grzesiek1524

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

Polecane posty

Witam ;)Może ktoś miał juz taki przypadek w tym typie fendta, otóż w zbiorniczku płynu chłodniczego zbiera mi się olej gęsta brązowa i tłusta maź, ciągnik temperaturę płynu trzymą dobrą, nie tworzy się cisnienie w zbiorniczku wyrównawczym, ostatnio tez sprawdzałem chłodniczkę od filtra oleju bo słyszałem że to może tez ona puszczać olej ale chłodniczka jest dobra, więc co waszym zdaniem może być za przyczyna????? Uszczelka pod którąś głowicą?(i jak to sprawdzić?) Czy coś innego? i powiem jeszcze że zrobiłem juz z ponad 100 mtg i musiałem dolać z 3,5 litra oleju :/ Proszę o jakąś podpowiedź bo nie wiem co robić... Z góry dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Od dawna masz ten ciągnik?

Oprócz mazi w zbiorniczku płynu nie przybywa?

Innych wycieków oleju nie widać oraz niepokojącego niebieskiego dymu z tłumika?

Jak sprawdziłeś chłodnicę oleju?

Zanim coś rozkręcisz wylej co masz w układzie chłodzenia, przepłucz, a zwłaszcza zbiorniczek wyrównawczy. Zalej go wodą z płynem do mycia naczyń i zagrzej silnik, niech popracuje z nim trochę.

Potem spuść przepłucz-przelej go jeszcze raz i zalej ponownie wodą i na tym pracuj obserwując co się dzieje.

Tylko ten apetyt na olej niepokojący czyżby zapowiedź remontu? <_<

W tym silniku to raczej olej do wody to tylko przez chłodnice oleju może się dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    205

I tak raczej jest idzie przez wymiennik, to stała bolaczka tych silników, osadu w sumie nie przybywa, jest go stała ilość na wierchu w zbiorniczku, ok 100ml.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dymu brak, układ czyściłem gorącą woda z akrą do mycia silników, po czym dobrze wypłukałem gorącą wodą, i gdy miałem zalaną wodę było brak oleju w płynie, płyn zalałem i odrazu to sie pojawiło, teraz za każdym razem co wyczyszcze zbiorniczek szmatka od środka i pójdzie w ciężką robotę np. w mieszadło pod obore wolnostanowiskowa lub przyczepę zbierającą to zaraz ten olej po jakimś czasie się pojawi i jest go tak z 0,5 cm w zbiorniczku, olej na miarce sie nie podnosi i olej jest ok brak białego nalotu czyli płyn do oleju nie idzie, a co do chłodniczki oleju to zrobiłem obieg połączyłem te dwa przewody ze sobą i chłodniczka była odłączona, i ciągałem nim beczke i po paru beczkach juz zaczął się pojawiać(ta brązowa maź) i już nie mam pojecia czy to uszczelnienia pod tulejami czy wydmuchane uszczelki pod głowicą :/ no ciągnik mam od wiosny, stan można powiedzieć że idealny tego ciągnika zero jakich kolwiek przecieków, nie zniszczony opony dobre a tu takie coś :/ no brak słów normalnie...

Nie wiem czy sprobować jeszcze raz ominąć do chłodniczkę i jeszcze raz wyczyścic układ i pojeźdźic na wodzie? Bo jeżeli to nie chłodniczka i nie przedostaje się uszczelką pod głowica to co innego?

Edytowano przez grzesiek1524

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

czesc napewno masz silnik mwm d 226B jak by ci uszczelniacze tulei puszczaly to mialbys wode w oleju jak woda w zbiorniczku nie bulgocze to uszczelki pod glowica beda dobre,a wody nie ubywa ze zbiorniczka ? najprawdopodobnie delikatnie puszcza wymiennik (chlodnica oleju) a jak z tym olejem jak go kupiles to niebral ?

 

a ile mtg na liczniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

płyn nie bulgocze w zbiorniczku, no z tym płynem to już sam niewiem dzisiaj dolałem i zobacze jak bedzie jutro ale wcześniej nie ubywało mi płynu.. a jak by ubywał to co to może być?? nie no jak go kupiłem to zalałem odrazu do niego lej fuscha 15w40 i patrzyłem co go rozpalałem na bagnet no to widać że bierze olej bo ciężkiej robocie... No i już sam niewiem co robić teraz żeby na darmo nie zaglądać do niego :/

A mtg ma 11 000 tys...

No ale jak ominę chłodniczke oleju to nie powinno być tego oleju a ostatnio mi się pokazał mimo że chłodniczka była ominięta, no i może trochę mniej oleju niż z podłaczona chłodniczką ale był...

Edytowano przez grzesiek1524

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

jak ma orginalne 11tys to niejest duzo ,JAK ubywa ci plyn a do oleju sie nie dostaje to idzie przez komin albo uszczelka albo cos z ktoras glowico ciezko stwierdzic jak sie nie widzi glowice do gory i wszystko bedziesz wiedzial i odrazu zobaczysz jak tuleje wygladaja i dlaczego bieze olej ? moze przez prowadnice zaworowe a moze trzeba zalozyc nowe pierscionki musisz cos zrobic bo jak pojdzie do orki to olej bedziesz musial czesto dolewac,

 

jak rozlaczyles chlodniczke to moze jeszcze w ukladzie troche zostalo i do zbiorniczka poszlo

 

no najlepiej to dobze na wodzie sprawdz niema sesu zalewac plynem dopuki sie sprawa niewyjasni co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no dobra sprawdze jeszcze raz i zobacze co będzie tylko teraz za ciężkeij roboty nie mam to nie bede miał za bardzo jak sprawdźić, troche mnie to dziwi że wczesniej jeździłem z miesiąc na wodzie i nic w niej sie nie pokazywało a jak płyn wlałem to odrazu sie pokazał ten olej tak jak by jakaś reakcja zaszła..

To teraz wszystkie głowice po kolei sprawdzać?

Edytowano przez grzesiek1524

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

pojezdzij troche na wodzie z ominietym wymiennikien i zobaczysz co sie bedzie dzialo obserwuj temp czy jest w normie i wode w zbiorniczku no i kontroluj stan oleju zapisz mtg zebys wiedzial ile tego oleju ci bierze jak bedzie duzo bral to glowice bedziesz musial podniesc i po sprawdzac bo na olej nie wyrobisz

 

a rozgladales sie za takim uzywanym wymiennikiem ? bo nowy to dobre pare stowek bedzie kosztowal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

Nawet jak wymienisz chłodniczkę oleju będzie syf w zbiorniczku dopuki układ się nie wyczysci. Na wodzie nie było syfu bo może woda nie czyści tłuszczu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyczyściłem układ, ominąłem chłodniczke i woziłem szambo po 4 beczkach woda jest czysta tylko bede musiał jeszcze dolać wody i zobaczyc wtedy czy ubywa czy nie :) na olej patrze prawie zawsze przed każdym rozpaleniem, od wymiany zrobiłem 152 mtg i dolałem z 4 litry może i mam narazie olej po środku miarki, no pojeżdże i zobacze, a o wymiennik spytam znajomego może cos będzie miał... będę informował co sie dzieje dalej ;) a kolego FIRCYK81 ja myślę że pod tak temperaturą jak dostanie sie olej do wody to powinno wypchać go odrazu do góry czyli do zbiorniczka ;) do ścianek nigdzie nie powinien sie przykleić :) tak myśle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

no to wychodzi ze wymiennik bedziesz musial zmienic reszta powinnka byc ok tylko tego oleju cos duzo ubywa zakladamy zmiane co 250mtg ? a silnik moc ma ? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak, wymiana co 250 mtg, no nie czuje żeby stracił na mocy :) i pojeżdże jeszcze narazie na odłączonej chłodniczce i na wodzie zobacze co bedzie się działo :)

Edytowano przez grzesiek1524

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam :) miałem dać znać co się dzieje wiec pisze, już jakis czas jeżdżę na wodzie i narazie brak w niej jakiś plam oleju, wody w zbiorniczku nie ubywa, ale pewnie jak bym zalał płyn to znowu zaraz było by 1 cm oleju w zbiorniczku tylko niewiem czemu w wodzie tego nie ma :) i na 200 mtg dolałem z 6 litry oleju i mam teraz poziom oleju na połowie bagnetu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no troche dużo tylko mnie to dziwi że nie puszcza dymu nawet to rurką z silnika to nie widać żeby dymek leciał a bierze tyle oleju... pojeżdże zobacze co z tym olejem jeszcze będzie, może gdzieś się on przedostawać? np do zbiornika z olejem od hydrauliki czy nie ma takiej opcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak ubywa z silnika, a nigdzie nie przybywa to musi go jeść albo wykapywać.

Z odmy podczas pracy nic nie kapie?

O kradzieży paliwa z ciągników słyszałem, ale żeby olej z silnika kradli. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

nie ma takiej opcji zeby olej szedl do hydrauliki do jest osobny zbiornik i w zaden sposob niejest polaczony z silnikiem a masz juz ten nowy wymiennik czy jezdzisz bez moze strasznie sie grzeje olej i jest jak woda i go spala?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wymiennik mam jeszcze stary ale jeżdże na podłączonym, z odmy sucho nic nie kapie i dymu też nie widać żeby z odmy się wydobywał, a jak bierze to wiem że leci z tamtąd olej i czuć go po spalinach z tłumika a tu nic zeru dymku tylko tyle co z rana jak zimny :) no ale narazie jeszcze bede jeździł i zobacze co bedzie się działo jak nie to w zime remont i to tyle będzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

U mnie już 6 lat jest olej w zbiorniczku i nic z tym nie robie. Chyba ze będzie go naprawdę duzo. Ktoś mówił o oryngach na tulejach, że to parcieje po latach- czesto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Nasters
      Witam  mam problem Lamborghini 1060 otóż do 1 tys obrotów z odmy leci delikatnie biały dymek lecz pod za dużym ciśnieniem po zwiększeniu obtotów z odmy zaczyna kapać olej czym większe obroty więcej oleju ?? ktoś może już to przerabiał ?? uszczelka ?? pierścienie ??
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Gość
      Przez Gość
      witam,
      pytanie jaka jest najwolniejsza jazda na TMSie ?? włączam pierwszą skrzynie i to jest najwolniej ?? a wolniej to już tylko na dżoju z wyłączonym TMS .. czy jak ??
      i do czego te pomarańczowe pokrętła ??
       
       
       

    • Przez Traktorzysta_25
      Witam, czy ma ktoś może instrukcję do ciągnika Fendt 722 Vario Profi Plus z 2012 roku? Mam problem z obsługą przedniego podnośnika. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj