Skocz do zawartości

Polecane posty

grzes654    0

witam czy ktoś wie jakie są wady kombajnu claas dominator 58 silnik 4-ro cylindrowy perkins , kosa 3 metry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

jak nie trafisz mocno wymęczonego egzemplarza, to on praktycznie nie ma znaczących wad*.

tylko trzeba sie pogodzić, ze to kombajn dosć mały i wydajnością nie bedzie powalał, niemniej już ma, w przeciwienstwie do 38/48 dłuższe wytrząsacze, wiec gubić nie bedzie, powierzchnia sit też ok.

 

 

* no dobra, dla mnie ma jedną- w niektórych egzemplarzach (nie wiem od czego to zależy) heder jest taki sam jak w merkatorach, a wiec motowidła drewniane-delikatniutkie i podobnie delikatny ślimak- a konkretnie jego palce na rurkach.

Musisz przy zakupie na to zwrócic uwagę, czy jest ten lepszy- metalowy, czy gorszy- drewniany

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nunu85    82

daj linka do ogłoszenia (jak sie boisz publicznie to na priva)

 

i napisz cos wiecej

rocznik

czy ma kabine

ile motogodzin (choc to i tak moze być skręcone)

czy ma ten lepszy czy gorszy heder )

 

jakby był w na serio dobrym stanie to cena jakos przesadnie wysoka nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes654    0

goś dopiero go zprowadził i nie ma go na ogłoszeniach . Ma kabine i ten gorszy heder tak to całkiem niezły. Posiada sieczkarnie.

Czy ten typ ie będzie gubił ziara i czy silik da sobie rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

58 ma takie same sita i wytrząsaki jak mocniejszy (i teoretycznie wydajniejszy) 68, wiec jak sie go dobrze ustawi to gubić nie ma najmniejszego prawa. Tym bym sie wiec nie martwił.

 

A czy silnik wystarczy?

Bez sieczkarni na pewno, a z sieczkarnią w mocnym zbożu bedzie trzeba wolniej jechac i jakos też sie zmłóci i potnie.

Skoro Niemcy wstawiali taki silnik i to przez długie lata to chyba przeprowadzili jakieś próby/ badania i wszystko bylo ok.

Z resztą on ma 85KM, wiec to jakos tragicznie mało nie jest.

Najważniejsze, żeby był zdrowy, nie palił zbyt dużo oleju i bedzie ok.

A z resztą tam bedzie heder 3m, wiec mysle nie ma sie co przejmować.

Gdyby był tee wiekszy-3,6, to możnaby było miec jakies obawy, ale przy 3m mysle bez problemu.

 

 

a co do hedera- meczyłem sie z takim w merkatorze przez długie lata i jakos dałem rade, wiec aż takiej tragedii nie ma, niemniej dosc czesto pekały mi pace albo rurki je trzymajace w ślimaku. Motowideł jak sie nadmiernie nie nadwyrężało w legach to, pomimo tego ze drewniane i delikatne, nic sie im nie działo.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marjanmeme    6

Ja mam z 4m hederem. Pewno ktoś poprzedni właściciel zmieniał. Jak narazie działa bez problemu. Nie schodzi z obrotów. Tylko mam takie pytanie. Jak mam ustawiona mlocarnie do oporu a i tak nie jest domlocone to co można poradzić? Cepy są jak nowe wiec to nie ich wina. Można jeszcze jakoś dokrecic?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solek01    30

a czy taki kombajn ma cofanie ślimaka? znajomy ma dużego johna serii 11xx i jak mu się zapchał chwastami u mnie jak kosił to zatrzymał heder i włączył wsteczne obroty i odblokował. I chodzi mi o to czy w tym kombajnie też to już jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez JaJacek
      Pojawił się błąd 414 i 314 na panelu na słupku. Na desce rozdzielczej pali się żółta kontrolka z błyskawicą i przerywany sygnał dźwiękowy. Brak mocy, nierówne obroty, sam zmienia biegi.
      Niedawno regenerowany był alternator, może to ma coś wspólnego? Akumulator od nowości, czyli ma 10 lat.
      Ciągnik jest po tuningu, miał już ze 4 lata temu wymieniany komputer sterujący, ten co jest na bloku silnika po lewej stronie.
      Ktoś pomoże na szybko????
    • Przez artur04c
      Witam poszukuję instrukcji obsługi Ariona 640 z 2008r. Potrzebuję instrukcję do bogatszej wersji między innymi duży wyświetlacz po prawej, elektropilot, obsługa skrzy ni automatycznej, pamięć obrotów itp itd  bo mniej więcej wiem co i jak ale nie do końca  tak samo przyciski na panelu po prawej, który co do czego  Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez grzybu1
      Hej, 
      mam taki mały problem z moim claasem (arion 640 cmatic)... Po zmianie oprogramowania na nowsze claas przy zmianie kierunku jazdy wchodzi na obroty. Dla przykładu jedziemy do przodu 1 km/h zmieniamy kierunek jazdy i z obrotów np 1200 wchodzi na 1600 i utrzymuje takie przez dłuższą chwile. Pomaga dopiero całkowite puszczenie pedału jazdy .  Jest to denerwujące szczególnie kiedy co chwilę trzeba zmieniać kierunek jazdy a on podnosi obroty. We wcześniejszym programie tego nie bylo.  Jak jest u was i jaką macie wersję programu ? dodam, że na poprzedniej wersji programu był źle skalibrowany czujnik od poziomu paliwa w baku więc nie chciałbym do niej wracać.
      pozdrawiam
×