Skocz do zawartości
Marcin91

Fahr M922-Sprzęgło jezdne

Polecane posty

Marcin91    281

Witam.

 

Mam problem ze sprzęgłem w kombajnie Fahr M922. Podczas koszenia kiedy chciałem wrzucić wsteczny bieg, nie udało się biegu wrzucić, a za to bardzo zgrzytało i działo się to przy próbie wrzucenia któregokolwiek biegu. Pedał sprzęgła wydawał się pracować jak zwykle. Odpaliłem więc kombajn na biegu trzymając wciśnięte sprzęgło, kombajn lekko ruszył po czym nagle przestał jechać i biegi dało się normalnie wrzucać, więc wróciłem nim do domu. Dzisiaj znowu się to stało, z tym, że już te numery z odpalaniem na biegu nie przeszły, więc dokosiłem kawałek co miałem, ale sprzęgło w ogóle nie rozsprzęglało - wciśnięte czy puszczone kombajn jechał. Co to może być za przyczyna? Czy uszkodzeniu uległ docisk? Tarcza? Dzisiaj wieczorem będziemy rozbierać, ale może ktoś miał podobny przypadek i wie czego już mógłbym się spodziewać.

 

Dodam, że przy kole jezdnym sprzęgła zmienialiśmy części zaznaczone na czerwono, są to: część pływająca koła jezdnego, sprężyny oraz koło dociskające sprężyny.

 

post-2658-0-49398100-1406810880_thumb.png


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    17

Nie wiem jak w kombajnie ale ja w traktorze tak miałem że tylko pod obciążeniem rozłączało z dość dużym szarpnięciem. Po rozebraniu okazało się że pomiędzy tarczą a kołem zamachowym i dociskiem jest strasznie dużo kurzu wymieszanego z olejem i i to powodowało że tarcza nie odklejała się od płaszczyzn. Dopiero po naciśnięciu hamulca rozłączało. Dodam jeszcze że stało się to nagle. Dzień wcześniej robiłem w polu i było wszystko ok a rano wcisnąłem sprzęgło, na rozrusznik a traktor jedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu23    0

@damianbor dobrze pisze może za dużo smarowałeś miałem tak w bizonie przyklejona tarcza

ewentualnie łapki lub łożysko wyciskowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Marcin91    281

A więc do sedna: tarcza czysta, docisk też czyli teoretycznie nic zakleszczyć się nie mogło. Prawdopodobnie przyczyną nie działania sprzęgła - nierozsprzęglania była awaria łożyska nr 38. Uszkodzone łożysko powodowało zakleszczenie się zespołu części nr 29, 38, 18, na tyle że przy wciśniętym sprzęgle część 18 obracała się razem z całym zespołem kół co powodowało, że kombajn mając włączony bieg przy wciśniętym sprzęgle dalej jechał. Zakupiłem dzisiaj używany docisk sprzęgła. W tej chwili część 18 obraca się swobodnie (prawidłowo), niezależnie od pozostałych części, biegi wchodzą dobrze, kombajn rusza jak trzeba. Jutro będą oficjalne testy na polu - zobaczymy jak się będzie spisywać.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnikson
      Witam. Posiadam kombajn volvo s830 i pękł mi pasek od mlocarni, a patrzyłem żeby wymienić pasek od mlocarni trzeba zdjąć paski jezdne i jest właśnie w tym problem bo nie wiem jak je zdjąć. Jest tam coś żeby je poluzowac czy coś ? 
      Proszę o odp z góry dziękuję ☺
    • Przez ursus1997
      Witam, mam problem mianowicie gdy prasuje i na sterowniku pokazuje mi ze zawsze jest za duzo np siana z prawej strony na a problem wystepuje nawet jak nawet nic nie ma w prasie! Czego to moze byc wina, sterownika, czujników...? Moze ktos wie o co moze chodzic, moze ktos mial podobny problem. Na obrazku pokazałem jak to mniej wiecej wyglada. Pozdrawiam

    • Przez Mares
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.