yogi

Ciśnienie oleju

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ta oś jest przy samej obudowie silnika, i nawet ciężko jest wyjąć zabezpieczenie. A jak sprawdzić czy pompa jest dobra?

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

No u mnie zabezpieczenie schodziło bez problemu. Także nie wiem, ja stuknąłem w nie srubokrętem i zeszło. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zdjąłem to zabezpieczane ale nie da się zdjąć zębatki bo przy samej ośce jest obudowa bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Tam nic Ci nie powinno przeszkadzać jeśli zdjąłeś zabezpieczenie z koła pośredniego między wałem a kołem pompy olejowej. A odkręciłeś tą dolną część pokrywy rozrządu (takie półkole) ono jest mocowane na 2 śruby od dołu?

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie tego nie odkręciłem. Jutro sprawdzę. Dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles4514    11

Witam ;D Mam pytanie jakie jest u was w Ursusach 4514 ciśnienie na zegarze ? Czytałem w książce jakiejś że od 0,45 do 0,65 ;D Czy to prawda ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

U mnie też ponad 1 ale popatrz po skali, że to jest około połowy na zegarze więc raczej producent tak to przewidział. Dla porównanie w 3512 wujka jest mniejsze tak jak pisałeś w pierwszym poście ale i inaczej zegar wyskalowany.

Edit:

*żeby się nikt nie czepiał :manometr/zegar

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ryszard_1    0

Witam,

 

Na zimnym silniku jest ciśnienie 3 atmosfery a na rozgrzanym 0.

Założona nowa pompa olejowa.

 

Miał ktoś podobny problem i mógłby podzielić się spostrzeżeniami.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    1

Prawdopodobnie wał do szlifu lub wymiana panewek lub filtr oleju.

Edytowano przez dawid2m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    230

kolego nie ten dział :P

 

a olej masz dobry czy jakiś targowy przelewany że zaraz woda się robi jak się rozgrzeje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2

Dzień dobry. Nurtuje mnie jedna rzecz czy na rozgrzanym silniku, wolnych obrotach mój Zetor 5011 ma ciśnienie 3 a na wysokich 7.5(1800~1900) Czy na takim czymś można jeździć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499
skoro na rozgrzanym przy wysokich obrotach ma 7,5, to co, na zimnym jeszcze więcej? czy też max 7,5? tak czy owak zawór przy pompie olejowej trochę za wysoko ustawiony. Ale nic strasznego z tego powodu się zdarzyć nie powinno o ile nie bije jeszcze wyżej niż to 7.5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

5011 nie ma zaworu w pompie tylko przy obudowie filtrów, być może ktoś przed sprzedażą podkręcił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2

Na zimnym jest 6 i chwilę zaraz spada do 3 i już niżej nie zejdzie tylko trzyma twardo na wolnych obrotach 

Właśnie chyba wymienię zegar może przekłamuje. Kiedyś ktoś właśnie mi mówił na temat regulacji ciśnienia że miedzianymi podkładkami się reguluje. Tylko nie pamiętam czy jak jest cienka to przytyka czy puszcza większe ciśnienie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499
no to skoro ten zawór na wierzchu i łatwo dostępny to ja bym go przejrzal, bo widać lubi się zawiesić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2

IMG20230902140737.jpg

To chyba to do regulacji. Tylko objaśnienie tych dwóch śrubek potrzebuję co za co które odpowiada żeby gorzej nie zrobić jest na śrubokręt i klucz, nowy nabytek i warto wiedzieć takie rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Dla spokoju zmień manometr na inny, np. Mera KFM, Wika

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Rafał2222 napisał:

Dzień dobry. Nurtuje mnie jedna rzecz czy na rozgrzanym silniku, wolnych obrotach mój Zetor 5011 ma ciśnienie 3 a na wysokich 7.5(1800~1900) Czy na takim czymś można jeździć? 

Ktoś kręcił za wysokie na wysokich obr max 3.5 4.5 bara zanim ruszysz sprawdz manometr Jeśli skacze wysoko na zimnym a na gorącym spada to ktoś grzebał przy zaworze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianek20    2022
8 godzin temu, Rafał2222 napisał:

Dzień dobry. Nurtuje mnie jedna rzecz czy na rozgrzanym silniku, wolnych obrotach mój Zetor 5011 ma ciśnienie 3 a na wysokich 7.5(1800~1900) Czy na takim czymś można jeździć? 

Max na rozgrzanym 5 powinien mieć na zimnym 6 i to za duzo. Mój 7211 tak ma . Nic wolnych 2,5 jak rozgrzany. Dobry mechanik wytłumaczy ci że niższe ciśnienie max 4 na rozgrzanym i 2 na wolnych będzie wpływało korzystnie na żywotność silnika. 

Po prostu albo ktoś włożył palce albo coś się zacięło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Cumins
      Witam wszystkich , jestem posiadaczem ciągnika case 1055 silnik d358 , ostatnio  gdy odkręciłem bagnet od oleju zaczeła wylewac się z niego spora ilość wody , dodam że dzieje się to tylko wtedy gdy postoi dłuzszy czas , w czasie sezonu gdy pracuje dzień w dzień nie zaobserowałem takich objawów . Jaka może być przyczyna tak dużej ilości wody w oleju podczas postoju ? Z góry bardzo dziękuję 😉
    • Przez Polacek
      Witam,

      Zeby wymienić pompe oleju muszę odjechać przodem, czy jest to konieczne ? Czy wystarczy zdemontować zbiornik paliwa ? Sprawdzę luz na pompie odkręcając miskę oleju ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj