Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
grzespu

MF 235. przeróbka filtra powietrza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

grzespu    0

Witam

Posiadam MF 235 z 81 roku. Numer silnika: 152UA. Posiada on suchy filter powietrzny, wie ktos moze jak fatwo przerobic na mokry filter, gdzie można by go zamocować i czy dużo roboty byloby przy tym, może ktoś bawił sie juz z tym.

DZieki za wszystkie odpowiedzi. POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


elew    0

Proponuję abyś nie rezygnował z suchego filtru a dodał filtr mokry w konfiguracji mokry następnie suchy.

Nawet najmniejszy powinien zapewnić odpowiedni przepływ powietrza dla 235.

Podłączenie zależy od wejścia filtru suchego.

Popytaj w sklepach z częściami do ciągników .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


grzespu    0
Chyba silnik AD3.152UR. A czemu zamierzasz przerobić?

Co do typu silnika to wydaje mi sie ze tam jest wybite AD3.152UA, ale nie wiem czy takie typy wogole istnieją, wiem ze jest tak jak piszesz AD3.152UR, ale to w MF 255, a moj jest 235 (ostatnio go zakupilem), czy moze byc to ten mocniejszy silnik ???, a co do filtra to byla przykra z nim przygoda, w sumie mechanik zawalil, bo wymieniane byly tuleje tloki i pierscienie i zle zalozył ten filter. Ten filter jest taki podwojny i przy ta gumka co idzie od srodka opadła jak zakładał i nic nie czyścił, po roku caly remont trafilo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elew    0

No cóż ten typ tak ma.

Wystarczy jeden dzień pracy np. wykopki z pękniętym przewodem od filtru i tuleje, tłoki do wymiany.

Co do typu silnika. Jest jeden trzycylindrowy perkins taki sam w 235, 255, MF, 3P i podobnych.

Moc silnika jest ta sama, a moc ciągnika zależy od skrzyni, mostu, zwolnic.

235 ma 38km bo nie ma zwolnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adikpl1    179
No cóż ten typ tak ma.

Wystarczy jeden dzień pracy np. wykopki z pękniętym przewodem od filtru i tuleje, tłoki do wymiany.

Co do typu silnika. Jest jeden trzycylindrowy perkins taki sam w 235, 255, MF, 3P i podobnych.

Moc silnika jest ta sama, a moc ciągnika zależy od skrzyni, mostu, zwolnic.

235 ma 38km bo nie ma zwolnic.

Dość dziwna teoria. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ferguson235    0
No cóż ten typ tak ma.

Wystarczy jeden dzień pracy np. wykopki z pękniętym przewodem od filtru i tuleje, tłoki do wymiany.

Co do typu silnika. Jest jeden trzycylindrowy perkins taki sam w 235, 255, MF, 3P i podobnych.

Moc silnika jest ta sama, a moc ciągnika zależy od skrzyni, mostu, zwolnic.

235 ma 38km bo nie ma zwolnic.

 

 

tu macie link o tych silnikach http://www.agrofoto.pl/forum/Silniki-ursus-t6481.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
No cóż ten typ tak ma.

Wystarczy jeden dzień pracy np. wykopki z pękniętym przewodem od filtru i tuleje, tłoki do wymiany.

W każdym silniku będa takie skutki jeżeli powietrze zasysane do cylindrów nie będzie filtrowane z kurzu, drobin piasku, itp. - coś jakby zamknąć kota w emaliowanym garnku i postawić go na palnik B)

 

Moc silnika jest ta sama, a moc ciągnika zależy od skrzyni, mostu, zwolnic.

235 ma 38km bo nie ma zwolnic.

B)

 

W tym rzecz że maksymalna moc podawana w instrukcji czy innych źrodłach jest mierzona na silniku, a różnica wynika z innych nastawów pompy wtryskowej.

 

Moc ciągnika na kołach będzie nieco mniejsza od tej na silniku ze względu na jej straty spowodowane oporami przekładni (bo żeby tym kręcić nawet na pusto potrzeba jakiejś siły/mocy i właśnie ona jest tracona na drodze silnik-koła) więc w pewnym stopniu skrzynia i most mają wpływ na moc ciągnika na kołach. Jednak brak zwolnic nie ma tu praktycznie nic do rzeczy. Niezależnie od przełożenia skrzyni czy mostu moc jest taka sama, zmienia sie tylko prędkość obrotowa kół a tym samym moment obrotowy na nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grzegorz508    1

Ja jestem w posiadaniu katalogów części do mf 235 i 255, to na tych tablicach, gdzie są narysowane tabliczki w mf 235 jest napisane: "typ silnika- AD3.152' zaś w mf 255 widnieje napis: 'typ silnika- AD3.152UR" więc to musi być jakaś różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



emtecc    13

ja już dawno zrezygnowałem z używania skanera:P Wolę pykać fotki cyfrówką

Pomyśl nad tym, duża liczba użytkowników szuka tej pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×