Rafiiiiiiiiii

Ursus C-360 Filtr powietrza

Polecane posty

Marioboss    29

Trochę stary temat, ale dodam swoje trzy grosze, że osobiście myślę nad filtrem z zetora (mokrym) z 7211 itp.Mój jest od fabryki, ale jakoś to filtrowanie już nie za bardzo ma dokładne, bo kiedy bym nie ściągał kolektora to zawsze jest w środku brudu pełno.Niby wszystko szczelne, drożne i oleju nie za dużo, a skądś się to bierze.Silnik już jest i tak nie za cudowny, więc się tym nie przejmuję, ale jak by zrobił remont, to pasuje dać filtr nowy i może właśnie taki by był lepszy, niż te niby fabryczne, które teraz robią z bibułki.Kolega kupił swego czasu, niby brodnica itd. a po niedługim czasie popękał w kilku miejscach i trzeba było migomatem spawać, taka lipa.Ten zetorowski ma tą samą zasadę działania, ale widzi mi się porządniejszy, no i ma przezroczysty zbiornik na kurz, jak ten ze zdjęcia.Oczywiście jest odpowiednio droższy.

Edytowano przez Marioboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    178

bo mokre filtry nie nadaja sie do turbo ? Proste

filtry mokre nie nadają się do turbo?

Mam zetora 10145, ma turbo i ma filtr mokry jak wiele ursusów i zetorów.

Filtr mokry jest lepszy o ile się dba o niego a papierowy jest wygodniejszy ale dużo droższe użytkowanie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego pisze tutaj. Moje pytanie polega na tym czy można ząłożyć do Ursus C-4011 filtr od zetora i czy pasuje i czy silnik będzie miał więcej powietrza niż na oryginalnym. Pozdrawiuam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A po co Ci więcej powietrza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    753

pytanie od jakiego zetora, bo od 4011 zapewne będzie taki sam  :P


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektrotechnik chodzi mi o to bo w moim Ursus C-4011 jest oryginał z dużymi ,,dziurami" dopływu powietrza a te oryginały z Ursus C-360 to mają takie małe te siateczki że aż szok i trach że za mało powietrza będzie wpuszczać a tym bardziej silnik będzie miał ciężej we wciąganiu tego powietrza.

 

izydor6280 no właśnie nie dopisałem :lol:  Chciałem od jakiegoś zetora 5211 lub 7211 o ile dobrze wiem to są podobne ale pewien nie jestem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    753

wywal całą górę z ori i wstaw taki wstępny, będziesz miał to samo co w zetorze

 

wpx_aaad29aa946a1ce9f86042526429e6c1.jpg


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    816

ty weź silnik wyremontuj jak kopci a nie łudź się że jak naraz zaczniesz poprawiać fabrykę to traktor będzie mocniejszy bo zapewne o to się rozchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1413

A czemu ma nie pasować  jest przykręcany na górę śrubą motylkową oraz średnica otworu jest taka sama,jak chcesz zwiększyć ilość powietrza to filtr powietrza mało ci da musisz zmienić kolektor dolotowy jak w zetorze i jedynie będzie może mniej trochę kopcił  i moim zdaniem  to bezsensu dobra c-360 i tak zakopci przy rozpędzaniu  i dobrze się nawet wkręca  ale twoja decyzja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie Ursus C-4011 (dokładnie) nie kopci silnik był remontowany 3 lata temu i nie radziłbym panu lukbold krytykować mocy u mnie w Ursusie nie brakuje ponieważ pracuje z 3-skibowym pługiem w górach i to nie małych i byle dalej służył a filtr powietrza chcę wymieniać nie w celu zwiększenia mocy tylko z powodu zniszczonej miski olejowej w filtrze a oryginalny dolot powietrza jest dla mnie zabójczo mały i uważam że silnik może mieć problemy z zaciąganiem powietrza patrząc z tego punktu jak sobie zatkasz do połowy nos to też ciężej Ci nabrać powietrza a propo kopcenia to nie kopci specjalnie, ponieważ jak dla mnie diesel musi trochę przy rozpędzie pokopcić jakimś dymkiem nie czarnymi chmurami ale dymkiem bo jak już nabierze prędkości to idzie chyba że się góra zdarzy to trzeba wziąć zredukować na dwójkę i dalej idzie orka jakby co na głębokość 30 cm. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za odpowiedzi a najbardziej izydor62 ponieważ najbardziej mi pomógł a także Adi96.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    753

Dzięki a na pewno bedzie to pasowało do oryginału ?

 

bez przeróbek się raczej nie obejdzie, bo chyba cała obudowa jest zespawana w całość, więc będziesz musiał odciąć górę i wspawać odpowiednią rurę


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

odgrzewam :mellow:

 

 

silnik ma lżej ciągnąć powietrze

 

bo mokre filtry nie nadaja sie do turbo

 

no brawo -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    30

Może trochę odkop, ale dziadek musi kupić nowy filtr powietrza i zastanawia się czy lepiej kupić te chińczyki za 130zł czy dorzucić do POLMO za 200zł ? Jakie macie doświadczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    29

Już lepiej kupić od zetora 7211, też jest olejowy, a wykonanie raczej lepsze, niż te nowe polmo. Kolega to raz kupił, parę lat temu, dał ponad 200 i za jakiś czas, się badziewie zaczęło sypać. Tzn. popękała obudowa, bo blacha bibułka. Nie wiem, jak dzisiaj robią, ale pewnie nie lepiej. Z zetorowskim będzie trochę kombinacji z węzami itd. ale ma lepiej wykonany zbiornik na pył itd. Ja tam się pozbyłem olejowego i założyłem suchy filtr z samochodu żuk/lublin z silnikiem andoria 4C90 i jestem zadowolony. W dużym zapyleniu, wystarczy wydmuchać nawet co 2 dni, ale on i tak się aż tak nie zapycha, bo ma jeszcze w środku dodatkową osłonę wokół samego wkładu. Dla przezornych, mogę poradzić zamontowanie wstępnego filtra, takiego właśnie z zetora, ze zbiornikiem na pył. To jest chyba właśnie tzw "cyklon"  który w c-360 też występuje, ale jest wbudowany w filtr.Obudowa filtru z lublina, ma sporo większą średnicę wylotu powietrza, niż rury w c-360, więc konieczna jest redukcja. Ale to tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że nie będzie występowało jakiekolwiek dławienie silnika. Przetestowałem to od wiosny w każdych warunkach i działa. Może tu kiedyś wrzucę fotkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    30

Dzięki za info. MI właśnie się blaszka urwała i nie mam jak skręcić góry ze środkiem oraz pękła blacha filtrze wstępnym, ale to chyba chińczyk jest. Też myślałem nad tym od zetora ale czytałem że też nie jest za cudowny. Możesz wstawić zdjęcie na AF, bo jestem ciekawy jak to wygląda i jest połączone. A odczułeś jakąś różnice z przesiadki z mokrego na suchy filtr? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    29

Tzn. żeby chodził lepiej, lub gorzej, to nie odczułem. Jedyna różnica może być w czystości układu dolotowego, czego nie sprawdzałem. Na starym filtrze, w kolektorze dolotowym, była zawsze piękna mieszanka oleju i kurzu i zawsze sobie myślałem, co to za filtracja, gdzie powietrze przechodzi przez jakieś tam metalowe siatki, co cięższe, ma tonąć w oleju, a reszta radośnie idzie do silnika. Czyściłem to regularnie, ale efekt był zawsze taki sam. Ktoś powie, że suchy filtr, to gorsze rozwiązanie, bo trzeba czyścić regularnie wkład i też go wymieniać, ale koszt tego wkładu, to ok. 20pln, drogo, nie? W nowych ciągnikach, to wszędzie widzę suche filtry, jakoś olejowych nie dają. Pewnie, że to dochód dla producenta, bo wkłady trzeba zmieniać, ale raczej zdrowsze rozwiązanie dla silnika. Warto by tu jeszcze wstawić taki sygnalizator zapchania filtra, jaki widziałem w zetorach, czyli taki śmieszny wskaźnik, z kolorowymi polami, zamontowany między filtrem, a silnikiem. Zrobię zdjęcie, to wstawię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maxx20
      Witam chciałbym zamontować dodatkowy filtr paliwa ale nie wiem w jakiej pozycji mam przestawić u góry na filtrze taką śrubę aby filtr filtrował w tej chwili jest ustawiane tak jak na foto
      napiszcie mi czy teraz filtr filtruje czy idzie poza filtrem z góry dzięki

    • Przez Adrian40stka
      Witam od niedawana w moim ursusie przybywa oleju w silniku jest to na pewno ropa. W ciągniku przy okazji nie ma odpowiedniego ciśnienia sprężania wina leży po stornie zaworów. Wymieniona została pompka zasilająca już kiedyś był podobny probelm przybyło oleju w silniku wymienieona została owa pompka i z 7 lat był spokój a teraz już silnik zaczyna kuleć ciśnienie na wale ma dobre po wymienie tej pompki   problem nie ustąpił może się dziać tak że przez to że zawory nie trzymają ciśnienia olej napędowy jest nie spalany i spływa po sciankach tuleji do miski olejowej i rośnie stan oleju czy może uszczelaniacz  na pompie wtryskowej poszedł i przelewa przez rozrząd ?? pomocy prace porzniwne jeszcze nie zaczęte a tu akurat  w polu mokro.
    • Przez szczupak23
      Witam koleżanki i kolegów. :angry:
      Pisze tutaj pierwszy raz ale często odwiedzałem forum i spodobało mi się.
      Mam prośbe do was proszę o polecenie mi pożądnego warsztatu gdzie moge naprawic pompę wtryskową w moim dziadku C-360
      Miejsce dowole w całym kraju ponieważ sąsiad ma firme transportową.Poprostu sprawdzone miejsce gdzie naprawialiście swoje i niemieliście problemu z odpalaniem i poźniejszą eksploatacją ciągnika.
      Mieszkam w łodzkim niedaleko Radomska ale u nas niema nic pożadnego sami cfaniacy co po naprawie ciągnik chodzi gożej niz przed.
      Z góry pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
    • Przez Hitman1404
      Witam mam problem. Wyciągana była pompa paliwa w 3p praktycznie nowa pompa i po założeniu i po odpowietrzeniu i wymienieniu pompki zasilajacej odpala na 15-30 sekund i gaśnie. Zauważyliśmy, że jeśli odpalimy silnik i odkrecimy ta górna srubke na 8 klucz do odpowietrzania to leci paliwo i silnik wtedy nie gaśnie, a jeśli zakrecimy ta srubke to silnik zaraz gaśnie. w czym leży problem?
    • Przez slawoon
      Witam Wszystkich,
      Moja 60 po założeniu wspomagania (napęd z rozrządu), nowego sprzęgła, regeneracji wtrysków nie ma siły przekręcić wałem na  akumulatorach (2x nowe 195 Ah 6V). Muszę dokładać 1x 12v 90Ah. Wtedy odpala. Zakładałem już 2 inne rozruszniki (1 nowy, 1 z drugiego C360). Na co mogę zwrócić uwagę?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj