wody. Po zalaniu spowrotem płynem problem ustąpił.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

ja też zaleje kład płynem, tylko podczas wymiany sprzęgła spuściłem stary płyn(2 letni) i był dość brudny i w kanistrze pozostawił zielony osad, więc postanowiłem zalać go wodą


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie po wymianie termostatu na nowy chłodnica zaczęła mi od góry ciec nawet nie wiem gdzie. Wcześniej w ogóle nie było termostatu. Drugie zdarzenie to podczas orki po może godzinie pracy zgasiłem go na chwilę żeby pogadać przez tel po odpaleniu z korka gejzer ale nic się nie zatrzymywałem tylko kita w pole i za chwilę przestało. Wywaliło może ok litr płynu. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wywal z korka z środka ten grzybek i spróbuj bez niego bo przypuszczam że ma za mocną sprężynę w korku i utrzymuję mocne ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A może zamiast kombinować z korkiem najpierw warto sprawdzić przy jakim ciśnieniu się otwiera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korek rozwalony grzybek wkładam osobno a nakrętkę osobno. Powietrze ucieka bo jak ścisnę ten gruby przewód co idzie do pompy to psika powietrzem. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W takim razie ja też musze w swoim 1221.3 wywalić ten grzybek. Gdy silnik się rozgrzewa, to korek upuszcza płyn do zbiorniczka wyrównawczego natomiat gdy stygnie to zasysa wąż od chłodnicy. Szukałem nowego na internecie ale takiego nie moge znaleźć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przecież tak właśnie ma być. Płyn rozszerza się w czasie nagrzewania i kurczy gdy stygnie. Tą różnicę wyrównuje zbiorniczek wyrównawczy osobny lub górny zbiornik chłodnicy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Ale ten zbiornik wyrównawczy w tym ciągniku, to jest tak jakby zbiornik przelewowy. Gdy jest nagrzany to korek upuszcza płyn do tego zbiorniczka, a gdy stygnie to powinien zassać z powrotem  do chłodnicy z tego zbiorniczka ( poprzez otwarcie zaworka w korku )  .  Zamiast tego zasysa węża... <_<   Jak na razie, to po robocie odkręcam go żeby nie zrobiło takiego podciśnienia, a gdy mam w pole jechać to go zakręcam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To ciekawe.... Sprawdzałeś czy wszystko jest drożne i czy zaworek w korku ten mały się otwiera?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Odpowietrznik przy tym zbiorniczku jest drożny, wężyk co idzie z przelewu chłodnicy do zbiorniczka również. Zaworek w korku od chłodnicy czyściłem drucikiem i powiem że dosyć sporo syfu wygrzebałem. Jak palcami poruszać, to w miarę lekko chodzi. W nim pewnie gdzieś głębiej coś się zatkało i nie przepuszcza. 

Chyba nie pozostaje nic innego, jak zadzwonić do Czarnej Białostockiej i zamówić ten korek :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Darek_d12
      Witam, czy ktoś wie gdzie może znajdować się odma silnika w deutz fahr Agrofarm 430 profiline.
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez ziom00263
      Witam, czy posiada ktoś z was rurociąg podziemny ciśnieniowy z rur PCV do wody, która zasila deszczownie? Jeśli tak to prosił bym o opinie, na co warto zwrócić uwagę przy budowie takiej sieci, jakieś rady. Zamierzam w tym miesiącu zacząć budowę, rurociągu z rur pcv fi 110, na odcinku 1900 metrów.
    • Przez Sqowron
      Siemka, mam mały problem co znajduje się na łączeniu pompy z blokiem jest tam oring czy uszczelka bo ciekniemi stamtąd olej... możecie podpowiedzieć mi co tam jest uszczelka czy oring? I jak to się fachowo nazywa. 

    • Przez Delbeta
      Jaki płyn lać do wspomagania, tego zbiornika z przodu ciągnika w belarus 952. 4 ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj