Zaloguj się, aby obserwować  
Hubert21

Filtr powietrza bizon ZO56

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Hubert21    11

Witam panowie mam takie pytanie jak u was wygląda sytuacja z filtrem od powietrza w bizonie czyścicie ten wkład u góry czy wysypójecie kurz na dole z tej miski bo w moim bizonie codziennie musze czyścić wkład bo aż grubo kurzu w nim a w tej misce na dole czysto rozmawiałem z osobami którzy także posiadają bizony i niektorzy wysypują kurz z tej miski na dole a wkład czyszczą raz na sezon a niektorzy mają tak samo jak ja. Powiedżcie jak jest u was i jak powinno być prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek308    35

Ja w swoim bizonie w trakcie żniw codziennie czyszczę filtr chłodnice i przedmuch*ję te kratki, jednak jak cały dzień na pełnych obrotach w kurzu to trzeba poczyścić i wszystko przesmarować. A o którą miskę tobie chodzi ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr3p    20

Powinno się wkład czyścic codziennie ja tak robię i z tej miski wysypuję na koniec sezonu. @przemek308- o tą miskę pod filtrem powietrza jeżeli dobrze zrozumiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

W moim przypadku jest identycznie. Codziennie muszę czyścić wkład, bo jest strasznie zapchany, a w "misce" po całym sezonie prawie nic nie ma. Porównując ten filtr do filtra z Claasa Dominatora myślę, że coś tu nie gra. W Claasie jest filtr typu "cyklon" i też ma taką "miskę". Codziennie w tamtym filtrze było co wyrzucić z niej, a w Bizonie nic.

Jak trochę wody wpadnie do filtra to ona złapie trochę kurzu w tej misce, a na sucho nic tam nie zostaje.

Może powinno się wlać trochę oleju do tej miski? :blink: Co myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    27

ja mam na spodzie troszkę oleju, jak go kupowałem to tak było i nic nie zmieniam choć słyszałem że oleju nie powinno być. Najgorzej że filtr od tego oleju się w środku zalepia kurzem :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

A jesli by zalozyc tzw. beret albo inaczej cyklon lub grzybek od np. Fergusona albo Renaulta zamiast tej siatki co wlatuje powietrze??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Był już taki temat .To jest filtr suchy bez oleju.Po całym dniu kurz powinien być w dolnej misce a wkład czysty.Jeśli jest inaczej to filtr jest uszkodzony.Trzeba go wymontować i rozebrać w połowie.Tam są cyklony .Wystarczy że jeden jest zapadnięty i nie działa.Są one słabo umocowane i najlepiej użyć kleju.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert21    11

Chodzi mi właśnię o tę miskę pod filtrem czyli wychodzi na to że będe musiał rozebrać filtr i popatrzeć co jest nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert21    11

Był już taki temat .To jest filt suchy bez oleju.Po całym dniu kurz powinien być w dolnej misce a wkład czysty.Jeśli jest inaczej to filtr jest uszkodzony.Trzeba go wymontować i rozebrać w połowie.Tam są cyklony .Wystarczy że jeden jest zapadnięty i nie działa.Są one słabo umocowane i najlepiej użyć kleju.

 

 

krzysztofz14 te cyklony to są te rurki plastikowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    637

tak... są to takie plastikowe rurki...

100% wszyscy tutaj macie uszkodzone filtry...

kiedyś tez tak miałem.. codziennie wkład filtra cały oblepiony kurzem, plewami, słoma itp itd...

po wymianie całego filtra kurz zbiera się tylko w misce na dole (misa musi być sucha bez żadnego oleju!!!) a wkład filtra czyszczę może ze 2 razy na sezon...

jeśli nie żal wam silników to zostawcie tak jak jest ale jeśli ktoś ma w bizonie jeszcze zdrowe serducho to ja bym mu płuca też naprawił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arofarmer    22

Wystarczy że jedna rurka jest poluzowana lub pęknięta i filtr jest niezdatny, też miałem problem ale po wyminie całego filtra, wkład po całym sezonie jest czyściutki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    27

NO może nie 100% ja w swoi czyściłem te rurki od oleju i kurzu i mam je czyściutkie i całe, fakt oleju z miski się pozbęde bo to przezz niego się te rurki zalepiają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert21    11

Rozpołowiłem dzisjaj filtr i chyba 2 czy 3 rórki (cyklony) są zapadnięte jest jakaś możliwość naprawienia tego czy trzeba wymieniać cały filtr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek308    35

Jutro z samego rana wezmę sie za ten filtr i zobaczę co jest nie tak. :) A te rurki to można w razie czego z czegoś podorabiać czy coś? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    243

Raczej wymiana filtra. Oblukaj go rana i stwierdzisz czy jest mozliwość naprawy. Jeśli nawet da sie dorobić te rurki to jak je wymontować i założyć na nowo. Budowa całego tego elementu raczej na to niestety nie pozwala. Ja przed sezonem płukam woda cyklony wodą pod ciśnieniem z jednej i z drugiej strony a później to juz tylko w zasadzie wywalanie kurzu z dolnej miski. Wkład filtra wymieniam jeśli jest taka potrzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Spokojnie można rozebrać filtr na części składowe. Każdą rurkę można wyciągnąć. Dzisiaj właśnie rozebrałem filtr i żadna z rurek nie jest uszkodzona. Jedynie dość dużo brudu było pomiędzy nimi. Powyjmowałem te rurki i umyłem w wodzie.

Co do rozbiórki filtra: trzeba odkręcić dolną miskę i część z wkładem od sekcji z rurkami, wymontować ten element z kombajnu, młotkiem sprostować zagniecenia blokujące (takie zrobione punktakiem, żeby talerz z rurkami trzymał się obudowy), wybić ten talerz z obudowy i spokojnie można każdą rurkę wyjąć, wszystko przeczyścić, itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek308    35

wymontowałem ten filtr i jak tam do środka zajrzałem to sie za głowę złapałem ile tam było towaru :) ale wszyściutko wyczyściłem i miałem problem ponieważ dwóch cyklonów nie było w ogóle a jeden był całkiem jakoś zglejowany, stopiony i nie wiedziałem co zrobić to powsadzałem takie kawałki węża z góry na dół bo zastanawiałem się żeby to całkiem zaślepić ale spróbowałem tak jak to nie zda egzaminu to wyjmę i czymś po zaślepiam. I jeszcze jedno jak go umyłem okazało się ze 3 rurki te cieńsze są białe a cała reszta czarna :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    243

XMK13, możliwe , że da sie tak zrobić. Ja nawet nie wyjechałem kombajnem ze stodoły i opisywałem z pamięci ten filtr. Rozumiem, że składasz go przy pomocy młotka i punktaka również tak ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

Poprostu wyciągasz talerz w którym osadzone sa te rurki ( ja zawsze wyciagam ten od strony miski na kurz) i z tym talerzem wychodza rurki zewnetrzne a wewnetrzne zostaja w reszcie filtra. Ja zawsze wlewam do tej miski oleju tak żeby zakryło dno i filtr suchy czyszcze raz w sezonie a np. dzis rozebrałem własnie te cyklony i sa sladowe zabrudzenia olejem a mam silnik 6ct107.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    243

Ok, ok. Nigdy nie rozbierałem tej części filtra w ten sposób bo po prostu nie było potrzeby ale obejrze ten element przy okazji przeglądu przed żniwami. zwykłe płukanie wodą pod cisnieniem załatwiało sprawę a na dolnej misce zbiera się kurz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Jeśli filtr pracuje poprawnie to nie ma potrzeby go rozbierać. Shaun - faktycznie złożyłem filtr z pomocą młotka (wbijałem ten talerz z rurkami w obudowę przez drewno) i zablokowałem go nabijając punktakiem wgniecenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek308    35

Ale u mnie nie było żadnych punktów chcąc go rozebrać trzeba by było go rozcinać. :)

Edytowano przez przemek308

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiuzuzia    13

panowie to jest prawda z tym filtrem po dniu pracy wklad powinien byc w miare czysty a na dolnej misce powinien byc syf

A zas sie dziwuja ze silnik sie grzeje bierze olej i duzo pali jak wklad jest zaklejony a po drugie przez te wklady tez swoje przeciagnie a co za tym idzie zywotnosc silnika spada

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Jak wyżej pisałem rozebrałem filtr, oczyściłem go i ponownie założyłem. Efekt jest kolosalny. Po wczorajszym młóceniu wkład powinien być zabrudzony, a miska pusta (tak jak to było do tej pory), ale nie! Wkład czyściutki. Gołym okiem nie było widać zabrudzenia. Dopiero sprężarką trochę dmuchnąłem to niewielkie oznaki brudu się pojawiły, nic więcej. Za to cały kurz był w misce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    637

A z koleji u mnie coś się popsuło w tym filtrze... Filtr był kupiony 4 lata temu...Zauważyłem że jeden z cyklonów był oberwany ale na szybko zaślepilem go z jednej i drugiej strony... Ale i tak po dniu pracy cały kurz jest w filtrze zamiast w misce... Co z tym zrobić? Gdzie jest problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez Lukecki
      Witam użytkowników, 
      Zakładam temat, gdyż chcę się trochę dowiedzieć o tym kombajnie, jednak w internecie nie mogę znaleźć jakichkolwiek rzetelnych informacji. Słyszałem o mankamencie w postaci zagrzewania się silnika w czasie pracy, chciałbym się dowiedzieć jak często to się zdarza.  Również chce zaczerpnąć nieco informacji o typowych usterkach. Z góry dziękuję za info i pozdrawiam 
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj