Zaloguj się, aby obserwować  
Majjdann

Zetor 5211 Zakleszczanie Biegów Pomocy

Polecane posty

Majjdann    95

Witam mam taki dość dziwny problem od jakiegoś czasu zakleszczają mi się biegi tylko jak daje z R na 1 po prostu nie wyłącza R lewarek mogę dać na bieg 2 3 4 5 a potem już jak chce wrócić na R albo 1 nie mogę lewarka w lewo przesunąć.

Wymieniłem kamień pod lewarkiem teraz przymierzam się do wymiany tej części orginalną mam a planuje założyć taką http://sklep.tzmkalisz.pl/Przesowka-CZ-uchwyt-skrzyni-biegow-59112037(3,1866,3555).aspx

Orginalna wygląda tak u mnie

http://abload.de/img/dsc05324u0eai.jpg

 

Jak wiecie co to może być to piszcie. Wodzik chyba w ostateczności .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem tą część miesiąc temu lub dwa i zapomniałem o zakleszczaniu się ciągnika. Wymień to jak najszybciej i po problemie będziesz mial.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

Kolego w moim 7711 też mi się zakleszczały biegi z R na 1 wymieniłem właśnie wodziki wszystkie i u mnie jest po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    95

Patryk ale co wymieniłeś tą część z linka czy wodzik ?

 

Jakub21 Ok wodzik wymienię jak ta przesówka dalej nie pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

niedawno odkrylem dlaczego nigdy w zyciu biegi w moim zetorze sie nie zakleszczaly- angielscy genialni mechanicy wzieli spawarke i kawalki plaskownika, nadspawali kawalki plaskownika na wodziki tak zeby swobodnie prowadnica sie przesuwala i po problemie. na innym modelu to wyprobowalem i dziala bez zarzutu, niestety w 60 juz zaczynaja sie zakleszczac bo tam z lenistwa napawalem tylko elektroda a nie dalem plaskownikow.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patryk ale co wymieniłeś tą część z linka czy wodzik ?

 

Jakub21 Ok wodzik wymienię jak ta przesówka dalej nie pomoże

 

Dokładnie wymieniłem, wodziki wszystkie, i tą cześć którą masz zużytą w ostatnim linku. Będziesz widział jaki teraz będzie sztywny drążek biegów. I przez luzy na drążku zakleszcza się zetor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    95

Patryk wymieniłem tą część i drążek jest sztywny w lewo idzie ok czuć sprężynę a w prawo trochę ciężej a na starej tej części chodziło ok tak ma być wyrobi się czy nie ? Na tej śrubie co mam sprężynę nie miałem drugiego zabezpieczenia a chciałem kupić śrubę i zabezpieczenie to nie mogę dostać to wywierciłem dziurkę i dałem zawleczkę wygląda to tak http://abload.de/img/dsc05327fjiln.jpg spreżyna się minimalnie ścisła ale chyba to nic się nie dzieje prawda i nie wiem czy to może być powodem że w prawo lewarek ciężej idzie na bieg 4 5 na stare części normalnie chodziło ?

Będę patrzył ja będzie myślę że już ok w ostateczności wodzik prawda bo tryby chyba nic do tego nie mają ?

Edytowano przez Majjdann

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie pamiętam jak już to było. Gdy coś robię zawsze zapamietuje albo robię zdjęcia i potem składam w tej samej kolejności. Jeśli biegi wchodzą ciężko to znaczy że nie ma luzu i jest git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    95

Patryk ja też tak robię ino tak jak napisałem mam do ciebie pytanie wyżej napisałem to jak możesz odp na to . Część pewnie też nowa i dla tego lewarek w prawo na 4 i 5 bieg idzie ciężej i sprężyna ma większy ścisk .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    95

A ta część będzie spełniać swoją funkcje jak na wodzikach nie mam płaskowników przyspawanych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    95

Przekręciłem wodzik z reduktora miał twardszą sprężynę będę obserwował dalej . Mam pytanie bo dzowniłem do sklepu odnośnie wodzika i pytałem czy do Zetora 5211 jest z tymi przyspawanymi płaskownikami powiedzieli że ta przesówka którą zamontowałem jako anty zakleszczacz zapobiega też na wodziku bez tych płaskowników czy to prawda ?

Patryk jakie ty dałeś wodziki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj