Skocz do zawartości
Pawel1992

7245 - dziwny dźwięk silnika (klekocze jak trzydziestka)

Polecane posty

Pawel1992    0

Witam koledzy , mam pewien problem w moim Zetorze 7245 z 90r , otóż od pewnego czasu zaczął dziwnie klekotać (podobnie jak c330) początkowo tylko na wyższych obrotach , natomiast dziś przy pokładzie coraż bardziej było słychac ten klekot , praktycznie cały czas m czy to no wolnych obrotach , czy srednich , czy wysokich (tu troche mniej bo go silnik zagłuszał) , nawet gdy stał w msc a dodawałęm gazu to też klekotał... Nie klekotał tylko wtedy gdy go na jałowym biegu zostawiłem na tych samych obrotach (przy dodawaniu gazu a i jakże też klekotał , dopiero gdy utrzymałem okreslona ilość gazu wtedy dźwięk byłczysty) Dodatkowo wydawało mi sie jakby spadła mu moc , otóż przy dość płytkim pokładzie , 3 skibowym pługiem na równym polu pod koniec nie dawał sobie rady na 3 biegu , musialem go na obrotach puszczać w ruch...

 

Mi osobiscie wydaje się że to może być problem z jednem z cylindrów , tak jakby pracował na 3 a nie na 4... Powiedzcie mi prosze co to waszym zdaniem może być , i jak sie zabrac do naprawy tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może masz silnik od trzydziestki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Jeśli pojawiło się nagle i bez zapowiedzi, to albo poluzował się któryś regulator na zaworach, albo upalony zawór.

Klekotanie i spadek mocy to także objaw przekręconej panewki/panewek. Ciśnienie oleju w normie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1992    0

Cisnienie w normie , a z tym spadkiem mocy tam juz nie wiem , bo on taki zamulony odkąd pamietam był... niby robiona była pompa paliwowa jakies 3-4 sezony temu ale widocznie kijowa regeneracja...

A co do tego klekotania to nie pojawiło sie ono tak nagle , napoczatku bylo lekko słychac jak dostał obciążenie przy transporcie , ale jak poszedł do pokładu to coraz to bardziej sie rozklekotał. Odkręciłem dzis kopułki i na dwuch cylindrach po dwa zawory się ruszają , natomiast na 2 kolejnych tylko po jednym. Niestety nie mam tych blaszek by to spr dokładniej.

Aha i jeszcze mam pytanie , odnośnie regulacji zaworów , jak ustawic wał by można było zaczać np od 1 cylindra (tego pierwszego od obciążników) czytałem ze trzeba przekręcić wałem , ale jak poznam ze jest juz "ok" by zacząć regulacje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez odyniec
      Jestem ciekawy czy do T25 dało by się założyć jakieś najmniejsze turbo a jak tak to czy by wytrzymał silnik. Mi sie zdaje że trzeba by było wymienić wał tłoki itd na jakieś mocniejsze jak wy myslicie o tym
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez maciek
      Witam , znajomy chce założyć 6cylindrowy silnik do 914. Czy reszta ciągnika wytrzyma , czy jest taka sama jak w 4kach ,tzn sprzęgło, skrzynia ,wzmacniacz ,most. 914 jest z jest około 95 roku.
    • Przez jakubkaczmarek
      Witam. Mam problem z grzaniem sie t25. Po ok 15 min pokazuje temp 100 stopni. Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju po kolektorem wydechowym lub głowicą..... Czy te dwie rzeczy mają jakis związek?
×