Skocz do zawartości
koszos1

Claas Variant 180 049 nie sciska bel hydraulicznie

Polecane posty

koszos1    1

Witam. Posiadam prasę Claas Variant 180 od 3 lat, do tego sezonu wszystko chodziło ok, a w tym sezonie wyjechałem na pole i prasa nie chce "sciskać" bel, zwija wszystko OK tylko snopki są miekkie, zamówiłem już elektryka i posprawdzał instalację i twierdzi że od strony elektrycznej wszystko jest ok, prasa chodzi normalnie tylko regulując siłę ścisku zakresem od 1-5 to nic nie daje, zegar od ciśnienia również niewiele wskazuje, podnosi się troszkę wskazówka i to wszystko, dodam tylko że w poprzednich sezonach jak zapełniała się komora to wskazówka zegara wychodziła z zielonego pola. macie może pomysł co to może być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam98    9

To ta wskazówka na zegarze za dożo nie rośnie albo się wcale nie podnosi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szopen158    10

Z boku od strony gdzie pracują łańcuchy masz zawór który utrzymuje ciśnienie jak elektryka jest ok to on będzie winny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adam98    9

Wez ten elektor zawór rozkręć i tą czarną nakrętkę i ta góra powinna ci zejść i zostanie ci tam tak jakby taka śruba i weź ją odkręć i w niej powinien tam być taki malutki bolec a jak nie w niej to w tym co jest do prasy przykręcone i ten bolec musisz pilnikiem do paznokci bardzo drobnym wyszlifować ale leciutko tą główkę i złożyć tak jak było .Ja taki sam problem miałem i dzieje mi się to i to zawsze pomaga . Ten elektor zawór z tej strony gdzie są łańcuchy

Edytowano przez adam98

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Jeżeli elektryk powiedział że elektryka jest ok, to jak kolega wcześniej powiedział może to być elektrozawór. Przyczyną może także być nieszczelne siłowniki czy siłownik, który jest na końcach ramion naciągających pasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koszos1    1

dzięki koledzy za rady narazie prasa odczepiona i sezon kombajnowy w pełni, jak będe miał chwilke to napewno przejze co radzicie powyżej, jakby ktos miał jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać . z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Masz rację ale ten elektrozawór utrzymuje ciśnienie oleju, które znajduję się w siłownikach, które połączone są z ramionami napinającymi pasy. W przypadku gdy siłownik jest nieszczelny to przepuszcza olej i nie utrzymuje ciśnienia w siłownikach co powoduje ze bele nie są zbijane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam98    9

Ja mam siłowniki suche i ten bolec co w tym elektor zaworze przepuszcza olej na siłowniki a nie do zegara i dlatego takie szmaty te bale są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koszos1    1

kolego a jak uszczelinić od środka te siłowniki, bo przy mojej prasie Claas Variant 180 próbowałem powyższych sposobów tj., czyszczenie elektrozaworu itd. i to nic nie dało nadal bele są jak szmaty, instalacja elektryczna sprawdzona przez elektryka, nie wiem co jest, do końca zeszłego sezonu chodziła bez zarzutu, a od początku tego nie zbija, mógłbyś opisać jak się zabrać do roboty z tymi siłownikami, a ogólnie znacie jakieś namiary na części do pras Claas Variant 180?? potrzebuje 2 napinacze łańcuchów, a ciężko jest cokolwiek dostać nawet u Korbanków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Siłowniki są standartowe i bez problem kupisz uszczelnienia w sklepach z częsciami rolniczymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mój Variant nie chciał zbijać to winy był czujnik znajdujący się nad skrzynkom na zapasowe siatki (a konkretniej mówiąc, co są dwa czujnik które wciska klapa przy zamykaniu, walnoł ten dolny i nie przekażywał prądu na modół) chociarz z tegoco wiem jeśli wina jest elektryka należy sprawdzić też czujnik od miękiego rdzenia i pokrentło od ustawiania zbicia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Witam koledzy. W tym roku kupiłem varianta 180 i teraz robiłem probę na słomie w garazu i okazało sie ze nie zbija beli tzn nie wchodzi ciśnienie na zegar;/ czytałem posty wyżej, zlokalizowałem ten elektrozawór i teraz mam takie pytanie, przy tej kostce dochodzacej do cewki jest taka kontrolna która u mnie miga na pomarańczowo. Teraz pytanie czy powinna tak migać? jak podłaczyłem ten elektrozawór na krótko z akumulatora to ta kontrolka swieciła ciagle. Wydaje mi sie że nie powinna, ale moze sie mylę:) moze jest to że myga oznacza że gdzies jest walniety czujnik od komory, miękkiego rdzenia, czy tej puszki od ustawienia zgniotu? Proszę o informacje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi_86    5

Kamil0012
czujnik miękkiego rdzenia zmostkuj (da się bez problemu i rozbierania tylko weź dobra kostkę, siedzą w szynie z czujnikami) dobierz się do puszki z elektroniką tam co siedzi potencjometr kontroli zgniotu i wszyściutko oczyść preparatem do połączeń elektrycznych, odnośnie cewki, jest sterowana proporcjonalnie 0V-10VDC (wysterowanie od 0-100%), odpowiada za to potencjometr  siły zgniotu ale ja bym stawiał na czujnik miękkiego rdzenia lub za mała ilość owinięć siatki/sznurka i puszcza po wyjściu z komory, zawsze zaczynaj szukać najprostszych usterek 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szybki00    4

Co chodzi o czujnik miękkiego rdzenia to podłącz sobie pod kostke na której kończy się bela - piny są identyczne -  a czy może być zapowietrzony układ hydrauliczny ? Bo miałem wyciągnięte wszystkie siłowniki na prawej stronie prasy tj 2 od naciągu pasów, 1 otwierania komory i 1 od podbieracza, ale te dwa ostatnie to mało ważne a do tego jeszcze elektrozawór i od tego momentu nie moge zrobic w miare dobrej beli, czy zgodzicie się ze mna że jest zapowietrzony układ hydrauliczny w prasie ? bo jak poluzniałem przewody na siłownikach to uchodziło delikatnie powietrze a na akumulatorze ciśnieniowym jest brak oleju, co powiecie na ten temat ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

teoretycznie możee byc zapowietrzony, ale jeszcze tego nie widziałem. Po jakimś czasei pracy powinno wszystkow wócić do normy (odpowietrzy się samo). Skad wiesz ze w akumulatorze nie ma oleju..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szybki00    4

Wszystko jest juz wporzadku, przyjechał do mnie kolega (były serwisant) i usuneliśmy usterke, prasa była konkretnie zapowietrzona. Pytasz kolego skąd wiedziałem że w akumulatorze nie było oleju to proste, odkręcasz przewód który zasila akumulator i jeśli sie poleje to bedzie oznaczało że olej jest, abyś tylko nigdy nie odkręcał śruby na górze akumulatora bo wypuścisz gaz, a znam taki przypadek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

własnie dlatego o to spytałem;P balem się że już odkręciłeś ta śrubę na górze zbionika i wtedy była by jazda, ale jak tak to spoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Panowie, dzieje sie u mnie dziwna rzecz. Mianowicie nie trzymają mi sie haki na rolkach...;/// zamykam klape, najpierw słysze jak walnie klapa, potem słysze jak zapinaja się haki na rolkach od klapy, jade licze do ok 10-15 i zapala się pomarańczowa lampa sygnalizujać że haki zemkneły się z rolek( czujnik jest dobrze ustawiony- haki rzeczywiscie się zmykaja). zauwazyłem że jak ustawię sobię miekki środek na średnice powiedzmy 60 i ciśnienie zgniotu jeszcze nie rosnie , to zanim bela osiagnie taki wymiar to musze ze 3 razy zamykać haki. jak już cisnienie jest okolo 100 to hak nie puści.  dlatego miękki środek ustawiam na zero żeby od razu budowało się cisnienie. Jak olej w ciagniku jest zimny ( pierwsze 4- 5 bel) wszystko chodzi super, ale póżniej lipa... Dodam ze zrobiło sie to z dnia na dzień..:///  Są jakieś pomysły..? Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz93    5

Sprawdź czy nie ma resztek słomy zaraz za rotorem. Sprawdź czy między kołami od prasy a prasą te mocowania do haków nie maja luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi_86    5

ciśnienie podczas belowania buduje się na wszystkich siłownikach czyli klapy i napinania ramion pasów, z tym że blok hydrauliczny po lewej ( ten przy potencjometrze zgniotu ) ma zbudować ciśnienie i nie puścić oleju na siłowniki klapy, więc solidne czyszczenie całego bloku kłania się na dzień dobry oraz bardzo możliwe że uszczelnienia puszczają lub zaworki przy siłownikach( występowały w zależności od systemu jaki wepchała w nią fabryka) ale to inna bajka ustalmy czy otwiera proporcjonalnie do wielkości balotu czy na pustej komorze też się otworzą po czasie , z prawej strony prasy na wysokości wzroku możesz mieć zawór elektromagnetyczny od luzowania pasów, tam też czasem trzeba zerknąć czy elektryka działa prawidłowo i profilaktycznie przeczyścić styki kontaktem( sprawy do połączeń elenktycznych) aby nie napsocić gorzej wejdź na katalog części i tam znajdziesz podzespoły bloku 
http://www.claasofamerica.com/parts-service/parts-doc-online
wybierz język Polski i login ( nie ma potrzeby logowania przez mail) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Uszczelnienia raczej odrzucam bo wsześniej nie było żadnych oznak które by na to wskzywały. Bardzo możliwe ze jakiś napruch dostał sie sie pod kóryś zaworek, jednak z drugiej strony gdyby tak było to na zimny oleju też był by problem. Sprawdzałem od czego ida przewody do tego bloku hydruliczego po lewej stronie i wyszlo ze są to tylko przewody od podnoszenia noży,a te ruszają się prawidłowo. Chyba ze po lewej stronie jeszcze jakiś blok którego nie zauważyłem. Czy jest możliwe że ten blok hydruliczny po prawej stronie odpowiada za wszystko...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi_86    5

wyczyść wszystko + wymiana filtra, wg papierów blok po prawej odpowiada za prasowanie, ale żeby Ciebie pocieszyć powiem Ci że masz jeszcze zaworki kierunkowe w nyplach na  każdym siłowniku i mogą być dodatkowo inne które fabryka wepchała z denka tłoka, więc trochę zabawy ze zmywaczem do zacisków hamulcowych i sprężarką Ciebie czeka. nie koniecznie paproch, może wiórek metalu lub nawet guma z przewodu ciśnieniowego, pod wpływem temperatury metal jak i wszystko inne zwiększa swoją objętość i coś może się blokować. sprawdź zaworki kierunkowe na siłownikach klapy (takie długie nyple) coś musi się zacinać mechanicznie, jak zamykasz klapę na niskich obrotach silnika to zamyka się liniowo czy potrafi skakać lub drżeć i jak to wyglądało przed awarią ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez JaJacek
      Pojawił się błąd 414 i 314 na panelu na słupku. Na desce rozdzielczej pali się żółta kontrolka z błyskawicą i przerywany sygnał dźwiękowy. Brak mocy, nierówne obroty, sam zmienia biegi.
      Niedawno regenerowany był alternator, może to ma coś wspólnego? Akumulator od nowości, czyli ma 10 lat.
      Ciągnik jest po tuningu, miał już ze 4 lata temu wymieniany komputer sterujący, ten co jest na bloku silnika po lewej stronie.
      Ktoś pomoże na szybko????
    • Przez artur04c
      Witam poszukuję instrukcji obsługi Ariona 640 z 2008r. Potrzebuję instrukcję do bogatszej wersji między innymi duży wyświetlacz po prawej, elektropilot, obsługa skrzy ni automatycznej, pamięć obrotów itp itd  bo mniej więcej wiem co i jak ale nie do końca  tak samo przyciski na panelu po prawej, który co do czego  Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez grzybu1
      Hej, 
      mam taki mały problem z moim claasem (arion 640 cmatic)... Po zmianie oprogramowania na nowsze claas przy zmianie kierunku jazdy wchodzi na obroty. Dla przykładu jedziemy do przodu 1 km/h zmieniamy kierunek jazdy i z obrotów np 1200 wchodzi na 1600 i utrzymuje takie przez dłuższą chwile. Pomaga dopiero całkowite puszczenie pedału jazdy .  Jest to denerwujące szczególnie kiedy co chwilę trzeba zmieniać kierunek jazdy a on podnosi obroty. We wcześniejszym programie tego nie bylo.  Jak jest u was i jaką macie wersję programu ? dodam, że na poprzedniej wersji programu był źle skalibrowany czujnik od poziomu paliwa w baku więc nie chciałbym do niej wracać.
      pozdrawiam
×