Polecane posty

marins21    1

Witam!

Jak w temacie, muszę zrobić remont silnika w swoim zetorze 7211.

W silniku pękł blok, wypchnął go korbowód.

Praktycznie i tak będę musiał zrobić kapitalkę być może założyć nowy blok więc zastanawiam się czy nie zrobić go odrazu na 7711.

Co o tym sądzicie?

Mam znajomego który pracuje w warsztacie w którym robią takie silniki i mówi że często je spawają i nie ma z nimi wcale większych problemów, a jak wiadomo koszt używanego bloku to min. 1tyś zł.

Proszę o opinie na temat spawanych bloków i przeróbek na 7711.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzikizetor    97

musisz zmienić wał i korbowody bo korbowody są krutsze o 1 cm wał musi być od 7711 wiem bo też to robiłem w zetorze 4011 i rozwiercałem blok pod tuleje 102

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldini24    20

Widziałem już kilka zetorów ze spawanymi blokami m.in u znajomego i jakoś to chodzi już parę lat i nic się nie dzieje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Mój 7711 w wieku 6 lat i 3000mtg postanowił wywalić dziurę w bloku. Konkretnie to urwała się przeciwwaga z wału korbowego i zrobiła sieczkę. Silnik został zrobiony w całości na nowych i oryginalnych częściach. Od tamtej pory dokręcił 4000mtg i chodzi jak lalka. Czy gdyby pospawać blok to też by był taki bezproblemowy to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25

musisz zmienić wał i korbowody bo korbowody są krutsze o 1 cm wał musi być od 7711 wiem bo też to robiłem w zetorze 4011 i rozwiercałem blok pod tuleje 102

 

Zauważyłem gdzieś jak pisałeś, że masz w 4011 w stary blok wstawiony wał od 7701 i ze są krótsze korbowody. Szykuje mi się ponowny remont zetora 7745 w którym mam teraz silnik 7201. Dzwoniłem do sklepu Agrozetor w Kaliszu to facet mi tłumaczył, że w silniku 7701 jest wyższy blok silnika a korbowody są w każdym modelu takiej samej długości. Już nie wiem jaka jest prawda... Możesz mi to jakoś czymś potwierdzić?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jedno jest pewne ,że w7711 jest większy skok tłoka -120mm czyli wał musi mieć inne wykorbienie jak w 72


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

dzikizetor, jak to jest?? kilka osób też tak twierdzi, a nawet jeśli miałbyś racje, to korby były by krótsze o 5mm a nie 10... 
a nikt nie zastanawiał się nad dorobieniem podkładki pod głowice takiej na 5mm (minus grubość drugiej podkładki "pod głowice") pierścienie zdaje sie ze nie dobiegały by do stopnia... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj