silver95

Motocykle i motorowery czyli jednoślady

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mangusta    0

mangusta, piękna rr'ka. Który to rocznik? Do nie dawna marzyłam o takim sprzęcie, ale umiejętności zweryfikowały wybór moto i padło na duże enduro :)

 

rocznik 2003 i jak dla dziewczyny to smialo moge polecic nie jest to sprzet za ciezki idealny na tor oraz w miasto lecz jak dla mnie to za slaby i chetnie go oddam w dobre rece. lecz oczywiscie dla rozsadnych ludzi bo 17latkowi napewno bym nie sprzedal zeby nie miec czlowieka na sumieniu sam 1 sciga kupilem w wieku 26 lat a i tak pokory mnie nauczyl po kilku sezonach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gabrysiek    82

Witam Panie i Panowie!

 

Motocykl na A2.

 

Na jesieni zdałem kategorię prawa jazdy A2 i w związku z tym chciałbym się was zapytać jaki jednoślad polecacie?

Do tej pory głównie poruszałem się jednośladami typu rower i skuter czasami motorower.

Chciałbym na motocykl przeznaczyć najlepiej do 5000 zł no chyba, że bym coś ciekawego trafił to minimalnie można było by podnieść próg. Robiłbym nim nie więcej jak 8 tys km rocznie (dojazdy do szkoły oraz niedzielne wypady w poszukiwaniu ciekawie prosperujących gospodarstw) :D Uważam, że najlepszym rozwiązaniem dla mnie byłby model w stylu szosowo turystycznym. Dodam, że na prędkości czy przyśpieszeniu mi nie zależy, lecz bardziej może na komforcie. 

 

Model o którym często się słyszy to Suzuki GS 500. Jakie macie zdanie na temat Hondy CB 500 i czy łapie się ona na kat. A2, bo każda strona inaczej podaje. Znalazłem również Yamaha er5 natomiast bardzo podoba mi się Yamaha YBR 250 lecz cenowo ciężko było by coś znaleźć. Podobna do tego jest chyba Honda CBF 250

 

Jakie modele polecacie oraz plusy i minusy? Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raffx89    2

Co do CB 500 seryjnie maja cos ponad 40 Kw więc na A2 już się na łapie,ale są tez wersje zablokowane do 24 kW więc z tym nie ma problemu.Do 5 tys znajdziesz w miare ogarnięte GS 500,CB w dobrym stanie są droższe.Zarówno GS jak i CB to motocykle dość niezawodne,proste w obsłudze,tanie w eksploatacji.Ja bym wybrał CB,po odblokowaniu naprawdę sprzęt fajnie się zbiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    8

Witam Panie i Panowie!

 

Motocykl na A2.

 

Na jesieni zdałem kategorię prawa jazdy A2 i w związku z tym chciałbym się was zapytać jaki jednoślad polecacie?

Do tej pory głównie poruszałem się jednośladami typu rower i skuter czasami motorower.

Chciałbym na motocykl przeznaczyć najlepiej do 5000 zł no chyba, że bym coś ciekawego trafił to minimalnie można było by podnieść próg. Robiłbym nim nie więcej jak 8 tys km rocznie (dojazdy do szkoły oraz niedzielne wypady w poszukiwaniu ciekawie prosperujących gospodarstw) :D Uważam, że najlepszym rozwiązaniem dla mnie byłby model w stylu szosowo turystycznym. Dodam, że na prędkości czy przyśpieszeniu mi nie zależy, lecz bardziej może na komforcie. 

 

Model o którym często się słyszy to Suzuki GS 500. Jakie macie zdanie na temat Hondy CB 500 i czy łapie się ona na kat. A2, bo każda strona inaczej podaje. Znalazłem również Yamaha er5 natomiast bardzo podoba mi się Yamaha YBR 250 lecz cenowo ciężko było by coś znaleźć. Podobna do tego jest chyba Honda CBF 250

 

Jakie modele polecacie oraz plusy i minusy? Z góry dziękuję.

 

 

 

Witam mistrzu :) Generalnie najlepszym rozwiązaniem na A2 byłoby SV650 jednak w tych pieniądzach ciężko będzie. Najlepiej wybierz coś z tej trójki Suzuki GS 500 Honda CB 500 lub Kawasaki ER5 (nie ma czegoś takiego jak yamaha er5 :D) to są porządne marki  nie kupuj jednocylindrowych gorsza dynamika krótsza żywotność słaba moc. Miałem kiedyś 125 w 2t przez 3 lata ten v max ponad 160 to jakoś szło ale miałem wtedy 15-18 lat. Czy CB łapie się na A2? To zależy co masz wpisane w dowodzie, przecież legalnie możesz mieć zdławionego przypuśćmy Bandita 650 lub Sv 650 obojętnie cokolwiek czego moc nie przekracza tych 96 KM fabrycznie, tylko musi mieć w dowodzie max 34Kw. Z czasem zacznie Ci brakować mocy, nie wiem jak jeździsz może jesteś fajtłapą może masz bystrość do jazdy motocyklem dlatego musisz sam zadecydować. 

 

500 jest optymalna na początek po roku będziesz chciał coś więcej to jest pełno mocnych 600 które idą dużo lepiej :) im więcej jeździsz tym stajesz się mądrzejszy na drodze :) szkoła życia.

Pamiętaj o dobrym kasku i jakichś ciuchach na moto :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gabrysiek    82

A sorki dobrze mówisz, mój błąd to Kawasaki. 

Bandit bardzo mi się podoba lecz się nie łapie, a nie chciałbym coś kombinować w papierach. 

Na początek bym coś chciał właśnie w stylu GS lub CB. Ostatnio słyszę więcej na + dla CB. Jak znajdę czas to mam jedno miejsce aby podjechać motorki sprowadzone. 

Co do tego jak jeżdżę to sam nie potrafię się wypowiedzieć. Jeździłem skuterem, a to inna bajka. 

Kask mam, ale chcę kupić też jakiś porządniejszy, a przynajmniej dobrze dopasowany. Kupiłem już rękawice, bo na egzamin były potrzebne. Do stroju myślę jakąś kurteczkę dokupić na pierwszy sezon, a dalej zobaczymy czy sprawdzę się w roli motocyklisty. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    8

Wiesz początkowo nie musisz kupować nowych ciuchów, ja bym polecał skórzane i używane na początek ale to moja opinia. W sumie jak nie jeździłeś dużo na biegowych to 500 będzie idealna lecz znudzi się wcześniej. Bandit się łapie tylko musi być zablokowany. Ogólnie chodzi o to że maksymalna moc motocykla fabryczna nie może przekraczać dwukrotnej mocy dopuszczalnej do kategorii A2 czyli jak jest 48KM to max moc fabryczna może być 96 no i żeby było wszystko legalnie musi być zblokowany i  musisz mieć na to papiery że był blokowany a to czy faktycznie ma blokadę czy nie to już inna bajka  ;)  Przecież Kawasaki er6n na którym się obecnie zdaje prawko ma moc ponad 70KM a jest blokowany do tych 48 bo takie są procedury. 

 

Jeśli szukasz w tych większych pow 50KM fabrycznie to patrz, żeby były zablokowane w papierach max 34kW to nie musisz nic kombinować z  papierami wtedy wszystko jest legalnie. Wpisz sobie a2 w kategori motocykle na allegro lub olx i Ci wyskoczy masa tych motorków :) 

 

Kask bardzo ważna sprawa. Szukaj w markowych z atestem. Do kurtki używanej skórzanej mogą być spodnie jeansowe z wstawkami wyglądają jak jeansy jak np do szkoły chcesz jeździć. Tekstylne ciuchy też są bardzo dobre wszystko na odpowiednie warunki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gabrysiek    82

Dzięki za odpowiedz w temacie. 

U mnie (WORD Biała Podlaska) zdaje się na Suzuki Gladius - fany, motorek tylko nie wiem jak by się sprawdził na dłuższych trasach, chodzi mi o komfort jazdy. SV650 tak jak podałeś to chyba był poprzednik Gladiusa (tak jest napisane na wikipedi :D )Na kategorię A jest czarny motorek i bez blokad, a na A2 biały niby ma blokady. Tak mi mówił instruktor. Więc wszystko się da. 

Tak samo jak to jest z 50 ccm w dowodzie,a jeździ się 125 ccm. Tutaj zapewne by była taka sama sytuacja. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gabrysiek    82

A co powiecie na temat Bandit 400 ccm, byłem dzisiaj przeglądać motorki u gościa, który ściąga z zachodu. Zaproponował mi właśnie Bandita 400 ccm. Wizualnie nawet mi się spodobał. Troszeczkę przebieg duży, bo 58 tys. rok 92. ceni sobie ok. 4 tys dało by na pewno coś jeszcze stargować, papiery mi załatwia, tłumaczenie itp.

Stał jeszcze przy nim GS 500 ten sam rok i cena tak samo, przebieg zapomniałem zerknąć, bo bardziej się na bandziorku skupiłem. Siadałem na 2 i bandit jakoś bardziej mi przypadł. Czytałem troszkę na forum, że mogą być problemy z częściami do tego cudeńka. (Niby to zostało wypuszczonych ich tylko 3500 tys.) Szwagier sam brał u tego gościa motorek i jak to mówi, żaden polaczek do niego paluszków nie wkładał. Jest w tym stanie co został przywieziony. Wymaga podstawowego przeglądu przed sezonem itp. Czy warto się nad nim zastanawiać? Jak Bandit 400 odnosi się do A2, bo gościu mówił, że się łapie, a w internecie, że minimalnie przekracza? W dokumenty nie zaglądałem jak ma wbite.

 

Miał jeszcze m.in. Bandita 600, ale jak zobaczyłem go z bliska to się przestraszyłem, bo jest naprawdę duży i na pierwsze moto to jednak bym nie ryzykował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    8

Chyba przekracza on ma z 60KM więc troszkę za dużo, powiem Ci, że bym go nie brał bo jest ich mało, nie chodzi tyle o części co później będziesz miał problem ze sprzedażą chyba, że zejdziesz konkretnie z ceny :) Ale jak sprawdzony sprzęt, podoba Ci się przewieź się nim i oceń co sądzisz, przewieź się gs-em. Nie patrz na cyferki przebiegu bo to nie jest istotne najlepiej jak silnikowo nie jesteś obeznany zabierz ze sobą kogoś ogarniętego. Reszta lagi główki ramy felgi łańcuch opony klocki da się samemu ogarnąć.

 

Lepszym byłby większy brat 600 zarejestrowanego na A2 dłużej pojeździsz nie znudzi się tak szybko.

 

Bandit 400 ma fajniejszy silniczek od gs posłuchaj obu. 

 

58 tyś to nie jest duży przebieg jeśli to jest oryginalny, kiedyś miałem suzuki rg 125 miał oryginalny przebieg i jak go sprzedawałem to miał ponad 82tyś !! Tylko to był 2t i malutki silniczek dużo mniej wytrzymały niż taki bandit, generalka była robiona przy 60tyś a wymiana tłoka co 20tyś bo był na nicasillu i chodził pięknie. Spójrz na allegro każdy cofa liczniki zarówno w samochodach jak i motocyklach teraz to nawet w ciągnikach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raffx89    2

Przebieg w tym bandicie 400 to raczej mało wiarygodny,pewnie ma z 2razy albo i 3 razy więcej.Ja w swoim Bandicie 600 mam 84 tys rocznik 98,i wydaje mi się ze przebieg realny oceniając  podzespoły(mam go na sprzedaż ale nie jest na A2) wgl 600-tka na pierwsze moto idealne,no chyba ze ktoś ma 160 cm wzrostu to nie za bardzo.  Kupuj ETZ-ete 250 i sezon posmigasz aż miło.Sam miałęm i na miasto i krótkie trasy idealny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gabrysiek    82

Mam 183 cm wzrostu i prawie 100 kg wagi :D więc to raczej nie problem więc moja postura to raczej nie problem, ale jednak jak na pierwszy moto dam sobie spokój z bandit 600. Prawdopodobnie zostanę przy Hondzie CB 500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    8

Też nie będzie złym wyborem trochę nabierzesz wprawy wyczucia i jak będzie brakować mocy to na spokojnie kiedyś zmienisz moto, życie jest długie, teoretycznie :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcincc360    70

W tym roku motocross trwa cały czas hehe :)

Posiadam Yamahę YZF 450 a brat dt 125 i czasami śmigamy razem ;)


Gdy Ci smutno, gdy Ci źle weź URSUSA przejedź się!!!
Poszukuje ciężkiego ursusa może być nie na chodzie byle by miał przedni napęd.:)
Kupię przedni napęd do szóstki !!!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raffx89    2

Zazdroszcze też mysle nad jakimś crossem bo ileż można po tym asfalcie jeździć:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gabrysiek    82

A więc nie wykorzystałem możliwości prawka A2, bo w niedzielę zakupiłem YAMAHA YBR 125. Mam nadzieję, że jest to dobry wybór jak na pierwsze moto, a dalej się zobaczy. Rok produkcji: 2010. Przebieg: 7200 km (wg oceny mechanika możliwe że prawdziwy lub niewiele cofany) Koszt nie mały, bo 4700 zł. Ubezpieczenie i przegląd do września. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes350    0

Ja mam dwie jawy 350 ts jedna rocznik 1989 a druga 1990 w oryginalnym stanie silniki jeszcze nie rozbierane, mam też do jednej hamulec tarczowy do przodu oryginalny do Jawy który był montowany w Jawie 350 TS 639, w najbliższym czasie założę go do czarnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj