Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Budowa
Rolnikt25    1

hej nie wiem czym wyciąć krążki do wału strunowego te do których przyspawam płaskowniki mam blache 6mm i teraz mam do dyspozycji szlifierke kątową wyrzynarke i wiertarke i gilotyne do cięcia blachy prosił bym o pomoc jak i czym to wyciąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Zleć usługę wycięcia na plazmie, to będą groszowe sprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikt25    1

rozważałem tą opcje ale w mojej okolicy niem a takiego warsztatu gdzie maja plazme musze to wyciąć tym co mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rolstudent    94

W warsztatach maja napewno palnik tlenowy tez sie tyl ladnie tnie takie rzeczy. A pozatym przecinarki plazmowe to juz popularna rzecz popytaj się w okolicy bo byc może naet niewiesz czym ludzie pracuja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    106

Witam. Jeśli masz gilotynę i szlifierkę to możesz zrobić wielokąt foremny np. 10-kąt. i na wierzchołkach mocujesz struny wału. Palnikiem tlenowo- acetylenowym wycinałem blachy do 20mm i nic się nie wyginało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marles    23

Dziesięciokąt foremny będzie idealny tez tak będę robił we wrześniu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    9

@Rolnik25 - sześciokąt, to może być a mało. Wszystko zależy od średnicy. Jeszcze łatwiej od sześciokąta, można wyznaczyć ośmiokąt. Kiedyś zrobiłem taki wał właśnie na planie ośmiokąta. Używałem jakiś czas, ale poszedł na złom - był za lekki i nie spełniał zadania. Zastąpiłem go wałem kolczastym, Waży 420kg i to jest to. Ale jego zrobienie kosztowało dużo więcej i pracy, i kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marles    23

Jaką najlepiej średnicę zrobić?Będę robił dziesięciokąt foremny i do tego przyspawam rury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

Największą możliwą. 40cm nie byłoby przesadą. Im większa średnica, tym lepiej sobie radzi z zapychaniem, ale przy 6 rurach będzie rzadki rozstaw. Trzeba by oblookać orginalny wał rurowy, jaka jest odległość między rurami , przemnożyć x6 (ilość odstępów) i masz obwód wału. Z tego wyliczysz średnicę. Na moje oko odstęp 15cm byłby OK. Obwód wychodzi 90cm.

Mój kalkulator pokazuje średnicę 29cm (w przybliżeniu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    681

A nie prosciej od bizona jakies kola pasowe byle metalowe i dosyc masywne przeciez juz po zniwach to beda tansze albo na zlomie kulka od zgrabiarki do siana a jeszcze prosciej gruboscienna rura i w tokarce wyciac ja tak robilem i nawet dzialaa 3 plaskowniki skrzysowane w srodku i robi robote docisk za siewnikiem pieknie rowna pole w yglada jak po agregatowani

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Ja budując agregaty uprawowe kupuje gotowy produkt czyli ciecie plus blacha i nie ma takiej opcji aby kupic blachę i ja obrobić taniej niż wycięcie plazmowe .

 

Największą możliwą. 40cm nie byłoby przesadą. Im większa średnica, tym lepiej sobie radzi z zapychaniem, ale przy 6 rurach będzie rzadki rozstaw. Trzeba by oblookać orginalny wał rurowy, jaka jest odległość między rurami , przemnożyć x6 (ilość odstępów) i masz obwód wału. Z tego wyliczysz średnicę. Na moje oko odstęp 15cm byłby OK. Obwód wychodzi 90cm.
Mój kalkulator pokazuje średnicę 29cm (w przybliżeniu).

wał przy srednicy 32cm z rurą 3/4 daje odstep 10cm przy 8 rurach i to jest optymalny odstęp ,i należny pamiętać aby był skręcony o 1/4 obrotu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Koledzy mam pytanko czy tokarz da rady przetoczyć czopy w wale strunowym na kompletnym wale z zębami ?

http://zapodaj.net/860fa7c8e483c.jpg.html

Mam czopy około 28 mm a chcę przetoczyć je na 25 mm w celu zamontowania łożyska z oprawą.

Znaczy mają już mniej niż 28 mm obecnie mieszczą się one w przedziale 27 - 28 mm były wsadzone w oryginale tulejki z tworzywa i tulejki już się wyrobiły i wytarło już same czopy i mają one różne wymiary. I nie ma sensu dorabiania nowych tulejek o różnych wymiarach dla każdego czopu z osobna.

I myślę zastosować łożyska http://allegro.pl/ucfl-205-lozysko-samonastawne-w-oprawie-ucfl205-i5668692160.html  tylko kwestia przetoczenia na 25 mm 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    68

może i da radę ale jeśli szanuje swoją maszynę to się tego nie podejmie. prościej będzie dotoczyć tulejkę na te 27mm wewnątrz i ze 40mm po zewnątrz żeby miała i ją wspawać na ten czop, kupisz łożysko ucf208 i pozamiatane a i większe łożysko mocniejsze, nie martw się o bicie bo to samonastawne. ja bym tak właśnie zrobił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

No jemu może i prościej, ale mi na tak duże łożysko specjalnie trzeba przerabiać i poszerzać mocowanie :P  

Łożysko właśnie w planach ma być samonastawne tylko ucfl mocowane na dwie śruby 

Podjadę do kolesia to zobaczę co mi powie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    50

panaowie czy nie najprościej zamiast wycinać kółka z blachy oprzeć się o felgi samochodowe. zewnętrzne całe i odrazu zamocować pisaty, a środkowe to przeciąć felgi na pół i mamy 2 krążki z jednej felgi. Co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1863

mamy wał strunowy zbudowany na kołach od młocarni 10 cali, takie same są przy zgrabiarkach

felgi nie gną się, wytrzymały już 4 lata, więc mogę polecić

w przypadku tych felg nie trzeba ich ciąć, bo są skręcane z dwóch połówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo400    30

Może ktoś poradzi co zrobić aby walki w bomecie się nie zapychaly?

Edytowano przez gelo400

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×