Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zbyszek64

Prądnica w C360

Polecane posty

zbyszek64    0

Cześć. Mam problem z ładowaniem prądnicy przy zwiększaniu obrotów silnika - przestaje ładować (ursus C 360). Co może być tego przyczyną?

 

@Elektrotechnik, nie znam żadnych dokładnych pomiarów, i nie mam czym ich zmierzyć.

Edytowano przez zbyszek64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jaca634    2

Witam, otóż mój problem polega na tym że od niedawna świeci mi się kontrolka od ładowania akumulatora. Regulator jest dobry, problem tkwi w prądnicy bo gdy podłączyłem żarówkę postojową od C360 do tego wyjścia na kabel tak jak by przy tylnym łożysku prądnicy oraz do masy ciągnika to przy maksymalnych obrotach ona bardzo delikatnie się żarzyła. Szczotki są nowe. Wiecie czy można to jakoś naprawić bez wymiany prądnicy? Wygląda to tak jakby prądnica wytwarzała bardzo małą ilość prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    111

alternator załóż i problem z głowy :D

 

 

Ostrzeżenie chcesz za pisanie bzdur nie na temat? Wiesz jakie pytanie zadał autor? Jeżeli nie to przeczytaj jeszcze raz.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@jaca: sprawdź całą prądnicę, czyli komutator i uzwojenia stojana oraz wirnika na ciągłość przewodzenia oraz pod kątem zwarć międzyzwojowych. Jak sprawdzić prądnicę bez demontażu znajdziesz w sieci. Na AF też coś na ten temat było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaca634    2

Sprawdziłem prądnice, wyczyśiłem wirnik, wyrwnałem rowki na komutatorze wymieniłem łożyska. Teraz kontrolka ciągle się świeci ale gdy na włączonym traktorze podłącze miernik do prądnicy to na małych obrotach pokazuje ponad 8V a na maksymalnych więcej niż 80 V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Na pewno wszystko dobrze podłączyłeś? Jeśli tak to regulator zapewne niesprawny. Kontrolka cały czas świeci się mocnym światłem? Nie jeździj z takim ładowaniem bo uszkodzisz akumulatory.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wirnik i stojan sprawne? Nie ma zwarć międzyzwojowych i do masy? Jeżeli nie ma to regulator do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaca634    2

Już problem rozwiązany, okazało się że przewód łączący rozrusznik z regulatorem nie przewodził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli wprowadziłeś wszystkich w błąd. Napisałeś, że sprawdziłeś prądnicę, a tym czasem nie sprawdziłeś nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez piter1081
      Witam,
      Chciałbym się dowiedzieć jak podnieść napięcie ładowania prądnicy. Słyszałem że trzeba robić coś z regulatorem. Teraz mam napięcie 13,2 V przy pełnych obrotach więc trochę mało.
    • Przez hubert25a2
      Witam  was  dzisiaj zakupiłem alternator z Forda MK2   Boscha 14V 60-90A   na szajbę samochodową która będzie zmieniana od ruskiego  i moje pytanie  brzmi  w jaki sposób podpiąć ją do oryginalnej instalacji ? (powiem tylko że przy alternatorze jest 5 wyjść regulator w kabinie ) i czy  można jakoś to podłączyć ?  czy może pasować  szajba od ruskiego alternatora ? i czy nie przeładuje akumulatora  ? (akumulator 140ah zapa 12v) proszę o  odpowiedzi pozdrawiam  
       
      link do alternatora z Forda  :http://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-ford-mondeo-mk2-1-6-bosch-93bb10300ag-i5071463927.html
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
×