Gqrtek

MTZ 82 r 1997 problem z ładowaniem v13

Polecane posty

Gqrtek    0

Witam ,mam problem z ładowaniem w moim mtz mianowicie wskazówka ładowania pokazuje tylko v13 czasem wychyla się max delikatnie za zielone pole gdy mam włączone prądy jednak gdy wyłączę prądy przy odpalonym silniku ładuje 14,4 czasem 15 alternator niedawno wymieniany orginał ruski na nowy akumulatory też co może być przyczyną bardzo mi to przeszkadza gdyż po włączeniu max oświetlenia spada na czerwone pole a potem mam prolemy z odpaleniem nawet w lato liczę na szybką odp za zainteresowanie z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Pomału.

Gdy masz zapalony silnik masz 13V.

Gdy wyłączysz masę napięcie skacze do 14-15V. Nie rób tak.

Możliwe, że masz za duże spadki napięć między alternatorem a akumulatorem.

Masz miernik uniwersalny by dokładnie i w kilku miejscach zrobić pomiary?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gqrtek    0

Właśnie nie posiadam . pożyczę od sąsiada i jutro sprawdzę a w których miejscach najlepiej sprawdzać , jestem kompletnie zielony w elektronice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Sprawdź czy stojan przypadkiem Ci nie masuje w alternatorze,ewentualnie regulator napięcia taka mała płytka, wystaje z niej przez osłonę śrubka do regulacji na śrubokręt ,spróbuj wkręcić na maxa,.Jeśli to nie poradzi to zapewne coś ze stojanem...


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Pomiaru napięcia dokonaj na samym alternatorze(śrubka + i jego obudowa-masa), a także na samym akumulatorze, względnie gdy nie masz do nich dostępu na rozruszniku gdzie jest przykręcony przewód głównopradowy z akumulatora.

 

Zapomniałem zapytać czy instalacja wyłącznie 12V czy 12/24V.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdź czy stojan przypadkiem Ci nie masuje w alternatorze,ewentualnie regulator napięcia taka mała płytka, wystaje z niej przez osłonę śrubka do regulacji na śrubokręt ,spróbuj wkręcić na maxa,.Jeśli to nie poradzi to zapewne coś ze stojanem...

Niby jak ma sprawdzić stojan skoro nawet miernika nie posiada i nawet nie wie co i gdzie ma mierzyć? Poza tym tam nie ma żadnej śrubki. Tak było w starych regulatorach. I jeszcze na dodatek ma jakąś instalację v12 cokolwiek to znaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gqrtek    0

przepraszam za tak długą nieobecność traktor był potrzebny więc w nim nie grzebałem jtr ma przyjść elektryk od sprzętów rolniczych więc wszystko się wyjaśni dam znać co było przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tepe71
      Witam
      Jestem świeżo upieczonym właścicielem agrotrona 6.30tt. Usterka jaka się objawiła po rozgrzaniu hydrauliki to blokujące się hamulce. Po wdepnięciu pedał hamulca odbija normalnie ale koła hamowane są w dalszym ciągu. Towarzyszy temu "cykanie" w bloku hydrauliki. Tak jak by zawór na przemian robił i odpuszczał ciśnienie, jednocześnie olej bardzo się rozgrzewa. Po wyłączeniu silnika hamulce odpuszczają, a po krótkotrwałym odczekaniu można kontynuować jazdę ale tylko do momentu kolejnego naciśnięcia pedału hamulca, po którym następuje znów blokada. Problem nie ma miejsca gdy olej  jest jeszcze zimny. Dodam, że sam hamulec zachowuje się niestandardowo. Nie ma możliwości płynnego zwiększania siły hamowania, a tylko całkowite i nagłe zablokowanie kół na końcu skoku pedału. Olej wraz z filtrami wymieniłem po tym jak okazało się że stary wymieszany był z wodą.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.   
    • Przez babel1992
      Witam. Wczoraj znajomy mechanik wymienił mi alternator w moim t 25 na alternator nowego typu (3 kable). czy to normalne że kontrolka ładowania gaśnie dopiero na wyższych obrotach ? 
       
    • Przez tepe71
      Witam
      Czasem nie można wyłączyć świateł, świecą nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Dodatkowo czasem też włącza się alarm na słupku, miga jakiś nie zrozumiały komunikat. Po włączeniu świateł gaśnie cały wyświetlacz i cichnie brzęczyk.
      Może ktoś ma pomysł co to się wyrabia?

      p.s. Chętnie kupię schemat elektryczny do tego ciągnika.
    • Przez Harnas16
      Jaki zalać olej do silnika Renault 110-54 1997 rok :)
    • Przez osamix
      Problem z kontrolka (chyba ładowanie) tylko nie wiem dlaczego jest 2 , 1 gaśnie przy odpaleniu . Foto w zalaczeniu. Na alternatorze na wyjściu jest 14v. 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj