Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Profil usunięty

Jaki olej do silnika 20W50 czy moze turdus?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Szukałem na forum ale nic nie znalazlem na ten temat, więc zakładam nowy temat. Jaki olej proponujecie do starej konstrukcji ursusa?

Chodzi mi o olej do silnika disela np. Lubro CC 20W50 na takim wlasnie mam silnik. Jednak wczoraj chciałem kupić na dolewki bo silnik juz 4 lata po kapitalce i zaczyna brać olej. Narazie kupilem zwykly super CC ale musze na zime wymienic na nowy. Co polecacie najlepiej 20W50? czy moze poprostu turdus? Tylko ze turdus jest olej juz o slabszej lepkosci wydaje byc sie idealny do silnikow zaraz po remoncie i nie pijacych oleju.

 

Na allegro znalazlem Lotos city diesiel 20W50 API CC - Wielosezonowy olej mineralny, przeznaczony do smarowania wysokoprężnych silników starszej generacji bez turbodoładowania.

 

Platinum classic life+ 20W50 jest to olej do benzynowych i disieli. czy ten olej nadaje sie do silnikow w ciagnikach? Producent nie pisze by mial on zastosowanie w silnikach ciagnikowych. Idealny dla pojazdow z przebiegiem powyzej 150 000 km

 

Platinum ultor disiel 20W50 - Olej PLATINUM ULTOR DIESEL 20W-50 przeznaczony jest do stosowania w samochodach ciężarowych, autobusach i sprzęcie budowlanym wyposażonych w wysokoprężne jednostki napędowe. Z powodzeniem może być aplikowany w konstrukcjach pracujących w trudnych warunkach przy dużym obciążeniu.

Jest odpowiedni do zastosowania w silnikach spełniających Euro II.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

jak wlewasz takie za przeproszeniem badziewie CC, to sie nie dziwie, ze po 4 latach od remontu silnik ponownie chla olej.

 

wlej coś z olejów do koparek/autobusów itp (klasy minimum CF) i bedzie git.

 

jakis ultor jak najbardziej sie nadaje.

 

i nie wiem czy jest sens pchac sie w 20w50. Toż to zimą jest smoła.

ja nawet to u1014 z przebiegiem 6000godzin od nowości bez kalpitalki leje 15w40 i jest jak najbardziej ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Remont był w marcu 2010r. o od tamtej chwili chodził na oleju 15w40 falco jednak od zniw 2013 zaczol bral olej wiec na wiosne dostal olej gesciejszy. Jednak jest problem bo nie moge dostac tego oleju juz i a nie zostalo mi zbytnio lubro na dolewke silnika i chcialem kupic ale nie ma go wiec kupilem superol. Na jesien zrobie wymiane oleju tylko na jaki ? 15w40 czy 20w50 ?

Edytowano przez kuglib

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

wlej jakiegoś ultora albo turdusa 15w40. Przesadnie drogie to nie jest, a wielokrotnie lepsze od wszystkich superoli, lubro i innych badziewi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobra dzieki za rade. Napewno wleje jakiś z tych co mówisz. Tylko powiedz mi jeszcze czy pchać się dalej w 20w50? czy poprostu 15w40 i nic nie kombinować. Bo wydaje mi się ze nie ma jakoś róznicy czy jest do 15w40 czy 20w50 bo i tak musze raz na jakiś czas dolać mu troszkę oleju. A zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz czy poszły pierścienie czy może tylko zawory (głowica). Jesienia robiłem sprzęgło i mechanik mi ustawil zawory ale jakoś mi pasowalo bo ciągnik palil ciężej odrazu po ustawieniu. Okazało sie ze zawory miał zbyt małe luzy i wydechowy byl podparty.

Edytowano przez kuglib

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

zeby po 4 latach ci poszły pierscienie, to albo musiałbyś robic po 1000 godzin rocznie, albo neisamowicie meczyć traktor, albo wsadzic badziewny chiński zestaw naprawczy.

Jeśłi natomiast zamontowałeś dobre czesci z pewnego źródła, to chlac nie powinien

 

ile tego oleju lejesz, bo jak raz na pare dni ciezkiej roboty jakies pół litra, to jeszcze tragedii nie ma, i na twoim miejscu nie kombinowałym zbyt wiele, tylko wlał porządny olej i jexdził.

 

a w spalaniu miedzy 15w40 a 20w50 wielkiej różnicy nie ma.

wiem, bo kiedys na zamęczonym totalnie silniku próbowałem róznych opcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Od wymiany ostatniej ma zrobione 80mth to na dolewki poszlo nie cale 2 litry oleju . To nic nie kombinuje jesli tak mowisz silnik sie nie grzeje trzyma sb 80 stopni wode w te upaly co byly ponad 30 stopniowe w podorywce. To zaleje go teraz jakims Platinum albo turdusem.

Edytowano przez kuglib

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez krzys924
      Witajcie... po remoncie silnika zaczeło coś ciec... chodzi o to ze jest to za rzadkie na olej i nie pachnie jak ropa... wydostaje sie to z żrberek głowicy i cylindra przy wyższych obrotach parząc od strony pompy, od strony wentylatora jest sucho, i tu jest problem ;( spotkał sie ktoś z Was z takim czymś? co to może? być bo mi już ręce opadają... pozdrawiam.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
    • Przez krzychuR95
      mam problem z władimircem t25 a2 ponieważ kopci i pluje olejem z tego dolnego wylotu spalin czy to pierścionki się skończyły czy cos innego prosze o szybka odpowiedz
×